Η δυσκολία στη δυσλεξία

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011, 15:42
Η δυσκολία στη δυσλεξία
Ο Βασίλης ο τρεχάτος, γιατί έτσι τον φωνάζουνε, είναι ένα παιδί 9 ετών που φοιτά στην Γ’ Δημοτικού. Αντιμετωπίζει έντονη δυσκολία τόσο στην ανάγνωση και την ορθογραφημένη γραφή όσο στην απομνημόνευση. Ο βαθμός αποκωδικοποίησής του είναι αρκετά αργός, δεν χρωματίζει τη φωνή του και δεν τηρεί τα σημεία στίξης όταν διαβάζει.

Η κάθε πρόταση του Βασίλη έχει απλή σύνταξη, με απλοϊκό λεξιλόγιο και με έντονη κακογραφία. Η κούραση του παιδιού έρχεται εύκολα. Συχνά ακούγεται η δήλωση: «βαριέμαι»!

Γιατί ξεκίνησα να τα γράφω όλα αυτά; Πριν 3 μέρες, καθώς φτιάχναμε Χριστουγεννιάτικα γλυκά, Παρατήρησα ότι όλοι απέφευγαν να προτείνουν ως συνεργάτη, το Βασίλη το συμμαθητή τους. Ο Βασίλης είναι ένα από τα πολλά παιδιά με υπερκινητικότητα και με Δυσλεξία. Αυτή η δυσκολία του προκαλεί δυσφορία στη διάρκεια της ζωής του – στην αρχή εκνευρίζεται, μετά απογοητεύεται, απομακρύνεται και τέλος θα ζήσει με αδράνεια, κατάθλιψη.

Θέλει να συμμετέχει στο σπίτι, το σχολείο, την παρέα, αντιλαμβάνεται την κάθε δραστηριότητα, όμως, η μειωμένη ικανότητα ανάκλησης της μνήμης του, δημιουργεί συνεχώς ερωτηματικά για «το επόμενο βήμα». Άγχος και δειλία τον κυριεύουν. Η διάσπαση προσοχής δεν βοηθά το Βασίλη να εστιάσει στον τρόπο που φτιάχνει τα μελομακάρονα έως και το βγάλσιμό τους από το ταψί.

Άραγε, μπορεί κάποιος να βοηθήσει τώρα τον Βασίλη; Φυσικά, ναι. Προτείνω στους γονείς του να παρακολουθήσουν ειδικά σεμινάρια για να ενημερωθούν τι παραπάνω μπορεί να κάνει ο Βασίλης και πώς, ακόμη και τώρα στα 9του χρόνια. Να καταλάβουν ότι οι ρυθμοί του είναι διαφορετικής ταχύτητας από των άλλων παιδιών, ότι η ψυχολογική τόνωση και αυτοπεποίθηση είναι απαραίτητες, ότι απαγορεύεται η σύγκριση με τους άλλους ότι χρειάζεται αγάπη και πολλά άλλα.

Στην περίπτωση που δεν έχουν το χρόνο ή τη δύναμη να ακολουθήσουν ένα αυστηρό πρόγραμμα από εκείνους για το παιδί τους, τότε υποχρεούνται να ζητήσουν τη βοήθεια του Ειδικού, του Αναπτυξιακού Σύμβουλου. Η διαχείριση αυτής της δυσκολίας του παιδιού θα είναι η αιτία ευτυχίας και επιτυχίας του Βασίλη.

Ακολουθεί ένα υπόδειγμα ερωτηματολογίου, για παιδάκι Γ’ Δημοτικού. Το παιδί πρέπει να το συμπληρώσει μία μέρα συνηθισμένη, χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις. Κανένας θόρυβος δε, να μην ακούγεται, την ώρα που σκέφτεται.

Από τις 15 απαντήσεις του, οι 9 τουλάχιστον οφείλει να τις δίνει ολοκληρωμένες και σωστές. Αλλιώς, προτείνω να συμβουλευτείτε κάποιον Ειδικό Σύμβουλο, για να βοηθηθεί το 8χρονο παιδί.

«Παιδί μου, βοήθησε κάποιους συνομήλικους που δεν μελετάνε και πες τους την σωστή απάντηση, σε παρακαλώ!!!»
1.Βρες δύο αριθμούς μετά το 5………………………………………………………………
2.Βρες 2 ζυγούς αριθμούς…………………………………………………………………..
3.Βρες τους δύο αριθμούς μετά το 5 που ακολουθούν καθώς μετράς
……………………………………………………………………………………………………………
4.Βρες 2 αριθμούς ζυγούς, μικρότερους από το 12…………………………….
5.Βρες δύο λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα –Α-, και είναι μες στο σπίτι σου…..………………………………………………………………………………………….
6.Βρες δύο λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα-Α- και δεν βρίσκονται στο σπίτι σου……………………………………………………………………………………..
7.Συνέχισε την κάθε πρόταση:
α) Χθες το μεσημέρι, καθώς…………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………
β) Αύριο το απόγευμα στις……………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………
γ) Πριν……………………………………………………………………………………………………
δ) Θέλω όλα………………………………….………………………………………………………
ε) Χθες, μόλις χτύπησε το πόδι του ο αδερφός μου, ……………………............
………………………………………………………………………………………………………………..
στ) Νοιώθω, ότι……………………………………………………………………………………….
8. Συνέχισε έως το τέλος τις τελίτσες και γραμμούλες:
//-//-//-……………………………………………….………………………………………………….
.-.-.- …………………………………………………………………………………………………………
.-/.-/.-/ ……………………………………………………………………………………………………

Μαριάννα Λαγουμίδη
Σύμβουλος Παιδιού με εξειδίκευση στη Δυσλεξία, συγγραφέας
●Εάν έχετε απορίες, επικοινωνήσετε στο mlag15@otenet.gr

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011, 15:42