Η αεροπορική εταιρεία Pakistan International Airlines (PIA) θα καθηλώσει το ένα τρίτο από τους 434 πιλότους τους, καθώς υπάρχουν υποψίες ότι έχουν «ύποπτα» διπλώματα και άδειες πιλότων, ανακοίνωσε σήμερα ένας εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος με αεροσκάφος της PIA, τον περασμένο μήνα, κατά το οποίο είχαν σκοτωθεί 97 άνθρωποι, έδειξε ότι οι πιλότοι δεν είχαν ακολουθήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες, ενώ, σύμφωνα με έναν υπουργό της κυβέρνησης, το ένα «μαύρο κουτί» -ο καταγραφέας συνομιλιών του πιλοτηρίου- έδειξε ότι οι πιλότοι δεν ήταν συγκεντρωμένοι και συζητούσαν για τον κορωνοϊό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ενημερωθήκαμε ότι από έρευνα που διενήργησε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας διαπιστώθηκε ότι περίπου 150 από τους πιλότους μας διαθέτουν ύποπτες άδειες» δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος της εταιρείας Αμπντουλάχ Καν.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όλοι οι πιλότοι για τους οποίους διενεργείται έρευνα θα καθηλωθούν.

Η PIA διαθέτει έναν στόλο από 31 αεροσκάφη που εκτελούν εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν επιχειρήσει να αναβαθμίσουν τη ζημιογόνο PIA στη διάρκεια των ετών, αλλά με ελάχιστη επιτυχία.

Η έρευνα σχετικά με τα διπλώματα των πιλότων γίνεται έπειτα από ένα αεροπορικό δυστύχημα του 2018, κατά το οποίο διαπιστώθηκε ότι η ημερομηνία εξέτασης που αναγραφόταν στην άδεια του κυβερνήτη εκείνου του αεροσκάφους ήταν ημέρα αργίας, γεγονός που αποδεικνύει ότι το δίπλωμα ήταν πλαστό, καθώς τις αργίες δεν διεξάγονται εξετάσεις.

Ένας άλλος πιλότος ήταν εκτός χώρας την ημερομηνία που ανέφερε η σφραγίδα στην άδειά του, είπε ο Καν.

Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Αεροπορίας του Πακιστάν, η συντριβή στις 22 Μαΐου του Airbus A320 της PIA στο Καράτσι οφείλεται σε «αμέλεια» των πιλότων, οι οποίοι είχαν «υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό τους», και των ελεγκτών της εναέριας κυκλοφορίας.

«Υπήρξε αμέλεια και από τις δύο πλευρές» σχολίασε ο Γουλάμ Σαρβάρ Χαν, που παρουσίασε μια πρώτη έκθεση για το δυστύχημα στο κοινοβούλιο. «Ο πιλότος αγνόησε τις οδηγίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι από την πλευρά τους δεν ανέφεραν τη ζημιά» που η πρώτη αποτυχημένη απόπειρα προσγείωσης είχε προκαλέσει στο αεροσκάφος, εξήγησε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης