«Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε για δεκαετίες τους πολίτες λύνεται οριστικά με την υπουργική απόφαση (21919/7423/Β’/2272/14.06.2020), μέσω της οποίας δημιουργείται νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για την πληρωμή των εξόδων κηδείας συνταξιούχων και ασφαλισμένων του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e- ΕΦΚΑ)», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Μέσω αυτής, θα εξυπηρετούνται άμεσα οι δικαιούχοι, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία τους στο κατάστημα του e-ΕΦΚΑ.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας, «χαρακτηριστικό της καθυστέρησης των πληρωμών και της γενικότερης ταλαιπωρίας των πολιτών για τα έξοδα κηδείας είναι ότι, τον Αύγουστο του 2019, βρέθηκαν σε εκκρεμότητα περίπου 35.000 αιτήσεις στον τ. ΟΓΑ, με τις οποίες δεν ασχολήθηκε ποτέ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας από το 2015».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία η διαδικασία απλοποιείται και επιταχύνεται, με αποτέλεσμα να σταματούν οι καθυστερήσεις των πληρωμών, ενώ, ταυτόχρονα, απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό, που θα αξιοποιηθεί σε άλλες κρίσιμες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, ο υπεύθυνος του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή, θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, θα καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του θανόντος, τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ του δικαιούχου/επιμεληθέντος την κηδεία, θα συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολογίου για την τελετή της κηδείας-ταφής και θα αναρτά το τιμολόγιο.

Ο ρόλος τους στην ηλεκτρονική διαδικασία συζητήθηκε και συμφωνήθηκε σε τηλεδιάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με συμμετοχή του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, του διοικητή του e-ΕΦΚΑ Χρήστου Χάλαρη και του προεδρείου της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, οι δικαιούχοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), θα καταχωρούν τα προσωπικά στοιχεία τους και, στη συνέχεια, θα εκδίδεται σε πραγματικό χρόνο η απόφαση πληρωμής.

Με τη συγκεκριμένη απόφαση, όπως σημειώνει το Υπουργείο Εργασίας, μετασχηματίζεται η όλη η διαδικασία απόδοσης των εξόδων κηδείας, καταργείται η προσκόμιση χειρόγραφων παραστατικών και ληξιαρχικών πράξεων και καταβάλλεται άμεσα το ποσό στον λογαριασμό του δικαιούχου, χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος.

Επιπλέον, με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, διασφαλίζεται η νομιμότητα και θωρακίζεται ο e-ΕΦΚΑ απέναντι σε υφιστάμενες πρακτικές διπλών καταβολών, εικονικών παραστατικών για τον ίδιο θάνατο, εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των συστημάτων των τ. ταμείων.

Σε γραπτή δήλωσή του, ο κ. Βρούτσης υπογραμμίζει τα εξής: «Σήμερα, άλλη μία εστία ταλαιπωρίας για τους πολίτες κλείνει οριστικά. Δημιουργείται, για πρώτη φορά, ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ, με την οποία  απλοποιείται σημαντικά η υποβολή των ηλεκτρονικών πλέον εγγράφων για τα έξοδα κηδείας από τους συγγενείς του θανόντος και δρομολογείται σε λίγες μόνο ημέρες η καταβολή των εξόδων κηδείας. Με αυτόν τον τρόπο, μπαίνει οριστικό τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο Ταμείο, στη γραφειοκρατία και, κυρίως, στην πολυετή αναμονή για την πληρωμή των εξόδων κηδείας.

Όλα, πλέον, θα γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές των εξόδων κηδείας θα πραγματοποιούνται κάθε 15 μέρες. Με αυτή τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, αποδεικνύουμε στην πράξη ότι συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του πλαισίου εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης