Πρωτιά για Έλληνες φοιτητές στον διαγωνισμό Formula Student

Πρωτιά για Έλληνες φοιτητές στον διαγωνισμό Formula Student

Σημαντική διάκριση πέτυχε η ομάδα φοιτητών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που συμμετείχε στον διαγωνισμό Formula Student SAE 2011, που πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία, κατακτώντας την πρώτη θέση.

Ειδικότερα, η φοιτητική ομάδα "Centaurus" του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατέκτησε την 1η θέση στον φοιτητικό διαγωνισμό Formula Student SAE (Class 3), που διοργανώθηκε από την SAE (Society of Automotive Engineers) και την ΑΤΑ (Associazione Tecnica dell'Automobile) και πραγματοποιήθηκε στις αρχές του μήνα, στην πίστα αγώνων αυτοκινήτου στο Varano d' Melegari της Ιταλίας.

Στον διαγωνισμό Formula Student SAE συμμετέχουν φοιτητικές ομάδες Πολυτεχνικών Σχολών απ' όλο τον κόσμο, με στόχο τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου, με κριτήρια αξιολόγησης τα στοιχεία πρωτοτυπίας, καινοτόμες σχεδιαστικές προτάσεις και τεχνολογικές λύσεις, κόστος κατασκευής κ.τλ.

Η ομάδα "Centaurus", που αποτελείται από τους Έλληνες φοιτητές Στέφανο Αθανασιάδη, Απόστολο Βεντούρα, Πέτρο Επισκόπου, Λάμπρο Μπίζα, Κωνσταντίνα Γιακουμή, Ανδρέα Λεβεντάκη, Στέφανο Μανιό, Αθανάσιο Τσαπερλή και Χρήστο Καραναστάση, με συντονιστή τον λέκτορα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Αλέξη Κερμανίδη, συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2009. Συμμετείχε για πρώτη φορά στον συγκεκριμένο διαγωνισμό στο επίπεδο Class 3, που περιλαμβάνει μελέτη, σχεδιασμό κι ανάλυση κόστους των μηχανολογικών τμημάτων του αυτοκινήτου.

Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά τέσσερα πανεπιστήμια, από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ινδία και την Ελλάδα.

Ο επόμενος στόχος της ομάδας, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κερμανίδης, είναι η συμμετοχή στο επίπεδο Class 1 του διαγωνισμού, που αφορά την κατασκευή του αυτοκινήτου και τον έλεγχό του σε στατικές και δυναμικές δοκιμασίες, που προβλέπονται από τους κανόνες του διαγωνισμού.

Στους διαγωνισμούς σε επίπεδο Class 1 υπάρχει σημαντική παρουσία ελληνικών Πανεπιστημίων, με αντίστοιχα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών από το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

Η μελλοντική συμμετοχή στο επίπεδο Class 1 θα βασισθεί, σύμφωνα με τον ίδιο, στη μελέτη που παρουσίασε η ομάδα στην Ιταλία, αξιοποιώντας παράλληλα και την εμπειρία που αποκτήθηκε με τη συμμετοχή στο επίπεδο Class 3.

Τα μέρη που αποτελούν το αυτοκίνητο και που θα πρέπει να κατασκευασθούν ή να αγορασθούν, είναι το πλαίσιο, η ανάρτηση, ο κινητήρας, η μετάδοση κίνησης, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Στην ομάδα έχουν δημιουργηθεί 6 ξεχωριστές υποομάδες 1-2 ατόμων και κάθε μία ασχολείται μ' ένα συγκεκριμένο μέρος της κατασκευής. Σημαντικό για την αξιολόγηση σε επίπεδο Class 3 είναι, όπως εξηγεί ο καθηγητής, να εμφανίζονται στην κατασκευή πρωτότυπες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές λύσεις.

Στον τομέα αυτό, η ομάδα δραστηριοποιείται προς την κατεύθυνση της βελτιστοποίησης του πλαισίου, με στόχο την ελαχιστοποίηση του βάρους, μέσω της χρήσης κατάλληλου σχεδιασμού κι επιλογής υλικών. Η εισαγωγή, ωστόσο, περαιτέρω καινοτομιών θα εξαρτηθεί κι από τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους.

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011, 11:58


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα
Την περασμένη Τρίτη αστυνομικοί των Διευθύνσεων Ασφάλειας, Άμεσης Δράσης και Αστυνομικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης συμμετείχαν σε ευρείας κλίμακας...