ΔΕΣΦΑ και επέκταση της παραχώρησης του Ελευθέριος Βενιζέλος κλείνουν με … “σπριντ” τη χρονιά για το ΤΑΙΠΕΔ οδηγώντας τα συνολικά έσοδα του Ταμείο στα 2,150 δισ. ευρώ έναντι στόχου 2 δισ. Είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται ο στόχος, ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος του ταμείου Άρης Ξενόφος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους χθες.

Ο ίδιος αποκάλυψε, επιβεβαιώνοντας την αποκάλυψη της εφημερίδας Κεφάλαιο το περασμένο Σάββατο, ότι έχουν ουσιαστικά κλείσει και οι τελευταίες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ, η οποία αναμένεται να υπογραφεί την επόμενη Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου στις 10 το πρωί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ό,τι αφορά τις προτεραιότητες για τον επόμενο χρόνο, το 2019 αναμένεται να ξεκινήσει ήδη από τον Ιανουάριο με την πώληση του 30% του ΔΑΑ και την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τα ΕΛΠΕ μέσα στο Α τρίμηνο.

Τέλη Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για τη Μαρίνα Αλίμου, όπου προ ημερών εκδόθηκε θετική απόφαση υπέρ της συνέχισης της διαδικασίας από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ αναμένεται και η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου ναυτιλίας, προκειμένου να γίνει η αρχή με τις δύο πρώτες παραχωρήσεις εκ των περιφερειακών λιμανιών. Οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί περιφερειακών λιμανιών θα είναι σε Καβάλα και Αλεξανδρούπουλη.

Ειδικά για το δεύτερο λιμάνι το ενδιαφέρον είναι έντονο ακόμη και από την τοπική κοινωνία, η οποία προσβλέπει σε συνολική ανάπτυξη για την πόλη και πιέζει για την επίσπευση των διαδικασιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη στιγμή το λιμάνι υπολειτουργεί, μας ρωτούν γιατί καθυστερεί ο διαγωνισμός. Στο ΤΑΙΠΕΔ πιστεύουμε ότι μια πετυχημένη αποκρατικοποίηση είναι επιτυχία για την κοινωνία, ανέφερε στην ίδια συνάντηση ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Ριχάρδος Λαμπίρης.

Ειδικά για τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, πάντως, βγαίνουν μαζί καθώς η εκτίμηση που υπάρχει στο Ταμείο είναι ότι μπορεί να λειτουργήσουν αλληλοσυμπληρωματικά και να καταλήξουν σε έναν ιδιοκτήτη με δεδομένο ότι το ένα λιμάνι είναι καθαρά εμπορικό και το άλλο εμπορευματικό. Μπορεί να δημιουργηθεί ένα Cluster που ακόμη και για στρατηγικούς λόγους (ενεργειακά project, FSRU, TAP, IGB) ενδέχεται να προσελκύσει έναν κοινό ενδιαφερόμενο και για τα δύο λιμάνια, εκτίμησε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Μετά το πακέτο Καβάλα – Αλεξανδρούπολη, σειρά θα πάρουν από τα περιφερειακά λιμάνια μέσα στο 2019 Κέρκυρα, Βόλος και Ελευσίνα.

Για το Ελληνικό, όπως αναφέρθηκε το κρίσιμο θέμα είναι η άδεια του καζίνο, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση του Ταμείου γίνονται προσπάθειες ώστε να «πατηθεί το κουμπί» του διαγωνισμού μέσα στο έτος. Εάν συμβεί αυτός τότε μέσα στο Μάρτιο – Απρίλιο θα αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής, εξέλιξη που σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να φέρει μπουλντόζες στο β τρίμηνο του έτους.

Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό των ΕΛΠΕ, η διοίκηση του Ταμείου επιβεβαίωσε ότι υπάρχει κινητικότητα από τους συμμετέχοντες για εξεύρεση παρτενέρ, με τους οποίους θα σχηματίσουν κοινοπρακτικά σχήματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει επίσημη ενημέρωση. Επίσης επιβεβαιώθηκαν και τα ονόματα (Carlyle – Glencore και Vitol – Sonatrach) που βρίσκονται σε επαφή με στόχο να συμμετάσχουν από κοινού στο διαγωνισμό.

Τέλος για τη ΔΕΠΑ, το ΤΑΙΠΕΔ είναι σε γνώση του σχεδίου της κυβέρνησης (πώληση εμπορικού κομματιού) ωστόσο αναμένει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Σημειώνεται ότι οι ώριμες αποκρατικοποιήσεις (πχ ΕΛΠΕ) στις οποίες θα έχουμε σύντομα δεσμευτικές προσφορές, δεν επηρεάζονται ακόμη και από το ενδεχόμενο να προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές. Αντίθετα κάποιες άλλες που απαιτούν νομοθετική ρύθμιση ή προεδρικό διάταγμα, ενδεχομένως να καθυστερήσουν σε περίπτωση πρόωρης προσφυγής στην κάλπη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης