Η έλλειψη ύπνου απειλεί σοβαρά την υγεία του παιδιού σας

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 8 Απριλίου 2015, 04:36
Η έλλειψη ύπνου απειλεί σοβαρά την υγεία του παιδιού σας
Tα προβλήματα ύπνου ανάλογα με την ηλικία του παιδιού διαφέρουν. Τα μικρά παιδιά της προσχολικής ηλικίας αρνούνται να πάνε στο κρεβάτι τους να κοιμηθούν, γιατί ο ύπνος για αυτά σημαίνει το τέλος της ημέρας άρα και του παιχνιδιού ή αποχωρισμός από τη μαμά τους. Στα μεγαλύτερα παιδιά οι πολλές υποχρεώσεις που έχουν, τους στερεί ώρες ύπνου. Εάν όλοι οι γονείς ξέραμε πόσο κακό κάνει η έλλειψη ύπνου στα παιδιά μας, τότε θα επιμέναμε πολύ περισσότερο στο θέμα αυτό.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο ύπνος είναι σημαντικός για την ανάπτυξη των παιδιών εξίσου όσο είναι η σωστή διατροφή και άσκηση. Ο ύπνος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και κατά συνέπεια είναι ουσιώδες για τα παιδιά να κοιμούνται αρκετά τα συγκεκριμένα χρόνια που το σώμα και το μυαλό τους μεγαλώνουν και ωριμάζουν. Όταν τα παιδιά δεν κοιμούνται καλά, γίνονται περισσότερο αδέξια, έχουν πιο αργά αντανακλαστικά και πιο αργή σκέψη, με αποτέλεσμα να μην αποδίδουν καλά ούτε στο σχολείο, αλλά ούτε και στο παιχνίδι. Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν πως ο ύπνος διευκολύνει την ανάλυση νέων αναμνήσεων, βοηθώντας τον εγκέφαλο στην επίλυση προβλημάτων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Η ανάγκη για ύπνο διαφέρει βέβαια σε κάθε άνθρωπο. Σε γενικές γραμμές ωστόσο, οι γιατροί αναφέρουν ότι όσο μικρότερα τα παιδιά τόσο περισσότερο ύπνο χρειάζονται. Οι ειδικοί συστήνουν ότι τα παιδιά μεταξύ 5 έως 12 ετών πρέπει να κοιμούνται καθημερινά 10 με 12 ώρες. Μεταξύ 11 και 18 ετών τα παιδιά χρειάζονται από 8,5 έως 10 ώρες ύπνου.

Πώς θα ξέρετε όμως εάν το παιδί σας κοιμάται αρκετά; Το πιο χαρακτηριστικό σημάδι είναι η υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εάν το παιδί σας κοιμάται στο αυτοκίνητο ή όταν βλέπει τηλεόραση, τότε έχετε αδιάψευστη ένδειξη ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες που κοιμάται καθημερινά. Κάτι άλλο που μπορείτε να παρατηρήσετε είναι πόσο κοιμάται τα σαββατοκύριακα και τη διάρκεια των διακοπών. Οι καθημερινές ώρες ύπνου δεν θα πρέπει να έχουν σημαντικές αυξομειώσεις. Προσπαθήστε να κρατάτε τις συνήθειες ύπνου ακόμα και στις διακοπές σας πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Πηγή: govastileto.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 8 Απριλίου 2015, 04:36