Στα τυφλά η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 17 Απριλίου 2014, 07:36
Στα τυφλά η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων
Στα τυφλά συνεχίζει να λειτουργεί δύο χρόνια μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου το σύστημα ελέγχου του λαθρεμπορίου. Μόνο 500 σε σύνολο 2.200 πρατηρίων που έχουν εγγραφεί πανελλαδικά στην υπηρεσία του Μητρώου της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, αποστέλλουν στοιχεία για τις ποσότητες που αγοράζουν και πωλούν. Επιπλέον, επικρατεί σύγχυση επικρατεί για το ότι δεν έχει προχωρήσει η εγκατάσταση GPS σε βυτιοφόρα.

Ειδικότερα, δύο χρόνια έπειτα από την ψήφιση του Ν.4072 τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν τη Μεγάλη Τρίτη σε σύσκεψη της ειδικής ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για την πρόοδο της εφαρμογής του επιβεβαιώνουν το μεγάλο φιάσκο στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα».

Σε σύνολο 2.200 πρατηρίων όπου ισχύει το μέτρο, δηλαδή σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα και Ιωάννινα, τα οποία έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία Μητρώου της ΓΓΠΣ, τα 1.700 δεν στέλνουν ακόμη στοιχεία για τις ποσότητες καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν, είτε επειδή είχαν εισαγάγει λάθος τα δεδομένα τους, είτε επειδή τα δοκιμαστικά τεστ της Γραμματείας για το πώς θα ανταποκριθούν οι servers της ολοκληρώθηκαν μόλις πρόσφατα, είτε επειδή κωλυσιεργούν.

Συγκεκριμένα, υπάρχει αριθμός 1.500 πρατηριούχων που εισήγαγαν σωστά τα δεδομένα τους, αλλά από αυτούς μόνο 500 έχουν αρχίσει να στέλνουν στοιχεία στο σύστημα με τις αγορές και τις πωλήσεις τους. Επίσης, 700 πρατηριούχοι εισήγαγαν λανθασμένα δεδομένα στο σύστημα και έχουν κληθεί να τα υποβάλουν διορθωμένα. Τέλος, περίπου 30 με 40 πρατήρια πανελλαδικώς δεν έχουν καν εγγραφεί στο Μητρώο και σύμφωνα με τις Αρχές τα ονόματά τους θα αποσταλούν στο ΣΔΟΕ, προκειμένου να τους επιβληθεί πρόστιμο 50.000 ευρώ.

Παράλληλα, στον αέρα βρίσκεται το θέμα της τοποθέτησης των συσκευών εντοπισμού θέσης (GPS) σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα (σλέπια), παρότι στο ναυτιλιακό καύσιμο έχει μεταφερθεί πλέον μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου.

Τέλος, άγνωστο παραμένει το αν γίνονται έλεγχοι για να διαπιστωθεί κατά πόσο τα περίπου 10.000 βυτιοφόρα και τα 40 σλέπια έχουν συμμορφωθεί με την απόφαση για την τοποθέτηση ειδικής σήμανσης ή συνεχιζουν να μεταφέρουν καύσιμα κυκλοφορώντας «λευκά».

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 17 Απριλίου 2014, 08:08