Προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες, το καρναβάλι στη Γερμανία έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε μια σημαντικότατη πηγή εσόδων για εκατοντάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες εργαζομένους. Αυτό αφορά κυρίως το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και τις γνωστές πόλεις-προπύργια των καρναβαλιστών, όπως την Κολωνία, το Ντίσελντορφ και το Μάιντς.

Μια ματιά στα στοιχεία που δημοσιοποίησε προ ημερών το Comitee Düsseldorfer Carneval, η επιτροπή διοργάνωσης του καρναβαλιού της πόλης, επιβεβαιώνει ότι το καρναβάλι έχει εξελιχθεί πλέον σε πραγματική βιομηχανία: στην εφετινή παρέλαση συμμετέχουν 8.700 καρναβαλιστές, 124 άρματα και 24 μουσικές ορχήστρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποκριάτικες στολές

Το ενδυματολογικό κομμάτι αναλαμβάνουν τα εκατοντάδες εποχικά καταστήματα που ανοίγουν από τις αρχές του χρόνου σε πολλές γερμανικές πόλεις, προσφέροντας αποκριάτικες στολές και αξεσουάρ. Ένα από τα μεγαλύτερα -που αυτοπροβάλλεται ως το μεγαλύτερο του κόσμου- είναι το Ντάιτερς (Deiters) με συνολικά 26 υποκαταστήματα σε όλη τη Γερμανία και 300 μόνιμους και 400 εποχικούς υπαλλήλους. Ιδρυθείσα το 1921 η εταιρεία μετρά σχεδόν 100 χρόνια ζωής. Το οικονομικό έτος 2017/2018 ο τζίρος της Ντάιτερς ανήλθε στα 30 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά τέσσερα εκατ. σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Την τελευταία εξαετία ο τζίρος έχει πραγματικά εκτιναχθεί: το 2012/2013 δεν ξεπερνούσε τα 13 εκατομμύρια. Τα καθαρά κέρδη της κυμαίνονται σήμερα σε περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.

Στο 1 δις ο τζίρος σε Κολωνία και Ντίσελντορφ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Μίχαελ Χύτερ από το Ινστιτούτο της Γερμανικής Οικονομίας στην Κολωνία εκτιμά ότι ο κλάδος έχει καλές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. «Το καρναβάλι γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη και είναι στο πνεύμα της εποχής». Ο γνωστός οικονομολόγος εκτιμά ότι ο συνολικός τζίρος του καρναβαλιού σε Κολωνία και Ντίσελντορφ ανέρχεται στο ένα δις ευρώ.

Μόνον στην Κολωνία ο τζίρος αυξήθηκε τα τελευταία 10 χρόνια τις ημέρες του καρναβαλιού κατά 29% στα 600 εκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέρεται σε έρευνα που παρουσίασε προ ημερών η συμβουλευτική Boston Consulting Group. Τη μερίδα του λέοντος αποσπά βέβαια ο κλάδος της εστίασης, με τζίρο που ανέρχεται στα 257 εκατομμύρια ευρώ.

Για ενδυμασία, δηλαδή για τις αποκριάτικες στολές, δαπανήθηκαν συνολικά 110 εκατομμύρια ευρώ. Σημαντική αύξηση του τζίρου καταγράφουν τις ημέρες του καρναβαλιού και τα ξενοδοχεία.

Πηγή: Deutsche Welle  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης