Εμένα μου κάνει η μελοποίηση των στίχων του Διονύσιου Σολωμού, που έγιναν ο Εθνικός Ύμνος της πατρίδος μου. Από πιτσιρίκι στον Έλληνα μέχρι τα βαθειά του γεράματα τον πιάνει επιτόπου μια ανατριχίλα όταν ακούει τον Εθνικό Ύμνο. Της πατρίδας του την απόλυτη ψαλμωδία. Κατόπιν τούτου τις έχω γραμμένες τις κρίσεις κάποιων ειδικών ότι ο Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος δεν ήταν μεγάλης κλάσεως μουσικός.

Φτάνει και περισσεύει ότι στο άκουσμα συγκινεί, όχι μόνο ότι μελοποίησε με τρόπον ιδεώδη τον Ύμνο Εις Την Ελευθερία του επίσης επτανήσιου Διονύσιου Σολωμού. Ποιος αλήθεια θα μπορούσε να φανταστεί καλύτερη μουσική επένδυση στους στίχους του ποιητή, εκείνους που επιλέχτηκαν να γίνουν ο Εθνικός μας Ύμνος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κερκυραίος, βέβαια, ο Μάντζαρος, από το νησί που αποτελεί την πρώτη πατρίδα της ελληνικής μουσικής. Γεννήθηκε σα σήμερα 26 Οκτωβρίου, το 1795, ο ιδρυτής, ο θεμελιωτής της επτανησιακής μουσικής, ο χαρακτηρισθείς «Ιταλός» , άλλη γκέλα αυτή, επειδή διέμενε ένα διάστημα στην προς δυσμάς γειτόνισσα.

Δεν έπαιρνε λεφτά από τους μαθητές του στην Κέρκυρα ο Μάντζαρος. “Δεν είμαι επαγγελματίας, είμαι ερασιτέχνης… ” έλεγε ο πατριώτης που έστησε την Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας. Είχε ήδη μυηθεί στη σολωμική ποίηση του φίλου του Διονυσίου και έκανε πέντε(!) μελοποιήσεις στον Ύμνο Εις Την Ελευθερία.

Γιος σπουδαίου δικηγόρου ο Νικόλαος και εγγονός του πρώτου αρχιεπισκόπου Κερκύρας, του έδωσαν τον τίτλο του “ιππότη”. Παντρεύτηκε στα 18 την μοναχοκόρη του δούκα Μαριάννα και της έκανε πέντε παιδιά. Είναι ο συνθέτης της πρώτης όπερας που σώθηκε στην Ελλάδα, Don Crepuscolo. Κατά περίεργο(;) τρόπο στους Έλληνες δεν είναι γνωστός ο Νικόλαος Μάντζαρος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

————————-

Αν σπάσει ο ”τσαμπουκάς”, η μεγάλη χάντρα στο κομπολόι του Ερντογάν… , διάβασε apodytiriakias.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης