Σχέδια για υδατοδρόμιο στο ΣΕΦ



Eνδιαφέρον για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά την αξιοποίηση τμημάτων του ακινήτου «Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας» προχωρά η Hellenic Seaplanes με στρατηγικούς επενδυτές και ισχυρές συνεργασίες από τον διεθνή χώρο διεκδικώντας την έκταση, η οποία θα συμπεριλαμβάνει και την δημιουργία του μητροπολιτικού υδατοδρομίου Αττικής.

Το επίμαχο «φιλέτο» φαίνεται να διεκδικείται από μεγάλα funds του εξωτερικού αλλά και από Έλληνες επενδυτές οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να δώσουν μάχη για τη συγκεκριμένη επένδυση η οποία συμπεριλαμβάνει και την αξιοποίηση της υπερσύγχρονης μαρίνας του ΣΕΦ.

Η Hellenic Seaplanes, η οποία πρωταγωνιστεί στο χώρο των αερομεταφορών με υδροπλάνα, σε λιμάνια και λίμνες σε όλη την Ελλάδα, έχει ήδη ολοκληρώσει εσωτερικό διαγωνισμό για τον σχεδιασμό του μητροπολιτικού υδατοδρομίου με αρχιτεκτονικά γραφεία από την Ελλάδα και το Εξωτερικό. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris Architects όπου επικράτησε των άλλων προτάσεων ξεκίνησε τον σχεδιασμό της σχετικής μελέτης του μητροπολιτικού υδατοδρομίου στην περιοχή του ΣΕΦ και πολύ σύντομα θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της ολοκληρωμένης πρότασης.

Πρωταρχικός σκοπός της μελέτης για το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αττικής είναι ο σχεδιασμός ενός υπερσύγχρονου αερολιμένα υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του κτιρίουΠρωταρχικός σκοπός της μελέτης για το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αττικής είναι ο σχεδιασμός ενός υπερσύγχρονου αερολιμένα υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του κτιρίου για τη δημιουργία εικοσιτετράωρης κοινωνικής δραστηριότητας με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό.

Το έργο, θα αναληφθεί από κοινού με άλλες εταιρείες με τη μορφή κοινοπραξίας, καταλαμβάνει συνολική έκταση 13.000 τ.μ. και αφορά στην κατασκευή υδατοδρομίου (3.700 τ.μ)., καταστημάτων (3.300 τ.μ.), συνεδριακού κέντρου (3.650 τ.μ.), χώρων εστίασης (1.250 τ.μ.) και συνεργείου συντήρησης (1.100 τ.μ.). Η επένδυση ύψους 20.000.000 – 25.000.000 εκατομμυρίων ευρώ αποσκοπεί στην ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής και στην αύξηση της τουριστικής κίνησης που θα δημιουργηθεί με τη χρήση του υδροπλάνου ως εναλλακτικού μέσου μεταφοράς.





Σε ό,τι αφορά το υδατοδρόμιο θα είναι άρτια εξοπλισμένο, με άνετους, λειτουργικούς και υψηλής αισθητικής χώρους υποδοχής, γραφείων και ιατρικής μονάδας με ασθενοφόρο για την άμεση διακομιδή ασθενών στα νοσοκομεία της Αττικής. Ταυτόχρονα θα λειτουργούν καταστήματα, τρία εστιατόρια καθώς επίσης και συνεδριακό κέντρο με ανεξάρτητη είσοδο το οποίο θα διαθέτει αίθουσες συνεδριάσεων, αμφιθέατρο χωρητικότητας 600 θεατών και πολυχώρους για πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Πρόκειται συγχρόνως για μια «πράσινη» επένδυση, αφού τα φυτεμένα δώματα στις οροφές του κτιρίου βελτιώνουν την ενεργειακή του απόδοση και το μικροκλίμα της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν ένα πάρκο περιήγησης, ιδανικό για “plane spotting”. Το κτίριο δε είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που συνδυάζει την αντίθεση και την αρμονία. Από αρχιτεκτονικής απόψεως μία γεωμετρική σύνθεση στο ισόγειο από παραλληλόγραμμους όγκους που προεξέχουν από το περίγραμμα του ορόφου και τέμνονται υπό διαφορετικές γωνίες, προσφέρουν στον επισκέπτη οπτικές φυγές προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Παράλληλα, ένας οργανικός όγκος αναδύεται από τη θάλασσα, καταλήγει μέσα από μια ομαλή ανοδική κυκλική κίνηση πάνω από το ισόγειο, δημιουργεί εσωτερικό αίθριο και προσφέρει πανοραμική θέα.

Επίσης, το κτίριο θα είναι ελαφρά υπερυψωμένο σε πυλώνες κάτω από το οποίο επαναχρησιμοποιούνται οι κυματοθραύστες που μετακινούνται από τη θέση των προβλητών άφιξης και αναχώρησης, δίνοντας την αίσθηση ότι επιπλέει πάνω στο νερό. Με την υπερύψωσή του μεγιστοποιείται ο χώρος κηποτεχνικής διαμόρφωσης και δημιουργείται μία βυθιζόμενή διαδρομή ήπιας κυκλοφορίας κάτω από το κτίριο.

Σημειώνεται πως η μελέτη των Pieris Architects ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες στο χώρο της αειφόρου ανάπτυξης σε ένα βιοκλιματικό κτίριο, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει τοπόσημο και καταλύτη ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής γύρω από το Σ.Ε.Φ., η οποία παρουσιάζει σήμερα στοιχεία εγκατάλειψης.



Η περιοχή του ΣΕΦ επιλέχτηκε μετά από εκτενή μελέτη και έρευνα των ειδικών της εταιρείας η οποία χαρακτηρίζεται ιδανική για τους πιο κάτω λόγους:

1. Εφάπτονται στην περιοχή του ΣΕΦ κεντρικοί οδικοί άξονες για εύκολη πρόσβαση
2. Σταθμός του Τρένου & Τραμ στην ευρύτερη περιοχή
3. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του ΣΕΦ (υποστηρικτικοί χώροι, στάθμευση κλπ.)
4. Η δυνατότητα επέκτασης εγκαταστάσεων
5. Προστατευμένη περιοχή από κακές καιρικές συνθήκες

Ο Πρόεδρος κ. Νικόλας Χαραλάμπους σε σχετική δήλωση του είπε: «Ο σκοπός της HELLENICΟ Πρόεδρος Νικόλας Χαραλάμπους σε σχετική δήλωση του είπε ότι ο σκοπός της HELLENIC SEAPLANES είναι η σύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την νησιωτική SEAPLANES είναι η σύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την νησιωτική και το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο της Αττικής θα συμβάλει ουσιαστικά στην πραγματοποίηση αυτό του στόχου πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και αναπτύσσοντας συνεχώς νέους προορισμούς. Το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο θα εδραιώσει το υδροπλάνο ως μεταφορικό μέσο, προσφέροντας έτσι σε έλληνες και ξένους μια ασφαλή και γρήγορη λύση δίνοντας τέλος στις πολύωρες, άβολες και αργές μετακινήσεις αλλά ταυτόχρονα και να βοηθήσει την τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας στους δύσκολους αυτούς καιρούς δίνοντας μια νέα πνοή στο τουριστικό προϊόν που προσφέρει με νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Στη συνέχεια της δήλωσης του Προέδρου επισημάνθηκαν τα οφέλη και η ανάπτυξη που θα δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή του ΣΕΦ από την δημιουργία του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου καθώς και οι θέσεις εργασίας που θα ανοιχθούν.

Λίγα λόγια για την Hellenic Seaplanes

Η Hellenic Seaplanes, δραστηριοποιείται τα τελευταία 2 χρόνια στην ελληνική αγορά έχοντας ως αντικείμενο την εξασφάλιση της λειτουργίας όσο το δυνατόν περισσότερων Υδατοδρομίων στην χώρα μας. Στόχος της είναι η ανάπτυξη ενός σημαντικού δικτύου Υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα καθώς και η επιχειρησιακή σύνδεση των προορισμών με υδροπλάνα.

Μέχρι σήμερα έχουν ξεκινήσει επενδύσεις στα εν λόγω υδατοδρόμια χωρίς την επιβάρυνση, με οποιοδήποτε κόστος, του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα:
1. Υδατοδρόμιο Σκύρου
2. Υδατοδρόμιο Αλοννήσου
3. Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας
4. Υδατοδρόμιο Σκοπέλου
5. Υδατοδρόμιο Τήνου
6. Υδατοδρόμιο Πάτμου
7. Υδατοδρόμιο Σάμου
8. Υδατοδρόμιο Χαλκιδικής (Μαρίνα)

Παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων στις εξής λίμνες:
1. Τριχωνίδας στο Αγρίνιο
2. Παμβώτιδας στα Ιωάννινα
3. Καϊάφα στην Ζαχάρω Ηλείας
4. Πολυφύτου στην Κοζάνη
5. Κερκίνης στις Σέρρες
6. Μεγάλη Πρέσπα στη Φλώρινα
7. Βεγορίτιδας στο Αμύνταιο

Επίσης η εταιρεία λειτουργεί ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης (χωρίς την επιβάρυνση, με οποιοδήποτε κόστος, του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα) για τα εξής υδατοδρόμια:
1. Υδατοδρόμιο Βόλου
2. Υδατοδρόμιο Ζακύνθου
3. Ιδιωτικό Υδατοδρόμιο Κέρκυρας
4. Ιδιωτικό Υδατοδρόμιο Μεγανησίου

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τον συνολικό σχεδιασμό ανάπτυξης της αγοράς υδροπλάνων της εταιρείας Hellenic Seaplanes S.A.



Διαβάστε επίσης:

Hellenic Seaplanes: Εθνικός Πρωταθλητής στα European Business Awards 2014

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014, 23:09