Τη συγχώνευση των αγωγών πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη και Σαμψούντα-Τσειχάν εξετάζει η ρωσική πλευρά, χωρίς να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, σύμφωνα με την εταιρεία Trans-Balkan Pipeline που συμμετέχει από ελληνικής πλευράς στο έργο.

Αυτό σημαίνει ότι οι ρωσικές εταιρείες, που θα είναι η βασική πηγή τροφοδοσίας με αργό πετρέλαιο για τους δύο αγωγούς, θα διαχειρίζονται ενιαία τη λειτουργία τους. Οι αγωγοί έχουν κοινή «φιλοσοφία» κατασκευής: την παράκαμψη του Βοσπόρου, ώστε να αποσυμφορηθούν τα στενά, να μειωθούν οι καθυστερήσεις στη διέλευση των πλοίων από αυτά και οι πιθανότητες για περιβαλλοντικό ατύχημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα έχει μήκος 336 χιλιόμετρα και θα κοστίσει 2 – 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο Σαμψούντα – Τσειχάν διατρέχει 600 χιλιόμετρα και υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ελληνικό τμήμα του αγωγού (από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ως την Αλεξανδρούπολη) κατετέθη για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος πέρυσι το καλοκαίρι και αναμένεται η απάντηση.

Στο μεσοδιάστημα έχει προχωρήσει η οριστική μελέτη που θα είναι σύντομα έτοιμη για υποβολή στις αρμόδιες Αρχές. Τους προσεχείς μήνες αναμένεται η οριστική απάντηση και από τη βουλγαρική κυβέρνηση αναφορικά με τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του έργου. Για να προχωρήσει η κατασκευή του έργου, θα πρέπει επίσης να ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις απαλλοτριώσεις και να κυρωθεί η συμφωνία διέλευσης μεταξύ της εταιρείας και της κυβέρνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Trans-Balkan Pipeline εκτιμά ότι η υλοποίηση του Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες για δύο λόγους: αφενός να υπάρχει διαφοροποίηση των οδών εφοδιασμού της διεθνούς αγοράς με αργό, αφετέρου επειδή έχει αποφασιστεί αύξηση επέκταση της δυναμικότητας, του αγωγού CPC που καταλήγει στο λιμάνι Νοβοροσίσκ της Μαύρης Θάλασσας, οπότε αυξάνεται η πίεση για διακίνηση φορτίων μέσω των στενών του Βοσπόρου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης