Την απαγόρευση της διαφήμισης των προϊόντων καπνού, της προώθησης και της χορηγίας τους, χωρίς καμία εξαίρεση ζητά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στοχεύοντας στην αποτροπή των νέων ανθρώπων από τη συνήθεια του καπνίσματος.
Με βάση όσα δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα ενόψει της αυριανής Παγκόσμιας Ημέρας Χωρίς Καπνό, κατά τον ΠΟΥ οι προηγμένες τεχνικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται στα περιοδικά μόδας, στις ταινίες, στο Ίντερνετ, σε συναυλίες και σε αθλητικά γεγονότα παγιδεύουν τους νέους ανθρώπους.
«Όσο περισσότερο οι νέοι άνθρωποι εκτίθενται στη διαφήμιση προϊόντων καπνίσματος, τόσο πιο πιθανό είναι να αρχίσουν να καπνίζουν» επισημαίνει ο ΠΟΥ, κατηγορώντας τις καπνοβιομηχανίες ότι συνδέουν το κάπνισμα με χαρακτηριστικά όπως η λάμψη, η ενέργεια και το σεξ απίλ.
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, οι περισσότεροι καπνιστές έχουν αρχίσει το κάπνισμα πριν από την ηλικία των 18 ετών. Σε έρευνα που έγινε παγκοσμίως σε εφήβους ηλικίας 13 ως 15 ετών, το 55% από αυτούς απάντησαν ότι είχαν δει διαφημίσεις τσιγάρων σε πίνακες ανάρτησης διαφημίσεων τον προηγούμενο μήνα και ποσοστό 20% ότι είχαν στην κατοχή τους ένα αντικείμενο που είχε επάνω του το λογότυπο μιας μάρκας τσιγάρων.
«Τα ημίμετρα δεν είναι αρκετά» δήλωσε ο Ντάγκλας Μπέτσερ, διευθυντής της «Πρωτοβουλίας Χωρίς Καπνό» του ΠΟΥ. «Όταν απαγορεύεται μια μορφή διαφήμισης, η καπνοβιομηχανία στρέφει απλώς τις τεράστιες πηγές της σε άλλη κατεύθυνση. Καλούμε τις κυβερνήσεις να επιβάλουν μια πλήρη απαγόρευση για να καταστραφεί το δίκτυο μάρκετινγκ του καπνού» υπογράμμισε.