Επτά μέτρα για τη σωτηρία της ελληνικής ακτοπλοΐας πρότειναν στον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις μέσω της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.

Σε συνάντηση που είχαν, την Παρασκευή, τα μέλη του προεδρείου με τον υπουργό ζήτησαν τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων «προκειμένου να επιβιώσει η ακτοπλοϊκή οικογένεια και να εξακολουθήσουν να εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια προς το ελληνικό νησιωτικό σύμπλεγμα και κατά τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το προεδρείο της ΕΕΝ επικέντρωσε κατά τη συζήτηση το ενδιαφέρον του και ζήτησε από τον υπουργό ανάληψη πρωτοβουλίας για την κατά προτεραιότητα επίλυση των εξής θεμάτων – προβλημάτων :

1. Είσπραξη όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπό των δικαιούχων τρίτων. Εξομοίωση του ΦΠΑ των Φ/Γ αυτοκινήτων με αυτή των επιβατών από 23% σε 11%, καθότι τα μεταφερόμενα αγαθά είναι είδη πρώτης ανάγκης και όχι είδη πολυτελείας.

2. Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων – πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των ελληνικών κρουαζιερόπλοιων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

3. Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro – ταχύπλοο – συμβατικό) κατ΄ ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως σε γραμμές, που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία της αυτής διαχειρίσεως επί 10μηνης λειτουργίας.

4. Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους.

5. Τροποποίηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων με την εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.

6. Ανάληψη από το κράτος πληρωμής των ποσών που προκύπτουν από την εφαρμογή των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας (παρ. 3,4,5,6,7 και 10 ΚΥΑ αριθ. 3324.1/15/03/3-4-2003 – ΦΕΚ 438/Β/2003).

7. Απλούστευση διαδικασιών έκδοσης αποφάσεων και κατάργηση των «Αποδοχών Δήλωσης Δρομολόγησης» ως έχουν σήμερα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης