Τρεις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες ενδιαφέρονται να αγοράσουν το σύνολο ή μέρος των ελληνικών σιδηροδρόμων, υποστήριξαν μιλώντας στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters αξιωματούχοι που έχουν γνώση των διαπραγματεύσεων.

Ειδικότερα, υψηλόβαθμοι Έλληνες αξιωματούχοι, τους οποίους δεν κατονομάζει το πρακτορείο, υποστηρίζουν ότι η Ρωσία εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας καθώς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας, η Grup Feroviar Roman (GFR) έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το κομμάτι των εμπορικών αμαξοστοιχιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ρώσος αξιωματούχος ανέφερε ότι έχει συζητηθεί η αγορά όλου ή τμήματος του δικτύου. Παράλληλα, ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν, λέγοντας: «Είμαστε σε επαφή με τους Έλληνες. Δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το μοντέλο που θα ακολουθήσουν, για αυτό είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για τη συμμετοχή μας».

Ένας εκ των Ελλήνων αξιωματούχων, που επικαλείται επίσης το πρακτορείο ανέφερε ακόμη ότι η γαλλική εταιρεία SNCF θέλει να αναλάβει τα εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Μάλιστα, κατά την ίδια πηγή, έχουν ήδη γίνει επαφές και συνομιλίες, που έφτασαν μέχρι και το επίπεδο των υπουργών Μεταφορών, στην Αθήνα και το Παρίσι το 2010 και στα τέλη του 1011. Πάντως, εκπρόσωπος των SNCF από το Παρίσι είπε ότι η εταιρεία δεν επιδιώκει να αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε οποιαδήποτε σιδηροδρομική εταιρεία ή σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα.

Αναφορικά με τη ρουμανική GFR, η οποία δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες, όπως στην Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία, ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους που μίλησε στο Reuters είπε ότι συναντήθηκε πολλές φορές με αντιπροσώπους της εταιρείας, πιο πρόσφατα τον Φεβρουάριο. Το πρακτορείο πάντως δεν κατάφερε να έρθει σε επαφή με κάποιον εκπρόσωπό της για να σχολιάσει τις δηλώσεις αυτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα πάντοτε με το τηλεγράφημα του Reuters, δύο Έλληνες κυβερνητικοί αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες είπαν ότι ασκούνται πιέσεις από αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να πωληθούν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι νωρίτερα από το προβλεπόμενο στο χρονοδιάγραμμα, γεγονός που, όπως είπαν, θα είναι επιζήμιο αφού η τιμή της εκχώρησής τους θα είναι χαμηλή. Το βασικό εμπόδιο για την πώληση είναι να εξασφαλιστεί η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ. «Κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θα αγόραζε την εταιρεία χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί το θέμα αυτό» είπε στο Ρόιτερς ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους. «Χρειάζεται πρώτα να αποσαφηνιστεί το θέμα της κρατικής ενίσχυσης», τόνισε.

Διαβάστε επίσης Ρωσικό ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ, Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012, 10:30

Επιμέλεια: Μαριάννα Μαρμαρά

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης