Επιμέλεια: Αδάμ Αλεξόπουλος

Στις 11 το πρωί θα συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και στις 3 το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η εξειδίκευση των μέτρων για τα καύσιμα από το οικονομικό, κυβερνητικό επιτελείο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, προηγήθηκε το πρωί της Δευτέρας σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, με τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη και του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργου Γεωργαντά.

Στο τραπέζι των συζητήσεων φαίνεται πως βρέθηκαν το συνολικό κόστος της στήριξης, η διάρκεια του νέου προγράμματος, το ποσό που θα καταλήξει στην τσέπη των πολιτών, αλλά και ο αριθμός των δικαιούχων.

Οι παρεμβάσεις στη βενζίνη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το συνολικό κόστος του προγράμματος εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 250 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια του προγράμματος θα ανέλθει στους τρεις μήνες. Θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτεμβρίου.

Όσον αφορά το ποσό της ενίσχυσης για τη βενζίνη, το βέβαιο είναι ότι θα διαμορφωθεί πάνω από τα 30-50 ευρώ του πρώτου κύκλου. Όμως, δεν προβλέπεται να σκαρφαλώσει αρκετά πάνω από τα 60 ευρώ.

Σχετικά με τον αριθμό των δικαιούχων, αυτός δεν βρίσκεται στη διάθεσή μας. Παρ’ όλα αυτά, το νέο πρόγραμμα φαίνεται πως θα καλύπτει όλους όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα έως και 45.000 ευρώ (καθαρό μετά την αφαίρεση των φόρων).

Άλλωστε, το είχε προαναγγείλει και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος πριν από λίγες ημέρες υποστήριξε ότι «εξετάζεται να δοθούν περισσότερα χρήματα και να διευρυνθούν τα εισοδηματικά κριτήρια».

Τι θα γίνει με το πετρέλαιο κίνησης 

Στο πετρέλαιο κίνησης οι παρεμβάσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιοριστούν σε μια μικρή αύξηση του ποσού της επιδότησης πάνω από τα 12 λεπτά (χωρίς τον ΦΠΑ) το λίτρο που βρίσκεται σε ισχύ έως σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση για το πετρέλαιο κίνησης γίνεται απευθείας στην αντλία και δεν χρειάζεται καμία ενέργεια από τους οδηγούς και ιδιοκτήτες οχημάτων.

Θα ήταν άτοπο, όπως επισημαίνουν άνθρωποι της αγοράς, να εφάρμοζαν μια διαδικασία όπως στη βενζίνη, αφού το πετρέλαιο κίνησης χρησιμοποιείται για την παραγωγική και μεταφορική αλυσίδα της ελληνικής οικονομίας.

Στη νέα παρέμβαση αναμένεται να συμπεριληφθούν και οι αγρότες, με παρέμβαση και στο αγροτικό πετρέλαιο.

Είναι τα μέτρα αρκετά;

Πολλές είναι οι φωνές που διαμαρτύρονται για μη γενναίες παρεμβάσεις στον τομέα των καυσίμων. Οι τιμές κάνουν ράλι, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Το κόστος αυτό τις περισσότερες φορές μετακυλίεται σε προϊόντα και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να στενεύει η θηλιά στον οικογενειακό και επιχειρηματικό προϋπολογισμό.

Οι φωνές αυτές λοιπόν ζητούν απεγνωσμένα πια τη μείωση του «μνημονιακού» ειδικού φόρος κατανάλωσης, αλλά και των υπολοίπων που κατά καιρούς τα οικονομικά επιτελεία έβαζαν για να καλύψουν «τρύπες» στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Από την πλευρά τους, τα στελέχη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν «στυλώσει τα πόδια», λέγοντας πως αν μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα, θα χαθούν πολύτιμα έσοδα. Επειδή όμως μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού καταγράφεται σημαντική υπέρβαση του στόχου για τα φορολογικά έσοδα, ίσως να υπάρχει χώρος για μείωση φόρων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης