Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε ότι τα εμπορικά καταστήματα στο εκπτωτικό χωρίο των Σπάτων, δεν θα λειτουργούν κατά τις Κυριακές, καθώς είναι συνταγματική η εξαίρεσή τους από τον νόμο 4177/2013 που προβλέπει τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει η εταιρεία Mc Arthur Glen Ελλάς και μια ακόμη εταιρεία που διατηρεί κατάστημα στο εκπτωτικό χωρίο του δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος στη θέση Γυαλού και ζητούσαν να ακυρωθεί η παράλειψη των υπουργών Ανάπτυξης και Οικονομικών να εντάξουν τα εμπορικά καταστήματα του εκπτωτικού χωριού (Designer Outlet Athens) στην κατηγορία εκείνη που επιτρέπει τη λειτουργία τους κατά τις Κυριακές από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο κάθε έτους, σύμφωνα με το άρθρο 16 του νόμου 4177/2013.
Οι προσφεύγοντες υποστήριζαν ότι με τη λειτουργία των καταστημάτων κατά τις Κυριακές θα αυξανόταν ο κύκλος των εργασιών τους, όπως θα αυξανόντουσαν και τα κέρδη τους.
Το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ με την υπ’ αριθμ. 535/2019 απόφασή του απέρριψε την αίτηση ακύρωσης, επισημαίνοντας ότι ο νομοθέτης για τη λειτουργία των καταστημάτων κατά τις Κυριακές, επέλεξε τρία χαρακτηριστικά, που είναι:
1) Η τοπική εγγύτητα προς τις πύλες εισόδου της χώρας (αεροδρόμια, λιμάνια, κ.λπ.) αλλά και η κομβικότητα στις μεταφορές (κοντά σε βασικές συγκοινωνιακές αρτηρίες),
2) Το τουριστικό ενδιαφέρον της περιοχής σε συνδυασμό με τα ξενοδοχεία, τις τουριστικές υποδομές και τα πολιτιστικά μνημεία που υπάρχουν και
3) Η ύπαρξη τοπικών αγορών με αυξημένη λιανεμπορική δραστηριότητα.
Τελικά, το ΣτΕ έκρινε ότι τα τρία αυτά χαρακτηριστικά είναι συνταγματικά και επιδιώκουν τον θεμιτό σκοπό του δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος συναρτάται στην εξυπηρέτηση τουριστικής κίνησης και απέρριψαν ως απαράδεκτους και αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των δύο εταιρειών.
Η επίμαχη απόφαση είχε μειοψηφία τριών δικαστών (οι σύμβουλοι Επικρατείας Ηλία Μάζος και Χριστίνα Σιταρά, και ο πάρεδρος Ιωάννης Μιχαλακόπουλος) οι οποίοι υποστήριξαν ότι η εξαίρεση του εκπτωτικού χωρίου από τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων κατά τις Κυριακές, αντίκειται στο Σύνταγμα, σε συνδυασμό με την 105 Διεθνή Σύμβαση Εργασίας του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας περί εβδομαδιαίας ανάπαυσης και τον αναθεωρημένο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη και αυτό γιατί:
1) Επιδιώκει την επαύξηση του κέρδους των επιχειρήσεων, δηλαδή σκοπό μη θεμιτό σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 100/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, που είχε ταχθεί κατά της λειτουργίας των καταστημάτων κατά τις Κυριακές,
2) Μετατρέπει την εξαίρεση σε κανόνα, εάν συνυπολογιστούν και οι Κυριακές της περιόδου Νοεμβρίου- Απριλίου κατά τις οποίες επιτρέπεται το άνοιγμα των καταστημάτων και
3) Αντίκειται στη Συνταγματική αρχή της αναλογικότητας καθώς ο υπουργός έχει μόνο την εξουσία να καθορίζει τα τοπικά όρια λειτουργίας των καταστημάτων και όχι τις κατηγορίες των καταστημάτων των οποίων επιτρέπεται η λειτουργία σε συνδυασμό με τη ζήτηση που προκαλεί η τουριστική κίνηση.