Άγνωστο πότε θα ξαναπετάξουν τα 737 τελευταίας γενιάς. Ο πιο επιτυχημένος τύπος αεροσκάφους στην αγορά μεταβλήθηκε για την Boeing από ιστορία επιτυχίας σε εφιάλτη. Σίγουρο είναι μέχρι στιγμής μόνο ότι όσο καθυστερεί η άδεια πτήσης από τις αρμόδιες Υπηρεσίας Αεροπορίας, τόσο πιο ακριβή και επικίνδυνη γίνεται η υπόθεση για την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία. 

Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η Boeing κατέγραψε ζημιές 2,9 δις δολ., ενώ ο τζίρος της μειώθηκε κατά 35% και περιορίστηκε στα 15,8 δις δολάρια. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι ζημιές από την απαγόρευση πτήσεων του 737 Max τον Μάρτιο υπολογίζονται σε 8,3 δις δολάρια. Το άσχημο για την Boeing είναι ότι η κατάσταση δεν βαίνει προς εκτόνωση, καθώς πληθαίνουν οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη, οι διενέξεις και τα κάθε λογής προβλήματα. Τίποτα δεν δείχνει ότι σύντομα τα 737 Max θα ξαναβρεθούν στους αιθέρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν εμπιστεύονται το 737 Max

Η κύρια αιτία για τη συντριβή των δύο μοιραίων αεροσκαφών, ενός στην Ινδονησία και ενός στην Αιθιοπία με 346 νεκρούς, σχετίζεται με το προβληματικό λογισμικό χειρισμού. Υπάρχουν υποψίες ότι η Boeing υπό την πίεση του σκληρού ανταγωνισμού με την Airbus βιάστηκε να παραδώσει το νέο αεροσκάφος στις αεροπορικές εταιρείες. Ανοιχτό παραμένει το ερώτημα για ποιο λόγο η αμερικανική αρχή εναέριας ασφάλειας FAA έδωσε άδεια πτήσης στο 737 Max. Απαντήσεις αναμένονται από τις εισαγγελικές έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη.

O επικεφαλής της Boeing Ντένις Μιούλενμπεργκ τοποθετεί χρονικά τη νέα χορήγηση άδειας για το επίμαχο αεροσκάφος στον Νοέμβριο. Κάνει, μάλιστα, λόγο για σημαντικές προόδους στη διαδικασία επικαιροποίησης του προβληματικού λογισμικού. Την ίδια ώρα όμως, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες United Airlines και American Airlines ανακοινώνουν ότι προληπτικά τα αεροσκάφη τους τύπου 737 Max θα παραμείνουν στο έδαφος μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου. Η Southwest Airlines κάνει, δε, λόγο για αρχές Ιανουαρίου. Ας σημειωθεί ότι οι επιπτώσεις της απαγόρευσης πτήσεων στοίχισαν στην αμερικανική οικονομία το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ανάπτυξη 0,25%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ώρα που η Boeing και οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν τις οικονομικές ζημιές, το δράμα των συγγενών των 346 θυμάτων είναι ανυπολόγιστο. Στην Αιθιοπία οι Αρχές ανακοίνωσαν ότι για την ολοκλήρωση αναγνώρισης όλων των θυμάτων της μοιραίας πτήσης ΕΤ 302 χρειάστηκαν περίπου δύο μήνες. Στις έρευνες συμμετείχε και η Ιντερπόλ, σύμφωνα με την οποία επιβάτες και πλήρωμα προέρχονταν από 35 διαφορετικές χώρες.

Πηγή: DW

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης