Λένε πως τα social media συμβάλλουν καθοριστικά στην εμβάθυνση της δημοκρατίας και της ελεύθερης πληροφόρησης. Σίγουρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν καταλυτικά ως προς την ελεύθερη επικοινωνία των πολιτών. Επίσης επιτρέπουν τη διακίνηση πληροφοριών και ιδεών χωρίς την παρέμβαση μηχανισμών και φίλτρων επιλογής ή λογοκρισίας που διαθέτουν τα ΜΜΕ πάσης φύσεως και καταγωγής.

Ωστόσο όλως περιέργως παρατηρείται και μία επιλεκτική παρεμβατικότητα από τον περίφημο αλγόριθμο ο οποίος άοσμος και άγευστος δημοσιογραφικά υπακούει και αφαιρεί αναρτήσεις αν προηγουμένως έχουν υπάρξει διαμαρτυρίες, καταγγελίες, αρνητικά σχόλια περί του ανάρμοστου χαρακτήρα μίας ανάρτησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν από λίγες ημέρες το zougla.gr αποκάλυψε με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα την αθλιότητα και τη βαρβαρότητα που υφίσταται στις φυλακές Κορυδαλλού. Αποκάλυψε δηλαδή περιπτώσεις καρκινοπαθών, υπερήλικων και βαρέως ασθενών φυλακισμένων να έχουν αφεθεί στο έλεος της αρρώστιας, χωρίς νοσηλεία, θεραπεία και ιατρική παρακολούθηση.

Τότε, αναρτήθηκε και η φωτογραφία ενός εκ των φυλακισμένων ασθενών με καρκίνο στο πρόσωπο. Ήταν η εικόνα που έκανε τον γύρο του διαδικτύου. Τόσο το πρωτοσέλιδο άρθρο όσο και αυτή η φωτογραφία συνέβαλαν στο να μεταφερθεί αμέσως ο υπερήλικας καρκινοπαθής στο νοσοκομείο «Μεταξά» του Πειραιά και εις την συνέχεια να αρχίσει η διαδικασία αποφυλάκισης του. Αυτό το δημοσίευμα και αυτή φωτογραφία ανάγκασαν τον Άρειο Πάγο να επέμβει και να ζητήσει με εισαγγελική παραγγελία έρευνα για το τι συμβαίνει στον Κορυδαλλό αλλά και να διερευνηθούν τα στοιχειά τα οποία να οδηγούν σε πειθαρχική δίωξη των σωφρονιστικών αρχών ακόμη και των δικαστικών λειτουργών που είχαν εμπλακεί στην υπόθεση.

Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος τότε, ανάρτησε στον λογαριασμό του στο Twitter τη φωτογραφία του υπερήλικα καρκινοπαθή. Ο μηχανισμός του μέσου κοινωνικής δικτύωσης παρενέβη και του ζήτησε να αφαιρέσει την ανάρτηση του αφού πρώτα είχε μπλοκαριστεί ο λογαριασμός του.  Η δικαιολογία που προβλήθηκε επισήμως από το Twitter είναι πώς η φωτογραφία του ασθενούς είναι «προϊόν αιματοχυσίας». Είπαμε ,ο αλγόριθμος είναι άοσμος και άγευστος δημοσιογραφικά. Είναι απλά ρουφιάνος. Είναι όμως  έτσι;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως προαναφέρθηκε ο μηχανισμός μπλοκαρίσματος στα social media λειτουργεί αν υπάρξουν προηγουμένως διαμαρτυρίες ή καταγγελίες. Ποιοι λοιπόν ανεγκέφαλοι παρενέβησαν; Μήπως εκείνα τα τρολ που εκφράζουν τις απόψεις αυτών που θίγονται από την έντονη κριτική που ασκήθηκε για την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό σωφρονιστικό σύστημα;  Μήπως ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός άμυνας του ιδίου (και πανίσχυρου αλλά απόλυτα διάτρητου σωφρονιστικού συστήματος, ιδιαίτερα εκείνος των Φυλακών Κορυδαλλού; Μήπως χολώθηκαν κυβερνητικά ή παρακυβερνητικά στελέχη που ελέγχονται ή θα ελεγχθούν για τα κατορθώματα τους στις φυλακές;

Όποιοι και να είναι οι παράγοντες που έβαλαν τα «σκυλιά τους να γαβγίζουν» είναι ντροπή ,αίσχος και απαράδεκτο. Και ας προσέξουν διότι «εδώ δεν περνούν τα καμώματά τους».

Αλήθεια, είναι υπερήφανος ο μηχανισμός ελέγχου του Twitter  με αυτήν τη λογοκριτική του μανία για ένα θέμα που είναι η επιτομή του ανθρωπισμού αλλά και η πεμπτουσία της παρεμβατικής δημοσιογραφίας;

Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος απάντησε στα τρολ αλλά και τον μηχανισμό του Twitter με τον δικό του τρόπο. Ανάρτησε τις σκέψεις του. Ας του απαντήσουν τώρα οι αρμόδιοι.

Δείτε τις αναρτήσεις στον λογαριασμό του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης