Αρνητικό πρόσημο στα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012, 21:36
Αρνητικό πρόσημο στα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group
Ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 246,8 εκατ. ευρώ έναντι 271,5 εκατ. ευρώ το 2010 αλλά και ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων 8,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,5 εκατ. ευρώ, παρουσίασε για την οικονομική χρήση του 2011, η Attica Group.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν ζημίες μετά από φόρους 86,5 εκατ. ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν απομειώσεις ενσωμάτων στοιχείων και ενεργητικού 41,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών μετά από φόρους 49,3 εκατ.ευρώ.

Η εξέλιξη των αποτελεσμάτων, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της, οφείλεται, κυρίως, στην εντεινόμενη οικονομική κρίση στη χώρα με αποτέλεσμα τη συνεχιζόμενη μείωση του μεταφορικού έργου στις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος αλλά και στην αλματώδη αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων. Το 2011, το κόστος καυσίμων εκπεφρασμένο σε ευρώ ανά μετρικό τόνο αυξήθηκε κατά 28% σε σύγκριση με το 2010 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας του ομίλου
Την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2011, η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star (μέχρι την πώληση του Superferry II και μετά την παραλαβή του Blue Star Delos). Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση 10% σε επιβάτες,7% σε Ι.Χ. οχήματα και 9% σε φορτηγά σε συνολικά 19% λιγότερα δρομολόγια το έτος 2010.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, Superfast VI, Superfast XI, Superfast I και Superfast II, με 7% λιγότερα δρομολόγια από το 2010, μετέφεραν 550.958 επιβάτες (μείωση 7% έναντι του 2010), 113.191 φορτηγά οχήματα (μείωση 3%) και 128.788 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 5%) και κατέκτησαν μερίδια αγοράς 30% στους επιβάτες, 32% στα φορτηγά οχήματα και 27% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2011.

Στις γραμμές εσωτερικού ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις θαλάσσιες συνδέσεις Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο και λόγω της πώλησης του Superferry II δεν δραστηριοποιήθηκε στη σύνδεση Ραφήνα-Κυκλάδες. Εκτελώντας συνολικά 28% λιγότερα δρομολόγια από το 2010, τα πλοία του ομίλου, μετέφεραν 2.988.538 επιβάτες (μείωση 23%) 130.145 φορτηγά οχήματα (μείωση 14%) και 369.442 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 31%).

Σημειώνεται τέλος, ότι η εταιρία και οι θυγατρικές της βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες Τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανείων του ομίλου.

Eπιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012, 21:43