Τι κοινό μπορεί να έχει ο τόνος με μια γαρίδα ή ο μπακαλιάρος με το σολομό; Κινδυνεύουν όλα με εξαφάνιση, συνεχίζουν όμως να πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Αυτό αποκαλύπτει η κόκκινη λίστα της Greenpeace για τα ψάρια και τα θαλασσινά που κινδυνεύουν άμεσα και εισάγονται στην Ελλάδα χωρίς καμία πληροφορία σχετικά με την κατάστασή τους. Καλούμε λοιπόν τα σούπερ μάρκετ να αναλάβουν δράση για την προστασία των θαλασσών και να εξασφαλίσουν ότι τα ψάρια που φτάνουν στο πιάτο μας είναι αλιευμένα με βιώσιμο τρόπο.

Σήμερα, τα τρία τέταρτα των ιχθυαποθεμάτων διεθνώς υπεραλιεύονται, ενώ οι πληθυσμοί του τόνου και του μπακαλιάρου έχουν μειωθεί κατά 90%. Τα περισσότερα από τα αλιεύματα που καταναλώνουμε δυστυχώς προέρχονται από αλιευτικούς στόλους ανεπτυγμένων χωρών που κυνηγούν τα τελευταία κοπάδια ψαριών στις ανοιχτές θάλασσες χάρη σε υπερσύγχρονες μεθόδους εντοπισμού, αλλά και στα χωρικά ύδατα παράκτιων και νησιωτικών κρατών. Η πρακτική αυτή επηρεάζει αρνητικά το θαλάσσιο περιβάλλον και εκατομμύρια ανθρώπους που βασίζουν την επιβίωσή τους στην αλιεία. Ωστόσο, ούτε και οι υδατοκαλλιέργειες αποτελούν λύση στα προβλήματα των ωκεανών με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα. Αντίθετα, επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις θάλασσες, το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπροστά στον ορατό κίνδυνο κατάρρευσης και των τελευταίων ιχθυοπληθυσμών λόγω της υπεραλίευσης και των καταστροφικών μεθόδων αλιείας, η Greenpeace στοχεύει όχι απλά να αναδείξει τους κινδύνους της μη βιώσιμης αλιείας, αλλά και να τονίσει την ανάγκη προώθησης βιώσιμων αλιευτικών μεθόδων για την προστασία του θαλάσσιου πλούτου. Στην προσπάθεια αυτή, τα σούπερ μάρκετ μπορούν να αναλάβουν ηγετικό ρόλο, θεσπίζοντας πολιτικές προμήθειας βιώσιμων αλιευμάτων. Με τον τρόπο αυτό, οι καταναλωτές θα γνωρίζουν από πού προέρχονται τα ψάρια και τα θαλασσινά που καταναλώνουν, και θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν υπεύθυνες επιλογές. Το παράδειγμα αυτό έχουν ακολουθήσει ήδη πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία και η Ισπανία.

Η Greenpeace καλεί τα ελληνικά σούπερ μάρκετ να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν μία πολιτική προμήθειας βιώσιμων αλιευμάτων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποσύρουν από τα ράφια και τα ψυγεία τους τα είδη που περιλαμβάνονται στη λίστα της Greenpeace και να αυξήσουν την γκάμα των βιώσιμων αλιευμάτων που διατίθενται προς πώληση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης