Όλες οι χώρες της Ε.Ε. συμμετέχουν εφέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα προώθησης της κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών και γάλακτος στα σχολεία, το οποίο αρχίζει εκ νέου σήμερα με το νέο σχολικό έτος 2018-2019.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο του προγράμματος, διατίθενται κάθε σχολικό έτος 150 εκατ. ευρώ για φρούτα και λαχανικά και 100 εκατ. ευρώ για γάλα κι άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, από την κοινή γεωργική πολιτική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, για την Ελλάδα αντιστοιχούν 3,219 εκατ. ευρώ για φρούτα και λαχανικά και 1,55 εκατ. ευρώ για γαλακτοκομικά προϊόντα.

Το πρόγραμμα της Ε.Ε. έχει ως στόχο τη διάδοση υγιεινών διατροφικών συνηθειών στα παιδιά και εκτός από τη διανομή φρούτων, λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων, περιλαμβάνει και ειδικά παιδαγωγικά προγράμματα με τα οποία οι μαθητές διδάσκονται τη σημασία της σωστής διατροφής και τη διαδικασία με την οποία παράγονται τα τρόφιμα.

Κατά το σχολικό έτος 2016-2017, περισσότερα από 12,2 εκατομμύρια παιδιά σε 79.000 σχολεία συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Ε.Ε. για την προώθηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών στα σχολεία και περίπου 18 εκατ. συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Ε.Ε. για την προώθηση της κατανάλωσης γάλακτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει 74.000 και πλέον τόνους φρούτα και λαχανικά και περισσότερους από 285.000 τόνους γαλακτοκομικά προϊόντα που διανέμονται κατά κύριο λόγο σε παιδιά ηλικίας μεταξύ 6 και 10 ετών.

Κατά την περίοδο 2016-2017, τα φρούτα που διανεμήθηκαν περισσότερο ήταν τα μήλα, μαζί με τα αχλάδια, τα δαμάσκηνα, τα ροδάκινα, τα νεκταρίνια, τα πορτοκάλια, τις φράουλες και τις μπανάνες. Τα πιο δημοφιλή λαχανικά ήταν οι ντομάτες, τα καρότα, τα αγγούρια και οι πιπεριές.

Στα εκπαιδευτικά μέτρα περιλαμβάνονταν επισκέψεις σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις, σχολικούς κήπους, μαθήματα και/ή διαγωνισμούς μαγειρικής, μαθήματα με διατροφολόγους, παιχνίδια κ.λπ. Το γάλα, το αρωματισμένο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι, ήταν οι δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων στο πλαίσιο του προγράμματος για το γάλα στα σχολεία – διανεμήθηκε, επίσης, ευρέως, τυρί.

Η επιλογή των προϊόντων που διανέμονται βασίζεται σε παραμέτρους που αφορούν στην υγεία και στο περιβάλλον, στην εποχικότητα, στην ποικιλία και στη διαθεσιμότητα.

Τα κράτη-μέλη μπορούν να ενθαρρύνουν τις τοπικές ή περιφερειακές αγορές, τα βιολογικά προϊόντα, τις βραχείες αλυσίδες εφοδιασμού, τα περιβαλλοντικά οφέλη, τα συστήματα ποιότητας για τα γεωργικά προϊόντα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης