Στην καθοριστική συμβολή του τουρισμού στην εθνική οικονομία αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας Γιώργος Καββαθάς, στην ομιλία του σε πρόσφατο συνέδριο για τον κερκυραϊκό τουρισμό, με τίτλο «Rebranding Corfu».

Όπως επεσήμανε, «η ΓΣΕΒΕΕ θα είναι αρωγός στην προσπάθεια στήριξης και διάχυσης των θετικών αποτελεσμάτων του τουρισμού, καθώς και των νέων μορφών του στην ελληνική οικονομία», εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι «τα καλύτερα έρχονται».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα τελευταία χρόνια, ο τουριστικός κλάδος της χώρας εν γένει έχει καταγράψει αξιοσημείωτη επιτυχία και αντοχή απέναντι στην γκρίζα πραγματικότητα των αέναων προγραμμάτων προσαρμογής. Το σύνολο των μεγεθών δείχνει μια σημαντική βελτίωση, ωστόσο τα τουριστικά έξοδα κατά κεφαλήν μειώνονται τα τελευταία χρόνια, ενώ ταυτόχρονα ο όγκος τους συνεχώς αυξάνεται» τόνισε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Καββαθά, «το γεγονός αυτό οφείλεται στην έλλειψη συγκροτημένης και μακροπρόθεσμης πολιτικής για τον τουρισμό, στην κατά συνέπεια αποτυχία προσέλκυσης του λεγόμενου ”ποιοτικού” επισκέπτη, στη δημιουργία ενός φαύλου κύκλου πτώσης της παρεχόμενης ποιότητας -μείωσης τιμών-ανεπάρκειας εσόδων- στέρηση ανάπτυξης, στη συγκέντρωση της διαπραγματευτικής ικανότητας σε ορισμένα κανάλια διανομής και σε tour operators, στην ύπαρξη των all inclusives που περιθωριοποιούν τον τουρίστα από το να είναι ενεργητικό κομμάτι της κοινωνίας, σε συνδυασμό με την ανικανότητα της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας να αυτοπροβληθεί και να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία».

Αναφερόμενος ειδικά στη μικρή τουριστική επιχείρηση, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ υπογράμμισε «πως δεν είναι μια “φυτευτή” μονάδα, αλλά υπάρχει και λειτουργεί συνήθως στον τόπο γέννησης και κατοικίας του ιδιοκτήτη. Το γεγονός αυτό και μόνο σημαίνει πως ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα σεβασμού στην τοπική κοινωνία και αειφορίας, συγκριτικά με μια μεγάλη επιχείρηση. Σε μια εποχή που τείνει να επικρατήσει ένας ιδιότυπος ηθικός καταναλωτισμός, οι επιχειρήσεις που δρουν με σεβασμό στον πελάτη-καταναλωτή, με ποιότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία, είναι ικανές να προσελκύσουν ένα ισχυρό πελατολόγιο, το οποίο χαρακτηρίζεται από σταθερότητα και υψηλή κατανάλωση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα Επτάνησα έχουν καταφέρει να “δομήσουν” ένα τουριστικό προφίλ, το οποίο ξεφεύγει από την ομολογουμένως εξαιρετική φυσική ομορφιά του τόπου και επεκτείνεται σε πεδία όπως η παράδοση και τα έθιμα, η γαστρονομία, η οινική περιήγηση, ο περιπατητικός τουρισμός κ.ά.» τόνισε, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην προστιθέμενη αξία του κλάδου της εστίασης στο τουριστικό προϊόν, λέγοντας πως η γαστρονομία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως διακριτό τουριστικό προϊόν και συνεπώς να ενταχθεί στο «χαρτοφυλάκιο» του ελληνικού τουρισμού, καθώς, όπως χαρακτηριστικά είπε, «δημιουργείται, σιγά αλλά σταθερά, ένα τουριστικό πακέτο “γαστρονομικής μνήμης”, το οποίο μπορεί να είναι ανθεκτικό στον εκάστοτε τουρίστα».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης