Ένα πολύ συχνό φαινόμενο που παρατηρείται είναι η δυσορθογραφία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Το δύσκολο είναι ότι ενώ ξέρουν τον κανόνα, τον ξεχνούν όταν γράφουν! Δείτε πώς μπορεί να διδαχθεί η ορθογραφία και η γραμματική.

Συστηματική και επαναλαμβανόμενη κατάρτιση των βασικών κανόνων. Αρχικά πρέπει να διδάξουμε καλά τους βασικότερους κανόνες και να βεβαιωθούμε ότι το παιδί τούς έχει κατανοήσει αρκετά. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να κάνουμε επανάληψη των κανόνων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οπτική παράσταση των κανόνων. Σχετίζουμε έναν κανόνα ορθογραφίας με εικόνες και διαφορετικά χρώματα.
Μπορούμε στα σχολικά κείμενα να κάνουμε ομαδοποίηση των λέξεων. Για παράδειγμα, ζητάμε από τα παιδιά να βρουν όλα τα ρήματα σε -ίζω ή όλα τα θηλυκά ουσιαστικά και να τα γράψουν. Είναι μια καλή εξάσκηση στους κανόνες.

Το πιο σημαντικό είναι να μην αγχώνουμε τα παιδιά για τα ορθογραφικά λάθη, καθώς έτσι απογοητεύονται και πέφτει η αυτοεκτίμησή τους. Ας τα διορθώνουμε διακριτικά και με θετικό τρόπο.

Στα δευτερεύοντα μαθήματα να μη λαμβάνονται υπ’ όψιν τα ορθογραφικά λάθη και να μην επηρεάζουν τον βαθμό. Το να γράψει το παιδί π.χ. 10 φορές μια λέξη που έκανε λάθος… δεν βοηθά σε τίποτα! Δεν μαθαίνει έτσι! Προτιμήστε τα οπτικά ερεθίσματα και τη συχνή επανάληψη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή:govastileto.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης