Η κρίση δεν έπληξε και δεν προβλέπεται να πλήξει ιδιαίτερα την αγορά… καλλυντικών, που συνεχίζει να επεκτείνεται, εκμεταλλευόμενη τη ματαιοδοξία των ανθρώπων και ιδιαιτέρως των γυναικών.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της «ICAP», αύξηση πωλήσεων αλλά και μεριδίων καταγράφουν οι λιανικές αλυσίδες καλλυντικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αγορά καταστημάτων λιανικής διάθεσης καλλυντικών (συμπεριλαμβανομένων και των σουπερμάρκετ) ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 2004-2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 1,9%.

Ωστόσο, η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατέθηκαν αποκλειστικά μέσω των λιανικών δικτύων εμφάνισε υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, γεγονός που αποδίδεται κυρίως –από παράγοντες της αγοράς– στη διεύρυνση των δικτύων πωλήσεων (περισσότερα σημεία λιανικής) των εξεταζόμενων επιχειρήσεων, καθώς και στην ανάπτυξη νέων αλυσίδων πώλησης καλλυντικών.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες τάσεις, την περίοδο 2008-2009 η αγορά καλλυντικών που διατίθενται μέσω καταστημάτων αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση της τάξης του 10% ετησίως!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαπιστώνεται υψηλή συγκέντρωση στη λιανική αγορά καλλυντικών, όπου κυριαρχούν λίγες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Στον κλάδο αυτό διακρίνονται τρεις βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τα μη ειδικευμένα καταστήματα (τα οποία διαθέτουν προϊόντα με πολλά εμπορικά σήματα), τα ειδικευμένα καταστήματα (τα οποία διαθέτουν αποκλειστικά τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου εμπορικού σήματος και αναπτύσσονται με βάση μια συγκεκριμένη και αναγνωρίσιμη εταιρική ταυτότητα) και τα πολυκαταστήματα (τα οποία διαθέτουν ξεχωριστό τμήμα καλλυντικών – «perfume hall»). Η περιοχή της πρωτεύουσας συγκεντρώνει το 41,5% των σημείων λιανικής διάθεσης καλλυντικών, η Θεσσαλονίκη συγκεντρώνει ποσοστό 7,3%, ενώ το 51,2% βρίσκεται στα υπόλοιπα αστικά κέντρα και περιοχές της επικράτειας.

Στα μη ειδικευμένα καταστήματα και πολυκαταστήματα, ο ανταγωνισμός εντοπίζεται στις τιμές, στην εφαρμογή προγραμμάτων πιστότητας (loyalty schemes), στις παρουσιάσεις προϊόντων, στην πολιτική προβολής συγκεκριμένων προϊόντων κλπ.

Στα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής, ο ανταγωνισμός αφορά –εκτός από τις τιμές– και στο επίπεδο προσωπικής εξυπηρέτησης από τις αισθητικούς. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τα περισσότερα καταστήματα είναι πλέον μεγάλα και η διαρρύθμιση των χώρων ιδιαίτερα πολυτελής σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια. Ως εκ τούτου, οι μικρότερες ανεξάρτητες επιχειρήσεις λιανικής που δε διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια για την πραγματοποίηση τέτοιων επενδύσεων βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι των μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων καλλυντικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προμηθευτές των καταστημάτων καλλυντικών και των πολυκαταστημάτων είναι κυρίως μεγάλες εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας καλλυντικών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης