Το Βερολίνο πιέζει για αλλαγές στους κανονισμούς περί ανταγωνισμού μετά το βέτο της ΕΕ σε Siemens/Alstom

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2019, 15:11
Το Βερολίνο πιέζει για αλλαγές στους κανονισμούς περί ανταγωνισμού μετά το βέτο της ΕΕ σε Siemens/Alstom

Η Ευρώπη θα πρέπει να αλλάξει τους κανόνες περί ανταγωνισμού προκειμένου να διευκολύνονται οι διασυνοριακές συγχωνεύσεις και να δημιουργηθούν κολοσσοί στην Ευρώπη που να μπορούν να ανταγωνιστούν εταιρίες από την Κίνα και τις ΗΠΑ, δήλωσε σήμερα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ.

Το σχέδιο της Siemens και της Alstom να δημιουργήσουν έναν ευρωπαϊκό κολοσσό στους σιδηροδρόμους κατέρρευσε σήμερα καθώς οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ κατά του μονοπωλίου απέρριψαν τη συμφωνία, λέγοντας ότι θα έπληττε τον ανταγωνισμό και θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές.

«Σεβόμαστε την απόφαση και την αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι πρέπει να σκεφθούμε και να αποφασίσουμε για τις μελλοντικές αλλαγές επί των ευρωπαϊκών κανόνων ανταγωνισμού», δήλωσε ο Αλτμάιερ σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο.

«Συμφώνησα με τον Γάλλο συνάδελφό μου Μπρουνό Λεμέρ ότι θα ετοιμάσουμε μια κοινή γαλλογερμανική πρωτοβουλία με στόχο να γίνει μια επικαιροποιημένη προσαρμογή του ευρωπαϊκού νόμου ανταγωνισμού».

Ο Αλτμάιερ δήλωσε ότι δεν ήθελε να επεκταθεί περαιτέρω στα θέματα ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη υπόθεση της Siemens και της Alstom μερικές ώρες μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις δύο εταιρίες, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι θα τασσόταν υπέρ μιας δεύτερης προσπάθειας για μια συγχώνευση.

«Βρίσκομαι σε επαφή εδώ και πολλές εβδομάδες με τον Γάλλο συνάδελφό μου, με ανθρώπους που είναι επικεφαλής στην Κομισιόν καθώς και με εταιρίες, και θα συνεχίσουμε τη δουλειά αυτή και είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχει ακόμα πιθανότητα για μια καλή και βιώσιμη λύση», δήλωσε ο Αλτμάιερ.

«Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι σωστή η συνένωση δυνάμεων στην Ευρώπη, και πιστεύουμε ότι είναι σωστό οι δύο μεγάλες εταιρίες να συνεργαστούν στον τομέα της τεχνολογίας σιδηροδρόμων και σηματοδότησης, διότι μόνο τότε θα είναι αρκετά μεγάλες και ισχυρές για να σταθούν απέναντι στους ανταγωνιστές τους παγκοσμίως», δήλωσε ο Αλτμάιερ.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2019, 15:11