Δεν τρώει το αυγό; Κανένα πρόβλημα!

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 7 Φεβρουαρίου 2010, 11:25
Δεν τρώει το αυγό; Κανένα πρόβλημα!
Όταν τα παιδιά δεν τρώνε κάποιο φαγητό, οι γονείς συνήθως ανησυχούν ότι δεν τρέφονται σωστά. Αυτό όμως δεν ισχύει, αφού είναι ελάχιστες οι τροφές που δεν μπορούν να αντικατασταθούν, καθώς σπάνια κάποιο θρεπτικό συστατικό ή βιταμίνη βρίσκεται μόνο σε μία κατηγορία τροφής.

Γάλα

Το γάλα είναι πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνη D. Ένα ποτήρι γάλα περιέχει περίπου 300 mg ασβεστίου. Αν δεν αρέσει στο παιδί σας το γάλα και αντιδρά, μπορείτε να προσθέσετε κορν φλέικς προκειμένου να γίνει πιο αρεστό, και φυσικά μιλήστε στο παιδί σας για τις θρεπτικές ιδιότητες που έχει το γάλα και το πόσο σημαντικό είναι για την ανάπτυξή του. Ακόμα, αντί για γάλα μπορείτε να του δώσετε γιαούρτι -σκέτο ή με φρούτα, μέλι κ.λπ. Επίσης, μια λύση που θα τους αρέσει σίγουρα, είναι να κάνετε το γάλα σοκολατούχο, το οποίο είναι εξίσου θρεπτικό, αλλά έχει μεγαλύτερη ποσότητα σε ζάχαρη.

Αυγό

Το αυγό αποτελεί πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, και επιπλέον είναι πλούσιο σε σίδηρο και βιταμίνη B. Αν το παιδί δεν προτιμά τα αυγά, μπορεί να του φτιάξετε μια ομελέτα με γέμιση από τυρί, γαλοπούλα ή ό,τι άλλο αρέσει στο παιδί. Ακόμα, μπορείτε να φτιάξετε κέικ αλλά και τυρόπιτα με αυγά.


Σαλάτα


Tα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, ανόργανα συστατικά και πολύτιμα φλαβονοειδή, που έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Για να γίνουν πιο αρεστά στα παιδιά, αφήστε τα να διαλέξουν μόνα τους αν θέλουν την σαλάτα φρέσκια ή βρασμένη αλλά και βάλτε διάφορα λαχανικά στη σαλάτα με διάφορα χρώματα που αρέσουν στα παιδιά. Επίσης μπορείτε να φτιάξετε πίτσα με λαχανικά, κεφτέδες λαχανικών αλλά και κόκκινη σάλτσα στην οποία θα έχετε τρίψει διάφορα λαχανικά.

Φρούτα
Πολλά παιδιά αποφεύγουν να τρώνε φρούτα, σε κάποια δεν τους αρέσει η όψη και η γεύση ενώ άλλα παιδιά δεν τους αρέσει η διαδικασία του καθαρισμού των φρούτων. Γι αυτό προσπαθήστε να φτιάχνετε ένα πολύχρωμο πιάτο από φρέσκα φρούτα τα οποία μπορείτε να συνοδεύσετε με γιαούρτι ή μέλι. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε ζελέ με κομματάκια φρούτων, φρέσκους χυμούς αλλά και κομπόστα.


Κρέας

Το κρέας αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης και σιδήρου, συστατικά που είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Μπορείτε να του φτιάξετε μπιφτέκια με πατάτες τηγανιτές, παστίτσιο, ρύζι με κιμά ή μακαρόνια, γεμιστά με ρύζι και κιμά αλλά και κρεατόσουπα (ψιλοκομμένο το κρέας)

Ψάρια
Τα ψάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ασβέστιο, ω-3 λιπαρά οξέα, ιχνοστοιχεία και ανόργανα συστατικά, όπως ο φώσφορος, ο ψευδάργυρος και το μαγνήσιο. Θα πρέπει να έχετε καθαρίσει προσεκτικά το ψάρι από λέπια και κόκαλα και γενικότερα να φροντίζετε τη συνολική εικόνα του γεύματος. Δοκιμάστε να φτιάξετε κροκέτες ψαριού, χταπόδι και καλαμαράκια.




Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 7 Φεβρουαρίου 2010, 11:52