Τρεις συστάσεις προς την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και διευκρινίσεις για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της πρότασης εξόδου της Ελλάδας από το υπερβολικό έλλειμμα, δίνει η Κομισιόν σε εξασέλιδη έκθεσή τηςΤρεις συστάσεις προς την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και διευκρινίσεις για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της πρότασης εξόδου της Ελλάδας από το υπερβολικό έλλειμμα, δίνει η Κομισιόν σε εξασέλιδη έκθεσή της.

Η Επιτροπή αναφέρει στη σύστασή της προς το Συμβούλιο Υπουργών ότι πρέπει η μείωση του ελλείμματος να είναι διατηρήσιμη τα επόμενα έτη, αλλά και να εκπληρώνεται το άλλο κριτήριο, αυτό του χρέους (σ.σ.: ορίζεται ότι πρέπει να αποκλιμακώνεται προς το 60% του ΑΕΠ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι, όπως αναφέρεται στην πρόταση «εξόδου», συστήνει στην Ελλάδα:

1) να τηρήσει τις δεσμεύσεις του Μεσοπρόθεσμου (σ.σ.: των μέτρων των 6,5 δισ. ευρώ με περικοπές συντάξεων/αφορολογήτου)

2) να τηρήσει τα όρια δαπανών αλλά και

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

3) να συμμορφωθεί με το κριτήριο του χρέους.

Αναλυτικά, η Κομισιόν επισημαίνει ότι «από το 2017, που είναι το πρώτο έτος μετά τη διόρθωση του υπερβολικού ελλείμματος, η Ελλάδα θα υπόκειται στο προληπτικό σκέλος του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης και θα εξακολουθήσει να παρακολουθείται στο πλαίσιο του Προγράμματος που καλύπτει την περίοδο έως τα μέσα του 2018. Στη συνέχεια, η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει προς τον μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό της στόχο με κατάλληλο ρυθμό, συμπεριλαμβανομένης της τήρησης του δείκτη αναφοράς δαπανών, και να συμμορφωθεί με το κριτήριο του χρέους».

Τι αναφέρει για το χρέος

Για το χρέος, αναφέρεται ότι «λόγω των μεγάλων δημοσιονομικών ελλειμμάτων, της πτώσης του ονομαστικού ΑΕΠ και της χρηματοδοτικής στήριξης στον τραπεζικό τομέα και παρά τη σημαντική αναδιάρθρωση του χρέους το 2012, ο δείκτης χρέους γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας ως προς το ΑΕΠ αυξήθηκε από 109,4% το 2008 σε 179,0% το 2016»Για το χρέος, αναφέρεται ότι «λόγω των μεγάλων δημοσιονομικών ελλειμμάτων, της πτώσης του ονομαστικού ΑΕΠ και της χρηματοδοτικής στήριξης στον τραπεζικό τομέα και παρά τη σημαντική αναδιάρθρωση του χρέους το 2012, ο δείκτης χρέους γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας ως προς το ΑΕΠ αυξήθηκε από 109,4% το 2008 σε 179,0% το 2016».

Διευκρινίζει ότι «ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ της Ελλάδας αυξήθηκε από 177,4% το 2015 σε 179,0% το 2016, καθώς το δημοσιονομικό πλεόνασμα το 2016 χρησιμοποιήθηκε εν μέρει για τη δημιουργία των απαραίτητων ταμειακών αποθεμάτων». Εκτιμά, μάλιστα, ότι η αύξηση αφορούσε επίσης στην εκκαθάριση των οφειλών του κράτους προς ιδιώτες.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, «ο λόγος του χρέους ως προς το ΑΕΠ αναμένεται να παραμείνει γενικά σταθερός το 2017, καθώς συνεχίζεται το πρόγραμμα εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, αλλά το 2018 αναμένεται να μειωθεί στο 174,6% του ΑΕΠ λόγω του δημοσιονομικού πλεονάσματος» και των ευνοϊκών συνθηκών του οικονομικού κύκλου.

Γίνεται αναφορά στη δημοσίευση του πορίσματος της Eurostat τον Απρίλιο του 2017 για την πορεία του 2016, αλλά και στις εαρινές προβλέψεις της Επιτροπής για τα επόμενα χρόνια, που έδειξαν ότι «η Ελλάδα πληροί τις προϋποθέσεις ώστε το Συμβούλιο να καταργήσει την απόφασή του για την ύπαρξη υπερβολικού ελλείμματος».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης