Νέα προβλήματα για την ιστορική ιταλική εταιρεία αερομεταφορών Alitalia, που αναζητεί για ακόμη μία φορά οικονομική σωτηρία μέσα από όμιλο επιχειρηματιών, οι οποίοι όμως αρχίζουν να… ξανασκέπτονται την τύχη των δικών τους κεφαλαίων.

Όλα φαίνεται να αλλάζουν έπειτα από επιστολή που έστειλε η εταιρεία Atlantia προκειμένου να αποχωρήσει από τον όμιλο επιχειρηματιών για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μολονότι η εταιρεία -συμφερόντων του ομίλου Benetton- επικαλείται ως αιτία για την αποχώρησή της την έλλειψη ενός σαφούς σχεδίου διάσωσης, είναι εμφανές πως η Atlantia συσχετίζει τη συμμετοχή της στην Alitalia με την ακύρωση από την κυβέρνηση της παραχώρησης της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας στον όμιλο Autostrade, το 35% του οποίου ανήκει στην Atlantia.

Στην επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Τζανκάρλο Γκουέντσι στον υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, Στέφανο Πατουανέλι, επισημαίνεται:

«Η παραμονή σε μία κατάσταση αβεβαιότητας όσον αφορά την Autostrade per l’ Italia ή ακόμη περισσότερο επιτάχυνσης της λήξης της παραχώρησης δεν μας επιτρέπουν, στο πλαίσιο του αισθήματος ευθύνης αλλά και των διαθέσιμων οικονομικών δυνατοτήτων μας, με γνώμονα την προστασία των περίπου 40.000 Ιταλών και ξένων μετόχων και των 31.000 εργαζομένων του ομίλου, να συμμετέχουμε σε μία διαδικασία πολυέξοδη και με περίπλοκη διαχείριση και υψηλό κίνδυνο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η επιστολή προκάλεσε μεγάλο σκεπτικισμό στους κόλπους της κυβέρνησης του Τζουζέπε Κόντε. Η κυβέρνηση αποφάσισε την ανάκληση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων από την Autostrade, η οποία θεωρήθηκε υπεύθυνη για τον ελλιπή έλεγχο, που ήταν η κύρια αιτία για την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα. Πλέον, αυτή η απόφαση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη μετά τη σύνδεση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων με τη διάσωση της Alitalia εκ μέρους της Atlantia.

Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της αιτιολόγησης που προτάσσει η εταιρεία, το υψηλό ρίσκο της συμμετοχής στην Alitalia, χθες το απόγευμα υπήρξε συνάντηση μελών της Atlantia με τους επιτρόπους εκκαθάρισης της Alitalia, εκπροσώπους του Υπουργείου Οικονομικών και των άλλων κρατικών φορέων που θα συμμετάσχουν στη διάσωση.

Δεν συμμετείχε η αμερικανική Delta, η οποία αναμένεται να αναλάβει το 10-12% της νέας Alitalia. Σε αυτήν τη σύσκεψη η εταιρεία παρουσίασε τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο business plan για τη διάσωση του αερομεταφορέα, ιδίως για την εξασφάλιση των πτήσεων της ιταλικής εταιρείας στη Βόρεια Αμερική, διατυπώνοντας ένα έμμεσο κατηγορητήριο προς την Delta, προσάπτοντάς της πως επιδιώκει να αποσπάσει από την ιταλική εταιρεία τα πιο κερδοφόρα δρομολόγια και να μη δεσμευτεί ως εμπορικός εταίρος στο παραμικρό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης