Την αγωνία του για το μέλλον των νέων Ελλήνων, που με ολοένα και γοργότερο ρυθμό στρέφονται στην εκτροφή σαλιγκαριών, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ ο βιολόγος – ζωολόγος του ΑΠΘ -με μεταπτυχιακό πάνω στο σαλιγκάρι στη Γαλλία- Αθανάσιος Γκόγκας, προειδοποιώντας ότι η βιαστική, μη ορθολογική διαχείριση και εγκατάσταση μιας μονάδας, μπορεί να μην αποδώσει τα αναμενόμενα. Όπως σημειώνει, ναι μεν η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά αν αυτές δεν αξιοποιούνται ορθολογικά ελλοχεύει ο κίνδυνος κατάρρευσης ενός project, προτού καν ξεκινήσει.

«Στην Ελλάδα σήμερα έχουμε το κίνημα των φωτοβολταϊκών και το κίνημα των σαλιγκαριών», τόνισε ο κ. Γκόγκας, υπογραμμίζοντας ότι «δεν στήνεται ένας ολόκληρος κλάδος ζωϊκής παραγωγής λόγω ανάγκης, χωρίς εκπαίδευση και κατάρτιση, αλλά μόνο με την τήρηση των κανόνων που απαιτείται να ακολουθηθούν».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάνοντας λόγο για εξαπάτηση του κόσμου, ο ίδιος σημείωσε ότι, «ήδη είναι πολλοί αυτοί που έχουν χάσει τα ποσά που επένδυσαν για την κατασκευή μονάδας εκτροφής σαλιγκαριών». Όπως τόνισε, την τελευταία διετία στήθηκαν στη χώρα μας 400 μονάδες εκτροφής σαλιγκαριών, από τις οποίες δουλεύουν μόνο οι 15, αφού οι υπόλοιπες δεν έχουν ακόμα απόδοση, γεγονός που, όπως διευκρίνισε, «οφείλεται στη μη ορθολογική εγκατάσταση της όλης μονάδας».

Ο κ. Γκόγκας, επισήμανε ότι στη χώρα μας υπάρχουν όλες οι εκείνες οι συνθήκες που ευνοούν την ανάπτυξη της εκτροφής σαλιγκαριών -και μάλιστα με συγκριτικό πλεονέκτημα ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τις περισσότερες χώρες όπου επιχειρείται να αναπτυχθεί η σαλιγκαροτροφία- αλλά η επιτυχία του εγχειρήματος συναρτάται άμεσα από τον καθορισμό παραμέτρων που αφορούν τη βιολογία και την τεχνολογία παραγωγής.

Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι για τη διατήρηση και εξέλιξη του κλάδου της εμπορίας και μεταποίησης σαλιγκαριών είναι αναγκαίο να οργανωθεί παραγωγική βάση εκτροφής σαλιγκαριών, για να ξεπεραστούν σειρά προβλημάτων, με προτεραιότητα την εξασφάλιση σαλιγκαριών υψηλής ποιότητας, σε σταθερές ποσότητες, με χρονικά καθορισμένες ημερομηνίες παράδοσης, πρώτα στη βιομηχανία και στη συνέχεια στον καταναλωτή, που είναι ο άμεσα ενδιαφερόμενος και τελικός αποδέκτης του προϊόντος. Επίσης ο ίδιος έκανε λόγο για ανάγκη χάραξης εθνικής στρατηγικής και στήριξης του κλάδου από την πολιτεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τις θέσεις του αυτές θα αναπτύξει ο κ. Γκόγκας στη διάρκεια σχετικής ενημερωτικής εκδήλωσης, που γίνεται απόψε στο πλαίσιο της 7ης Διεθνής Έκθεσης για την Κτηνοτροφία και την Πτηνοτροφία, «Zootechnia» (3-6 Φεβρουαρίου).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης