Η Facebook έγινε ο τελευταίος εκ των κολοσσών της τεχνολογίας που τίθεται στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές του μπλοκ των 27 ανακοίνωσαν την έναρξη έρευνας σχετικά με την χρήση δεδομένων χρηστών για τις διαφημιστικές της δραστηριότητες και το κατά πόσον αυτή συνιστά παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει κατά πόσον το μέσο κοινωνικής δικτύωσης παραβιάζει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο χρησιμοποιώντας δεδομένα που συγκεντρώνουν διαφημιστές προκειμένου να τους ανταγωνίζεται μέσω της δικής του διαφημιστικής δραστηριότητας, όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση της Κομισιλόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα εξετάσει ακόμη κατά πόσον η εταιρεία συνδέει παράτυπα τη μικρή διαφημιστική υπηρεσία του Facebook Marketplace με το κεντρικό μέσο, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Επιτροπή κλιμακώνει μια υπόθεση σχετική με τη δραστηριότητα της Facebook, ξεπερνώντας το προκαταρκτικό στάδιο, κάτι που έχει συμβεί στο παρελθόν με τις Google, Apple και Amazon. Η ΕΕ είχε επιβάλει στο παρελθόν πρόστιμο στην εταιρεία για παροχή ανακριβών πληροφοριών για την συγχώνευσή της με την WhatsApp μέσω εξαγοράς της δεύτερης.

“Η Facebook συλλέγει τεράστιους όγκους δεδομένων  για τις δραστηριότητες χρηστών του κοινωνικού δικτύου της, αλλά και πέρα από αυτό”, ανέφερε η Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Ευρ. Επιτροπής, υπεύθυνη για ζητήματα ανταγωνισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αρχές “θα εξετάσουν λεπτομερώς κατά πόσο τα δεδομένα αυτά δίνουν στην Facebook παράτυπο συγκριτικό πλεονέκτημα,  ειδικά στο διαδικτυακό πεδίο των χώρων όπου οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν αγαθά σε καθημερινή βάση”, πρόσθεσε η Δανή αντιπρόεδρος της Κομισιόν.

Η ομάδα της Vestager ερευνά την Facebook ήδη από το 2019.

Έρευνα και στη Βρετανία

Η αντιμονοπωλιακή αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου άνοιξε επίσης τη δική της, ανεξάρτητη έρευνα για τη συλλογή δεδομένων από την Facebook.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Η.Β. δήλωσε ότι σκοπεύει να ερευνήσει κατά πόσον η Facebook έκανε κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της κατά τη συλλογή δεδομένων.

Η βρετανική αρχή σημείωσε ότι, παρά το γεγονός ότι η έρευνά της είναι ανεξάρτητη, θα υπάρξει συνεργασία με την αντίστοιχη ομάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Google, μετά από έρευνα με τρία σκέλη, είχε δεχθεί προ διετίας “καμπάνα” 9 δισ. ευρώ από την Κομισιόν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης