Σε ηλικία πέντε χρόνων αντέγραψε μια λιθογραφία που παρίστανε Έλληνα φουστανελλοφόρο οπλισμένο του 1821. Η ελληνική επανάσταση ήταν τόσο κοντινή στα παιδικά χρόνια του πολύ μεγάλου καλλιτέχνη, του Νικολάου Γύζη. Ένα φτωχόπαιδο, από το Σκλαβοχώρι της Τήνου και πατέρα μαραγκό, τον Ονούφριο Γύζη (σήμερα κατά τύχη είναι του οσιομάρτυρος Ονούφριου), έγινε κορυφαίος Ευρωπαίος ζωγράφος, ξεπέρασε και τους δασκάλους του στην Ακαδημία του Μονάχου, όπου σπούδασε.

“Αν θα γράψετε ποτέ τη βιογραφία μου, μη λησμονήσετε να γράψετε ότι, επί τέλους, εγήρασα ονειρευόμενος… ”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρα από την ουσία της στην ατάκα εύκολα σημειώνει κανείς τη γκέλα. Εικαστικός είναι ο άνθρωπος, με το πινέλο δούλευε, όχι με την πένα. Αν, δηλαδή, ήταν συγγραφέας, ποιητής, όχι ζωγράφος, γλύπτης, μουσικός, τότε δεν θα χρησιμοποιούσε σε μια φράση 16 λέξεων δυο φορές την ίδια λέξη. (Αν θα γράψετε…, να γράψετε…).

Ο κάθε μάστορας στον τομέα του. Έφτιαξε αριστουργήματα. Αληθινά έργα τέχνης. Μέχρι λεπτομέρειας. Η παραμικρή πινελιά έχει τη σημασία της, στην τέχνη του, όχι σε γραφτό του. Γεννήθηκε πρώτη Μαρτίου το 1842 στο νησί, είχε πέντε αδέλφια και επηρέασε αποφασιστικά τους ομότεχνους στην Ελλάδα. Πέθανε σα σήμερα 4 Ιανουαρίου, το 1901, στο Μόναχο της Γερμανίας, πατέρας τεσσάρων θυγατέρων και του Ονούφριουμ του μοναδικού υιού.

Για ένα από τα έργα του, “Το Κρυφό Σχολειό” (εικόνα), έχουν γραφτεί πολλά κι έχουν ειπωθεί περισσότερα. Όχι ακριβώς για τον πίνακα, αλλά για ένα ακόμα παραμύθι ελληνικό. Ότι την περίοδο της τουρκοκρατίας οι παπάδες κρυφά έκαναν μάθημα στα ελληνόπουλα. Ανύπαρκτη ιστορία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Στο 3-0 Ολυμπιακού – ΑΕΚ μίλησε η… μαντάμ διαφορά, διάβασε apodytiriakias.gr

ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-ΑΕΚ ΜΙΛΗΣΕ Η ΜΑΝΤΑΜ… ΔΙΑΦΟΡΑ | apodytiriakias.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης