To ΒΕΘ έθεσε σε λειτουργία το «Κέντρο Διαμεσολάβησης» για επιχειρήσεις

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017, 12:01
To ΒΕΘ έθεσε σε λειτουργία το «Κέντρο Διαμεσολάβησης» για επιχειρήσεις
Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

«Διαμεσολάβηση σημαίνει λιγότερο κόστος για τον επιχειρηματία, αλλά και ταχύτερη λειτουργία στην απονομή δικαιοσύνης» υπογράμμισε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, παρατήρησε ότι «πόντους» φαίνεται να κερδίζει ο θεσμός της διαμεσολάβησης από πολίτες που τον επιλέγουν ως τρόπο επίλυσης των διαφορών τους, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, χρόνο και να έχουν στη διάθεσή τους μία εκτελεστή απόφαση. Είναι χαρακτηριστικό πως ο διάδικος δαπανά το 1/3 των συνολικών εξόδων που θα χρειαζόταν για να τελεσιδικήσει η υπόθεσή του.

Την ώρα, λοιπόν, που η διαμεσολάβηση αρχίζει να αποκτά ολοένα και περισσότερους «οπαδούς», το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης έθεσε σε λειτουργία το δικό του Κέντρο Διαμεσολάβησης, σε μία προσπάθεια να διαθέσει ακόμη ένα εργαλείο στα μέλη ή μη μέλη του.

Αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά η διαμεσολάβηση γίνεται υποχρεωτική, εν όψει της κατάθεσης προς ψήφιση του νομοσχεδίου για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια, βάσει του οποίου ο διαμεσολαβητής θα συντονίζει την όλη διαδικασία με σκοπό την απομείωση του κόκκινου δανείου.

Ο πρόεδρος του ΒΕΘ και Α’ αντιπρόεδρος της ΚΕΕ Παναγιώτης Παπαδόπουλος δήλωσε με αφορμή τη λειτουργία του νέου οργάνου: «Η διαμεσολάβηση κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια ως μια αποδεκτή και προτιμητέα εναλλακτική μέθοδος επίλυσης διαφορών λόγω των πλεονεκτημάτων της επί της συνήθους νομικής διαδικασίας, καθώς είναι πιο γρήγορη, πιο ευέλικτη, πιο οικονομική και με περισσότερη εξειδίκευση. Το ΒΕΘ, λοιπόν, σε μία προσπάθεια να στηρίξει τα μέλη και μη μέλη του, και παράλληλα να ενισχύσει τον θεσμό της διαμεσολάβησης, ξεκίνησε στις 13 Μαρτίου τη λειτουργία του Κέντρου Διαμεσολάβησης στις εγκαταστάσεις του, με διαμεσολαβητές που πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις και είναι διαπιστευμένοι από το Υπουργείο Δικαιοσύνης».

«Ήδη από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Κέντρου, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί και τα πρώτα ραντεβού. Μεγάλο, δε, είναι το ενδιαφέρον και από διαπιστευμένους διαμεσολαβητές που έχουν καταθέσει αιτήσεις προκειμένου να συμπεριληφθούν στο μητρώο διαμεσολαβητών» ανέφερε ο πρόεδρος του ΒΕΘ, υπογραμμίζοντας πως η πρώτη ενημέρωση θα παρέχεται δωρεάν στον ενδιαφερόμενο.

Τα αιτήματα

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στα πρώτα ραντεβού που πραγματοποιήθηκαν οι ενδιαφερόμενοι ζήτησαν πληροφορίες για τη διαμεσολάβηση αναφορικά με την επίλυση οφειλών προς τράπεζες (κόκκινα δάνεια), ταμεία και προμηθευτές.

Το 2012 ιδρύθηκε το Ι.Κ.Δ.Θ.


Το ΒΕΘ πρωτοπορεί στον εν λόγω θεσμό, καθώς είναι το πρώτο επιμελητήριο στη Βόρεια Ελλάδα που λειτουργεί Κέντρο Διαμεσολάβησης, ενώ όντας ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο στη διαμεσολάβηση το 2012 ίδρυσε σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της πόλης, το Ινστιτούτο Κατάρτισης Διαμεσολαβητών Θεσσαλονίκης.

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Βαλεργάκης επεσήμανε: «Το ΒΕΘ στηρίζει τον θεσμό της διαμεσολάβησης ουσιαστικά και με συνέπεια. Με τη δημιουργία του Κέντρου Διαμεσολάβησης υλοποιεί κάτι που θα έπρεπε να κάνουν και άλλοι», προσθέτοντας «πως όταν κάτι ξεκινά, θα προχωρήσει».

«Με τη διαμεσολάβηση δίνεται η ευκαιρία στον ενδιαφερόμενο να επιλέξει τη λύση του προβλήματός του κι όχι να αποφασίσει ο δικαστής» τόνισε.

Σε σχετικό ερώτημα ξεκαθάρισε πως η διαμεσολάβηση αφορά σε ιδιωτικές διαφορές, ενώ εκτίμησε πως είναι δύσκολο να επεκταθεί και σε διαφορές με το Δημόσιο.

Επίλυση διαφορών με προνομιακές τιμές


Η υπεύθυνη του Κέντρου Διαμεσολάβησης ΒΕΘ, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, διαπιστευμένη διαμεσολαβήτρια αστικών, εμπορικών, οικογενειακών υποθέσεων και ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, Όλγα Ν. Τσιπτσέ, επεσήμανε: «Όταν το 2010 ψηφιζόταν ο νόμος 3898/2010 για την εισαγωγή του θεσμού της διαμεσολάβησης, κανένας δεν θα φανταζόταν ότι θα έπρεπε να περάσουν πέντε χρόνια για να αρχίσει να ακούγεται και να εφαρμόζεται. Από τα τέλη του 2015 διαπιστώνουμε μία στροφή των πολιτών σε επιλογή άλλων τρόπων επίλυσης διαφορών και ιδιαίτερα προς τη διαμεσολάβηση, η οποία είναι και από τις πιο συμφέρουσες λύσεις από όλες τις απόψεις. Σε αυτήν την επιλογή, φυσικά, συνηγόρησε και η οικονομική κρίση, καθώς πολλοί από όσους θα ήθελαν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξουν αυτήν την επιλογή». Τόνισε, δε, πως το ΒΕΘ προσφέρει στα μέλη του αλλά και μη μέλη, μέσω του Κέντρου Διαμεσολάβησης, το προνόμιο να επιλύσουν με προνομιακές τιμές τις διαφορές τους.

Σύμφωνα με την κα Τσιπτσέ, «η διαμεσολάβηση δίνει πραγματικά τη λύση στην κρίση, καθώς μιλούμε για έναν θεσμό που είναι άκρως οικονομικός, σε σημείο που να δαπανάται μόνο το 1/3 των συνολικών εξόδων που θα χρειαζόταν ένας διάδικος για να τελεσιδικήσει η υπόθεσή του και να έχει μία εκτελεστή απόφαση. Επιπλέον, έχουμε οικονομία χρόνου, καθώς δεν χρειάζεται κατά μέσο όρο 5-8 χρόνια για να τελεσιδικήσει μία υπόθεση, αλλά μόνο 8 με 24 ώρες».

Επιγραμματικά, τα υπόλοιπα οφέλη της διαμεσολάβησης είναι το απόρρητο της διαδικασίας, η εξομάλυνση ακόμη και αποκατάσταση σχέσεων των μερών, η κατάληξη σε λύσεις που να συμφέρουν και τις δύο πλευρές αντί την ύπαρξη απόφασης υπέρ ενός μόνο διαδίκου.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017, 13:55