Νέα παράταση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 6 Μαΐου 2016, 10:11
Νέα παράταση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
του Κώστα Ιερίδη

Για δεύτερη φορά παρατείνεται ο διαγωνισμός για το έργο ύψους 850 εκατ. ευρώ που αφορά στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Η προθεσμία για την υποβολή των λεγόμενων δεσμευτικών προσφορών από κατασκευαστικές εταιρείες που λήγει σήμερα παρατείνεται, αφού υπάρχουν εκκρεμότητες που πρέπει να ρυθμιστούν. Πρακτικά, η τελική μορφή της διακήρυξης και των τευχών δημοπράτησης του έργου δεν έχει οριστικοποιηθεί -βάσει των σχολίων των ενδιαφερόμενων εταιρειών και ως αποτέλεσμα διαγωνισμός είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί.

Πάντως, το αεροδρόμιο αυτό που αναμένεται να αντικαταστήσει το ήδη κορεσμένο Νίκος Καζαντζάκης έχει μετατραπεί σε «γεφύρι της Άρτας». Μία έκταση, λοιπόν, 6.000 στρεμμάτων στον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος Ηρακλείου, ο (εκάστοτε) υπουργός που στηρίζει το έργο, οι επενδυτές και οι συνεχείς αναβολές του διαγωνισμού με τη διαδικασία υποβολής προσφορών από τους επενδυτές, που έχει παραταθεί τουλάχιστον δέκα φορές, συνθέτουν τη μέχρι σήμερα εικόνα για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Αν όλα είχαν πάει καλά με τους προηγούμενους διαγωνισμούς, θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη το αεροδρόμιο στο Καστέλι, καθώς ήδη από το 2011 το δίδυμο Δ. Ρέππα - Γ. Μαγκριώτη, που βρισκόταν στο τιμόνι του Υπουργείου Υποδομών, εκτιμούσε ότι το αεροδρόμιο θα βρίσκεται σε λειτουργία έως το τέλος του 2015.

Και από τον αρχικό διαγωνισμό, το 2009, που προέβλεπε διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.800μ. ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί άλλες δύο φορές, με τελευταίο το 2014, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάση στις 16 Δεκεμβρίου πήρε παράταση για να φθάσουμε στο σήμερα, οπότε παρατείνεται για ακόμη μία φορά.

Το έργο

Σύμφωνα με τα στοιχεία του έργου, η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης θα είναι 35 χρόνια και θα αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Kρήτης, που θα αναπτυχθεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων.

Θα περιλαμβάνει διάδρομο προσγειώσεων μήκους 3,2 χλμ. (με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ. και πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου), τρεις συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο συνδετήριους με το στρατιωτικό αεροδρόμιο, 400 στρ. για ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων (εμπορικά κέντρα κ.λπ.), βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού, ταινιόδρομους επιβατών, 5 σταθερές θέσεις MARS ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 10 αεροσκαφών, 25 επιπλέον θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας, πύργο ελέγχου, πάρκινγκ 1.000 οχημάτων, ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων κ.ά. Στη σύμβαση περιλαμβάνονται επιπλέον δύο διασυνδετήριοι οδικοί άξονες (18 χλμ. και 6 χλμ.) με τη Xερσόνησο και τον δρόμο Hράκλειο-Aρκαλοχώρι-Bιάννος.

Ποιες εταιρείες ενδιαφέρονται;

Η κοινοπραξία «China State Construction Engineering Co-Archirodon Group-Zurich Group», οι όμιλοι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η ΜΕΤΚΑ, J&P Άβαξ και Zurich Airport.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 6 Μαΐου 2016, 11:53