Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις βασικών ειδών που χρειάζεται καθημερινά ένα νοικοκυριό προς επιβεβαίωση των προβλέψεων που εκφράζουν εδώ και μήνες οι καταναλωτές – μέσα από τις σχετικές έρευνες που πραγματοποιούν φορείς όπως το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών – αλλά και ως λογικό επακόλουθο της συνεχούς αύξησης των τιμών στην παραγωγή.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον Μάρτιο του 2011, σε ποσοστό 4,5% αυξήθηκε ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2010, έναντι αύξησης 3,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε σύγκριση, δε, με τον Φεβρουάριο του 2011, ο δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Μάλιστα, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2010 -Μαρτίου 2011, σε σχέση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2009-Μαρτίου 2010, κατέγραψε αύξηση 5,1%, έναντι αύξησης 1,6%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αποδίδεται κυρίως:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

α) Στην κατά 2,5% αύξηση τιμών σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, με επίκεντρο την αύξηση των τιμών, κυρίως, στα δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά φρούτα.

β) Στην κατά 19,9% αύξηση των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

γ) Στην κατά 1,5% αύξηση στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Στην κατά 10,0% αύξηση στα έξοδα για ένα σπίτι, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.

ε) Στην κατά 1,8% αύξηση των τιμών στα λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Στην κατά 8,9% αύξηση στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών.

ζ) Στην κατά 2,3% αύξηση των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ι) Στην κατά 2,0% αύξηση των τιμών σε φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).

ια) Στην κατά 3,5% αύξηση των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

Αντίθετα, ελαφρά μειωμένες ήταν οι τιμές στα φάρμακα.

Επιπλέον, η αύξηση του πληθωρισμού από τον Φεβρουάριο στον Μάρτιο αποδίδεται πρωτίστως στο τέλος των εκπτώσεων, καθώς και στην αύξηση των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης, στα φρούτα και τις πατάτες, καθώς και στα ασφάλιστρα μεταφορών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης