«Βουτιά» 9 μονάδων σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, το 4ο τρίμηνο του 2010 και έπεσε, για πρώτη φορά, στις 48, οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.

Από τα πλέον ανησυχητικά στοιχεία είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (83%) δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση, μέσα στο 2011.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τον τελευταίο καιρό βρίσκονται στη διεθνή επικαιρότητα για τα προβλήματα της Οικονομίας τους, όπως είναι η Ισπανία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ιρλανδία, βρίσκονται όχι τυχαίως στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.

Στην Ευρώπη, ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι ακόμα χειρότερο, καθώς ένας στους τέσσερις αναφέρει πως δεν του απομένουν έσοδα.

Η οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα, που του περισσεύουν, ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εργασιακή ασφάλεια κατέχει και αυτή ένα πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχίας (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς, που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4%, στο 3ο τρίμηνο του 2010.

Τέλος, εννέα στους δέκα Έλληνες αναφέρουν ότι έχουν κάνει περικοπές στα έξοδά τους, όταν μόλις 6 στους 10 Ευρωπαίους δηλώνουν το ίδιο. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει μειώσει τα χρήματα, που δαπανά, για την αγορά νέων ρούχων (81%) και για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (64%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης