Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η εφαρμογή του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ETS), σύμφωνα με το οποίο οι αερομεταφορείς καλούνται να πληρώσουν έως και ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Παρόλα αυτά οι περισσότερες εταιρείες σκοπεύουν να απορροφήσουν το επιπλέον κόστος, προκειμένου να αποφευχθεί μια νέα κρίση στον κλάδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο και κάθε αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ε.Ε., θα υποχρεούται να έχει στην κατοχή της άδειες, που θα της επιτρέπουν την εκπομπή ενός τόνου διοξειδίου του άνθρακα για κάθε πτήση που απογειώνεται και προσγειώνεται σε κάποιο από τα 27 κράτη – μέλη.

Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τη βιομηχανία των αεροπορικών μεταφορών, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι θα παραχωρήσει δωρεάν σε όλες τις εταιρίες άδειες, οι οποίες θα καλύπτουν το 85% των εκπομπών τους για το 2012. Μεταξύ 2013 και 2020, το ποσοστό θα μειωθεί στο 82%, ενώ ένα 15% θα βγαίνει σε πλειστηριασμό και το εναπομείναν 3% θα δίνεται στους νέους ομίλους που θα εντάσσονται στο σύστημα.

«Ήρθε η ώρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξυπνήσει και να δει πώς έχουν τα πράγματα», αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους η Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιριών (AEA), η Ευρωπαϊκή Ένωση Περιφερειακών Αερομεταφορέων (ERA) και η Διεθνής Ένωση για τις Ναυλωμένες Πτήσεις (IACA). «Το να υποστηρίζει ότι οι αερομεταφορείς επωφελούνται από ένα σύστημα που τους στερεί έσοδα, δείχνει ότι έχει παρανοήσει με κραυγαλέο τρόπο την οικονομική πραγματικότητα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης