Ερώτηση Αλεξιάδη για την εκπαίδευση φοροελεγκτών από ιδιωτικές εταιρείες

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2019, 15:33
Ερώτηση Αλεξιάδη για την εκπαίδευση φοροελεγκτών από ιδιωτικές εταιρείες

Το  θέμα της εκχώρησης της εκπαίδευσης ελεγκτών σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση του προς το Υπουργείο Οικονομικών, ο Βουλευτής Β’ Πειραιά και Αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομικών ΣΥΡΙΖΑ, Τρύφων Αλεξιάδης.

Ο Βουλευτής, τονίζοντας την ανάγκη διαρκούς εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των ελεγκτικών μηχανισμών του Υπουργείου Οικονομικών, αναφέρθηκε στη Φορολογική Ακαδημία ως ικανού φορέα εκπαίδευσης του ελεγκτικού μηχανισμού, των εφοριακών, των τελωνειακών και άλλων υπαλλήλων και δήλωσε θετικός στην αξιοποίηση τεχνικής βοήθειας από άλλες χώρες, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δημόσιους και επιστημονικούς φορείς. Θύμισε την αποδοχή της δωρεάν τεχνικής βοήθειας του γερμανικού δημοσίου στο θέμα της αξιοποίησης της λίστας Μπόργιανς, αλλά και ότι στην πολύχρονη θητεία του, από το 1987, στο Υπουργείο Οικονομικών, δεν υπήρξε ποτέ ιδιωτική ελεγκτική εταιρεία που να είχε αναλάβει την εκπαίδευση των ελεγκτών.

Στα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν από την αδιαφανή αυτή διαδικασία, της εκπαίδευσης δηλαδή των εφοριακών υπαλλήλων από εταιρείες, επιχειρήσεις - πελάτες των οποίων θα κληθούν να ελέγξουν στο μέλλον οι εκπαιδευόμενοι, η απάντηση του Υπουργείου ήταν ότι η επιλογή των εταιρειών έγινε από ευρωπαϊκές υπηρεσίες και δεν δεσμεύτηκε για καμία αλλαγή της σκανδαλώδους αυτής πρακτικής.

Ο Βουλευτής θύμισε ότι κάποιες από τις ιδιωτικές εταιρίες που έχουν αναλάβει τον ρόλο εκπαιδευτή ήταν οι ίδιες με αυτές που είχαν αναλάβει τον ρόλο συμβούλου και στήριξης μεγάλων εταιρειών που έχουν χρεοκοπήσει και  ζήτησε να ενημερωθεί για όλα τα σχετικά έγγραφα που σχετίζονται με αυτήν την ανάθεση

Τα ερωτήματα, τα οποία έχει αναδείξει και η Ομοσπονδία Εφοριακών με ανακοίνωσή της, παραμένουν, καθώς και η ανησυχία μήπως αποτελεί την αρχή για μια γενικευμένη επίθεση με σκοπό την εκχώρηση της εκπαίδευσης δημοσίων υπαλλήλων σε ιδιωτικές εταιρείες και τη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα των υπαρχόντων εκπαιδευτικών δομών.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2019, 15:33