Σκληροί φόροι για να κλείσει η αξιολόγηση

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2016, 23:00
Σκληροί φόροι για να κλείσει η αξιολόγηση
Του Κώστα Ιερίδη

Βαριά φορολογικά μέτρα ύψους 1,8 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ, ετοιμάζεται να λάβει η κυβέρνηση προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση μέχρι τις 15 Απριλίου, σύμφωνα με όσα δήλωσε τη Δευτέρα, μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ, υψηλόβαθμο στέλεχος του οικονομικού επιτελείου.

Βαριά φορολογικά μέτρα ύψους 1,8 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ, ετοιμάζεται να λάβει η κυβέρνηση προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση μέχρι τις 15 Απριλίου​Τελικά, τα μέτρα φορολογικού χαρακτήρα που θα πρέπει να λάβει η κυβέρνηση αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ έναντι του 4,5%, όπως αρχικά έλεγε η Κομισιόν. Ωστόσο, τα δύσκολα είναι μπροστά, δεδομένου ότι οι πολίτες μετά τη ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου με τα μέτρα που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η συμφωνία, θα δουν σημαντικές επιβαρύνσεις στα ήδη μειωμένα εισοδήματά τους.

Και αυτό επειδή, η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να κλείσει την αξιολόγηση δίνει «γη και ύδωρ», κάτι που «μεταφράζεται» στην λήψη των παρακάτω μέτρων τα οποία δεν αποκλείεται να...αυγατίσουν, δεδομένου ότι εάν αθροιστούν δεν αποφέρουν το επιδιωκόμενο εισπρακτικό αποτέλεσμα των 1,8 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα:

  • Εξίσωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης με τη βενζίνη, μέτρο που υπολογίζεται ότι θα αποφέρει έσοδα ύψους 400 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν ότι το μέτρο αυτό θα μείωνε ακόμη περισσότερο την κατανάλωση, σε μία στιγμή που οι διεθνείς τιμές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, εξετάζεται η αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης καυσίμων που θα οδηγήσουν σε αύξηση της λιανικής τιμής της βενζίνης, του ντίζελ κίνησης, του υγραερίου κίνησης και πιθανότατα του φυσικού αερίου κίνησης.

  • Σχεδιάζονται αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ, με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ακόμη στον χώρο του αυτοκινήτου, τα σενάρια κάνουν λόγο για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, μέσω της δημιουργίας ενός μείγματος που θα αυξήσει τα έσοδα αλλά θα δώσει και κίνητρο σε φορολογουμένους να ξαναπάρουν τις πινακίδες κυκλοφορίας από την εφορία.

  • Αύξηση της ειδικής φορολόγησης και της επιβολής νέων "χαρατσιών” στις τηλεπικοινωνίες και ενδεχομένως στη συνδρομητική τηλεόραση στην οποία δεν έχει ακόμη επιβληθεί ειδικό τέλος.

  • Αύξηση των εσόδων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ κατά περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ έχει αφορολόγητο όριο 300.000 και η αύξηση της εισπρακτικής του απόδοσης σχεδιάζεται να γίνει με τη μείωση του αφορολόγητου αυτού. Στην πράξη, αντί να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ και να αντικατασταθεί από έναν άλλο πιο δίκαιο φόρο, όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση, ο ΕΝΦΙΑ παραμένει και γίνεται ακόμη πιο επαχθής. Είναι γύρω στο 80%-85%. Επομένως και για το 2016, ο ΕΝΦΙΑ όχι μόνο δεν καταργείται όπως προεκλογικά διατυμπάνιζε ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά παραμένει στο ύψος του, με επιμέρους αλλαγές κυρίως στον συμπληρωματικό φόρο.

Διαβάστε επίσης:






Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016, 14:36