Στη νέα μεγάλη διεθνή έρευνα της KPMG «Global CEO Outlook» οι επικεφαλής των εταιρειών ανά τον κόσμο προβλέπουν ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι δύσκολα, με περιορισμένη ανάπτυξη, ωστόσο είναι αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουν με επιτυχία μέσα σε αυτό το περιβάλλον.

Το 72% αυτών αισθάνεται ότι τα επόμενα 3 χρόνια θα είναι πιο κρίσιμα για την αγορά τους από ότι ήταν τα προηγούμενα 50 και ένας στους 4 εναποθέτει τις ελπίδες του για ανάπτυξη σε μια σημαντική μεταβολή του επιχειρησιακού τους μοντέλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανάμεσα στα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

Το 89% των ανώτερων στελεχών αισθάνονται αισιόδοξοι ότι η εταιρεία τους θα έχει ανάπτυξη, 86% ότι η χώρα τους θα έχει ανάπτυξη και το ίδιο νιώθουν κατά 85% για τον κλάδο τους και κατά 80% για τη διεθνή οικονομία.

Ένας στους 2 CEOs εκτιμούν ότι η ανάπτυξη της εταιρείας τους μέσα στην επόμενη τριετία, θα κυμανθεί ανάμεσα στο 2 – 5%. Η πρόβλεψη τους είναι ότι η ανάπτυξη θα προέλθει κατά 28% από νέα προϊόντα, κατά 26% από νέους πελάτες, κατά 25% από νέες αγορές και κατά 22% από νέα κανάλια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασικές ανησυχίες και προτεραιότητες

Στην ετήσια αυτή έρευνα της KPMG στην οποία έλαβαν μέρος περίπου 1 300 Διεθύνοντες Σύμβουλοι από 10 χώρες στον κόσμο, φαίνεται ότι τα στελέχη ανησυχούν πλέον για θέματα τα οποία δεν τους είχαν απασχολήσει στο παρελθόν στην καριέρα τους. Τα πιο πιεστικά από αυτά είναι η αφοσίωση των πελατών τους (88%), η επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην εταιρεία τους εάν ο παγκόσμιος ρυθμός ανάπτυξης είναι μικρότερος από αυτόν που προβλέπουν (88%) και τέλος, η έλλειψη χρόνου να σκεφτούν στρατηγικά τα μελλοντικά βήματα σε θέματα καινοτομίας (86%).

Ο βαθμός της ανησυχίας για τις άγνωστες προκλήσεις είναι εμφανής κι από την αλλαγή που υπάρχει στη νοοτροπία των CEOs όταν ορίζουν τους υψηλότερους κινδύνους για την επιχείρηση τους. Για παράδειγμα ο φόβος για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο είναι στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων της έρευνας για το 2016, παρά το γεγονός ότι το 2015 δεν ήταν καν ανάμεσα στις πέντε πρώτες προτεραιότητες τους. Το 72% των CEOs θεωρούν πως είναι ανέτοιμοι για μία τέτοια «επίθεση»

Οι κορυφαίες στρατηγικές προτεραιότητες των CEOs για τα επόμενα τρία χρόνια είναι:

Να προάγουν την καινοτομία (21%)

Να είναι περισσότερο πελατοκεντρικοί (19%)

Να εφαρμόζουν καινοτόμα τεχνολογία (18%)

Να κρατούν στον οργανισμό τα ταλαντούχα στελέχη (18%)

Να ενισχύσουν την εταιρική τους εικόνα (17%)

Παρά το γεγονός ότι η καινοτομία ανήκει στις βασικές προτεραιότητες των οργανισμών τους, και 8 στους 10 ερωτηθέντες θεωρούν απαραίτητο εργαλείο την ενσωμάτωση της καινοτομίας στη στρατηγική τους, μόλις το 23% των CEOs δήλωσε πως έχει την καινοτομία ως προτεραιότητα στο προσωπικό του πλάνο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης