Ένας από τους καλλίτερους ιστόχωρους για ενημέρωση είναι ο χώρος:
http://blog.antigold.gr

Οι διαχειριστές του χώρου μου έκαναν την τιμή να με ενημερώνουν τακτικά για τα θέματα που τους απασχολούν. Έτσι άρχισε μια πολύ καλή συνεργασία αλληλοενημέρωσης.
Τα παρακάτω κείμενα προέρχονται από αυτόν τον χώρο.
Από ενημερωτικό μήνυμα έλαβα το παρακάτω σημείωμα:

…………………………..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H μεταλλεία «έγινε απλά πιο τρομακτική»

H κρίση στις τιμές των μετάλλων και οι επιπτώσεις της στις εταιρείες, τους εργαζομένους, την κοινωνία.

Θύματα της παγκόσμιας κρίσης και οι μεταλλευτικές εταιρείες, καθώς η κατάρρευση των χρηματιστηριακών τιμών των μετάλλων και η αδυναμία εξεύρεσης πιστώσεων τις οδηγεί σε μεγάλες περικοπές και σε κλείσιμο πολλών μεταλλείων.

Στο http://blog.antigold.gr/ μεταφράσαμε ένα από τα πολλά σχετικά άρθρα των εφημερίδων  (Η μεταλλεία «έγινε απλά πιο τρομακτική», του ANDY HOFFMAN από την Globe and Mail, 7/10/2008) και παραθέτουμε τα διαγράμματα των τιμών εξαμήνου για τα πέντε βασικά μέταλλα που είναι άμεσου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα (μόλυβδο, ψευδάργυρο, χαλκό, νικέλιο, αλουμίνιο).

Στη συνέχεια εξετάζουμε ποιες θα ήταν οι συνέπειες για τη χώρα μας αν είχαμε στηρίξει την οικονομία μας στα μεταλλεία. Αν η Ελλάδα είχε γίνει μια χώρα κατά κύριο λόγο μεταλλευτική, όπως την θέλουν πολλοί, σήμερα θα βρισκόμασταν κυριολεκτικά στο μάτι του κυκλώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

…Περισσότερα στο http://blog.antigold.gr/ .

Μαρία Καδόγλου

Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων
http://blog.antigold.gr/
http://www.antigold.gr/

…………………………..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τη σελίδα:
 http://antigoldgreece.wordpress.com/2008/09/16/karatzaferis/
Αντέγραψα το πολύ ενδιαφέρον αυτό κείμενο και τα ακόμα πιο ενδιαφέροντα σχόλια:

…………………………………………..
Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων- Καρατζαφέρης υπέρ χρυσωρυχείων!

16 September, 2008 · 8 Comments

Νέοι θιασώτες του «Ελληνικού Eldorado», ο κ. Καρατζαφέρης και το κόμμα του

Με ποιον θα παίξει ξύλο ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ.; Με τους πολίτες των “χρυσοφόρων” περιοχών της Ελλάδας, αν επιμείνει σε αυτές τις απόψεις!

Τα αναπτυξιακά του οράματα για την Ελλάδα μας ξεδίπλωσε ο κ. Καρατζαφέρης στη συνέντευξη τύπου που έδωσε στη ΔΕΘ, στις 11/9/2008:

«H έκθεση του ΙΓΜΕ  δείχνει την ύπαρξη κοιτασμάτων χρυσού και άλλων ορυκτών τεραστίας αξίας σε Θράκη και Μακεδονία. Ο χάρτης επτά δείχνει ότι μόνο σε ένα σημείο στη Θράκη στις Σάπες υπάρχει χρυσός αξίας 9 δις ευρώ. Εφ’ όσον λοιπόν έχει τέτοιο πλούτο η Ελλάδα, διερωτώμαι η Ελληνική Πολιτεία γιατί δεν βγάζει αυτόν τον πλούτο, για να μπορέσουμε να αλλάξουμε τη ζωή και της χώρας και των πολιτών.»

Ο Βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ., κ. Βελόπουλος, στην εκπομπή του στο κανάλι ΤΗΛΕΑΣTY την επομένη της συνέντευξης του Προέδρου του, ήταν πιο αναλυτικός και κατηγορηματικός. Παρουσίασε στους τηλεθεατές του το Ελληνικό ELDORADO στις Σκουριές και την Ολυμπιάδα της Χαλκιδικής, τις Σάπες της Ροδόπης και «σε πλήθος κοιτασμάτων χρυσού που περιέχονται στους χάρτες του ΙΓΜΕ».

Είναι πράγματι περίεργο ένας αρχηγός κόμματος που διεκδικεί την ψήφο των Ελλήνων να αποδεικνύεται τόσο αδιάβαστος! Παρά την προσπάθεια συγκάλυψης του όλου θέματος, η υπόθεση της εκμετάλλευσης χρυσοφόρων κοιτασμάτων στην Ελλάδα βρίσκεται στην επικαιρότητα από το 1985. Σε διάφορα επεισόδια:

Το 1989, οι κάτοικοι της Ολυμπιάδας της Χαλκιδικής και του Στρυμονικού κόλπου με δυναμικό τρόπο ακυρώνουν τα προγραμματισμένα και πολυδιαφημισμένα εγκαίνια της μεταλλουργίας χρυσού Ολυμπιάδας.
Το 1997
, σε μια προσπάθεια να υποταχθούν οι «ατίθασοι» της Ολυμπιάδας, επιβάλλεται στο χωριό στρατιωτικός νόμος και πέφτει άγριο ξύλο από τα ΜΑΤ.
Το 2002 εκδίδεται η απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει τη μεταλλουργία χρυσού Ολυμπιάδας και θεωρείται από νομικούς κύκλους ως απόφαση-σταθμός για την προστασία του περιβάλλοντος.
Στη Θράκη, επί μια δεκαετία από το 1999 που εγκρίθηκαν τα προγράμματα μεταλλουργίας χρυσού, το σύνολο της κοινωνίας φωνάζει σε όλους τους τόνους ότι δεν επιθυμεί αυτού του είδους την ανάπτυξη.
Στη Χαλκιδική, το τερατώδες μεταλλείο των Σκουριών έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων ακόμα και από τους υπέρμαχους των μεταλλείων.

Και ο κ. Καρατζαφέρης σήμερα ανακάλυψε ότι η Ελλάδα έχει χρυσό!!!

Ας βοηθήσουμε λιγάκι το συλλογισμό του κ. Προέδρου: η Ελλάδα έχει πράγματι τα μεγαλύτερα αποθέματα χρυσού στην Ευρώπη. Τα κοιτάσματα των Μεταλλείων Κασσάνδρας Χαλκιδικής – Σκουριές, Ολυμπιάδα, Πιάβιτσα, Φισώκα – μαζί με τα κοιτάσματα στις Σάπες της Ροδόπης, στο Πέραμα του Έβρου και στα Κρούσσια του Κιλκίς, περιέχουν συνολικά περίπου 30 εκατ. ουγγιές ή 1.000 τόνους χρυσού, αξίας τουλάχιστον 14 δις ευρώ. Αν σε αυτά τα γνωστά κοιτάσματα προσθέσουμε και αυτά που έχει εντοπίσει το ΙΓΜΕ σε άλλες περιοχές της Μακεδονίας, της Θράκης και σε νησιά του Αιγαίου, η Ελλάδα αναδεικνύεται σε πραγματικό ELDORADO για τις μεταλλευτικές εταιρείες, ένας παράδεισος χαμηλού κόστους για μια παραγωγική διαδικασία ξένη προς κάθε έννοια προστασίας του περιβάλλοντος.

Για τη βέρα των αρραβώνων μας εξορύσσονται περίπου 10 τόνοι θειούχου μεταλλεύματος, λειοτρίβονται σε πούδρα και ποτίζονται με διάλυμα κυανίου. Οι δέκα τόνοι των αποβλήτων που παράγονται μετά την αφαίρεση των ελάχιστων γραμμαρίων του χρυσού, είναι ένα εκρηκτικά τοξικό μίγμα που περιέχει κυάνιο, θείο, μόλυβδο, ψευδάργυρο, κάδμιο, αρσενικό, και όλη τη γκάμα των βαρέων μετάλλων. Εκατοντάδες εκατομμύρια τόνοι αυτής της δηλητηριώδους λάσπης καλύπτουν κοιλάδες και ρέματα της περιοχής του μεταλλείου και παραμένουν ως τοξικές βόμβες για τις επόμενες γενιές. Το νερό θεωρείται διεθνώς ότι είναι «το πρώτο θύμα της μεταλλευτικής», λόγω της αποστράγγισης του υδροφόρου ορίζοντα και της ρύπανσης του με βαρέα τοξικά μέταλλα, μέσω του φαινομένου της όξινης απορροής.

Έχει δίκιο ο κ. Πρόεδρος. Η εκμετάλλευση αυτού του ορυκτού πλούτου έχει πράγματι τη δυνατότητα να αλλάξει την πορεία της Ελλάδας και τη ζωή των πολιτών. ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ!

Από το 1995 μέχρι σήμερα, οι Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ- ΝΔ έχουν παραχωρήσει τη μεταλλειοκτησία και το δικαίωμα παραγωγής χρυσού σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Ο χάρτης που παραθέτουμε δείχνει δεκάδες Οριστικές Παραχωρήσεις Μεταλλείων σε Μακεδονία και Θράκη που ανήκουν σε συγκεκριμένο ιδιώτη, ο οποίος αναζητεί εταιρείες για να τα εκμεταλλευτούν (http://www.goldingreece.com/).  Τα έσοδα του Δημοσίου από αυτά τα ιδιωτικά μεταλλεία (όπως είναι οι 34 Οριστικές Παραχωρήσεις των Μεταλλείων Κασσάνδρας, το Πέραμα κ.λ.π.) είναι ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό. Ο Μεταλλευτικός Κώδικας προβλέπει δικαιώματα (royalties) του Δημοσίου μόνο από τα δημόσια μεταλλεία όπως οι Σάπες… ένα πενιχρό 1% επί του τελικού προϊόντος.

Οι μεταλλουργίες χρυσού στην Ολυμπιάδα, τις Σάπες και το Πέραμα, αδειοδοτήθηκαν με τις σχετικές ΚΥΑ από τα συναρμόδια Υπουργεία. ΟΛΕΣ όμως οι αδειοδοτικές Διοικητικές Πράξεις που εκδόθηκαν μέχρι σήμερα ακυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από προσφυγές των τοπικών Δήμων και μαχητικές αντιδράσεις των… ευτυχών ιθαγενών κατοίκων.

Ίδιες και χειρότερες είναι οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών ανά τον κόσμο που έχουν την «ευτυχία» να ζούνε δίπλα σε μεταλλεία χρυσού. Στην Αμερική, τα στοιχεία της EPA (Environmental Protection Agency) δείχνουν ότι η μεταλλευτική είναι η πλέον ρυπαίνουσα βιομηχανία, με διαφορά από τις υπόλοιπες. Κι αν αυτό συμβαίνει στην ίδια την Αμερική, την πατρίδα πολλών από τις μεταλλευτικές πολυεθνικές, στις χώρες με ανεπαρκή περιβαλλοντική νομοθεσία και αδύναμες κυβερνήσεις οι περιβαλλοντικές καταστροφές και οι καταπατήσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο όνομα της «αξιοποίησης του ορυκτού πλούτου» δεν έχουν τέλος.

Με τις δηλώσεις του, ο κ. Καρατζαφέρης ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις «αναπτυξιακές» επιλογές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που θέλουν την Ελλάδα «χώρα παραγωγό χρυσού». Εμείς θα τους παραπέμψουμε στην απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας για τη μεταλλουργία χρυσού Ολυμπιάδας:

«Η στάθμιση μεταξύ του προσδοκώμενου οφέλους από την εκτέλεση του έργου και της επαπειλούμενης βλάβης στο φυσικό περιβάλλον από την κατασκευή και λειτουργία του είναι πλημμελής και παραβιάζει την αρχή της βιώσιμης αναπτύξεως. Kαι τούτο για τον λόγο ότι το αναλισκόμενο για την κατασκευή του έργου φυσικό κεφάλαιο, δηλαδή δασικές εκτάσεις, υδατορέματα και ο εν γένει καταλαμβανόμενος από τις εγκαταστάσεις χώρος καθώς και οι επαπειλούμενοι από την λειτουργία του κίνδυνοι, ενόψει της επιλεγείσης μεθόδου παραγωγής του χρυσού, εμφανίζονται δυσανάλογοι εν σχέσει προς το προσδοκώμενο όφελος…».

Το «Παρατηρητήριο» ασχολείται εδώ και μια δεκαετία με την υπόθεση της μεταλλουργίας χρυσού. Στο δικτυακό μας τόπο www.antigold.gr έχουμε προσπαθήσει να καλύψουμε, με τρόπο κατά το δυνατόν συνοπτικό, όλες τις πλευρές αυτού του τεράστιου ζητήματος. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να το επισκεφθούν – ειδικά τις κατηγορίες «Ο πυρετός του χρυσού», «Επιπτώσεις μεταλλείων» και  «Τοξικές ιστορίες» – αν θέλουν να πάρουν μια πρώτη γεύση της «αλλαγής στη ζωή του τόπου και των κατοίκων του» που μας υπόσχεται ο κ. Καρατζαφέρης.

Categories: Μεταλλεία Κασσάνδρας · Μεταλλευτική Πολιτική · Χρυσωρυχεία · Χρυσός στη Θράκη

8 responses so far ↓

·         TRY // 18 September, 2008 at 1:06 pm

ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΚΑΤΙ: ΣΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΕΙΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ? ΟΥΤΕ ΧΡΥΣΟ, ΟΥΤΕ ΒΩΞΙΤΗ, ΟΥΤΕ ΜΑΡΜΑΡΑ, ΟΥΤΕ ΜΠΕΝΤΟΝΙΤΗ, ΟΥΤΕ ΑΔΡΑΝΗ? ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΕΤΕ? ΜΗΠΩΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ? ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΕΣ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΧΘΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ? ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΤΗ ΜΙΑΚΑΙ ΜΟΝΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ… ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ.. ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ, ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥΛΑΕΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ…

·         antigoldgreece // 18 September, 2008 at 4:04 pm

Όχι, δεν είμαστε εναντίον κάθε εξορυκτικής δραστηριότητας. Όπως λέει και ο τίτλος μας (antigold.gr) η αρχική μας αντίθεση ήταν στην εξόρυξη χρυσού… Για να μην μπλέξω σε τεχνικά θέματα, προφανώς και δεν προσπαθούμε να κλείσουμε ΟΛΑ τα μεταλλεία – σαφώς όμως προσπαθούμε να κλείσουμε τα χειρότερα από αυτά, όπως τα μεταλλεία μικτών θειούχων της Χαλκιδικής (μόλυβδο, ψευδάργυρο, χρυσό κ.λ.π.) και να μην ανοίξουν νέα (Πέραμα, Σάπες κ.λ.π.). Τους λόγους θα τους καταλάβετε, αν κάνετε τον κόπο να διαβάσετε στο http://www.antigold.gr/ τη σελίδα «περιβαλλοντικές επιπτώσεις- μικτά θειούχα».

Όσον αφορά τα λατομεία αδρανών και βιομηχανικών ορυκτών, δεν είμαστε από θέση αντίθετοι στη λειτουργία τους και προσέχουμε πολύ σε ποιές περιπτώσεις αναφερόμαστε. Αν διαβάσετε το blog μας, δεν ασχολούμαστε με το κάθε παράνομο νταμάρι από τα εκατοντάδες που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια, αλλά ΜΟΝΟ με τις κραυγαλέες περιπτώσεις που γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τη νομιμότητα και το κοινωνικό σύνολο. Μέχρι στιγμής έχουμε γράψει μόνο για τα λατομεία Μαρκόπουλου και για τη Μήλο, για τα οποία υπάρχουν πορίσματα επίσημων φορέων (ΣτΕ, Επιθεωρητές Περιβάλλοντος), ενώ στο άμεσο μέλλον θα γράψουμε και για το Βάβδο της Χαλκιδικής. Πιθανόν και για το Μαντούδι.

Δεν διαφωνούμε με τη λειτουργία τέτοιων επιχειρήσεων, με τους όρους που θέτουν η Ελληνική και η Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Νομοθεσία. Αν θεωρείτε ότι η νομοθεσία είναι λάθος, απευθυνθείτε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να την αλλάξουν. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, είναι να εξαναγκάσουμε όλους αυτούς, που θεωρούν ότι εδώ είναι Παπούα ή Ζιμπάμπουε, να συμμορφωθούν με τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ περιβαλλοντική νομοθεσία. Είναι επιεικώς απαράδεκτο στην Ελλάδα, εν έτει 2008, τα Μεταλλεία Κασσάνδρας να λειτουργούν ακριβώς όπως λειτουργούσαν επί Μποδοσάκη και η ΛΑΡΚΟ να πετάει τα απόβλητά της στη θάλασσα… όπως έκανε και επί Μποδοσάκη! Είναι απαράδεκτο να θάβονται επικίνδυνα απόβλητα κάτω από χωριά, επειδή χαρακτηρίζονται αυθαίρετα ως αδρανή!

Αν έχουμε άδικο στις καταγγελίας μας, οι δημόσιες υπηρεσίες απλά θα μας αγνοήσουν… ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ!

Δεν πρωτοτυπείτε καθόλου στους υπαινιγμούς και τη λάσπη… δέκα χρόνια τώρα, αυτά ακούμε. Απαξιώ να απαντήσω.

·         TRY // 22 September, 2008 at 10:16 am

1ον: ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΣΚΟΠΟΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ-ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ- ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ. ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΕ ΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ? ΕΧΕΤΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ? ΕΙΣΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ, ΓΕΩΛΟΓΟΣ, ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΟΣ ΜΕ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΡΙΑ Ή ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ?KAI ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ, ΕΣΤΩ, ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΑΣ. ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΟΕΞΟΦΛΕΙΤΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΣΕ ΣΑΠΠΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΜΑ ΘΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ?

2ον: ΕΦΟΣΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΟΤΙ Η ΧΡΗΣΗ ΚΥΑΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΗΨΗ ΧΡΥΣΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε. ΩΣ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ. ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ΣΑΣ ΒΡΙΣΚΕΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣ. ΑΝ ΟΧΙ, ΤΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ…

3ον: ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΠΑΠΟΥΑ Η ΖΙΜΠΑΜΠΟΕ (ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ) ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΔΩ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ. ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΥ ΑΥΤΗ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ Ή ΕΧΕΙ ΚΕΝΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ. ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΛΥΣΗ Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΠΕΙΣΘΩ ΑΝ ΜΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΩΡΩΝ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΜΕΝΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΟΡΥΚΤΟΥ, ΟΠΩΣ Ο ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΜΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΓΟΡΕΥΣΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥ ΟΡΥΚΤΟΥ ΑΥΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΕΣΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΧΡΥΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ-ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ. Ε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΟ?

·         antigoldgreece // 22 September, 2008 at 11:13 am

Πρώτο μέρος της απάντησης λόγω περιορισμένου χρόνου…

Στο επάγγελμα είμαι φυσικός, με γνώσεις γεωλογίας και επιστήμης περιβάλλοντος και τα τελευταία δέκα χρόνια που ασχολούμαι με το θέμα των μεταλλείων, έχω διαβάσει πάρα πολύ και έχω μάθει πάρα πολλά για τα μεταλλεία – ανά τον κόσμο.

Σχετικά με το κυάνιο ως «βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία»:

Η Ε.Ε. είναι κατά βάση μια ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ένωση και τα κριτήρια επιλογής των ΒΑΤ είναι περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά. Δηλαδή, στη συνταγή βάζουμε τόσο «περιβάλλον» ώστε να μην πλήττονται τα κέρδη της επιχείρησης και να διασφαλίζεται η βιωσιμότητά της. Από περιβαλλοντική άποψη, το κυάνιο ίσως να μην είναι πολύ χειρότερο από άλλες μεθόδους που έχουν προταθεί κατά καιρούς (π.χ. θειουρία), αλλά χρησιμοποιούνται ελάχιστα ή καθόλου, επειδή δεν πετυχαίνουν ικανοποιητική ανάκτηση χρυσού.
Με δυο λόγια, το κυάνιο είναι ΒΑΤ, όχι επειδή είναι φιλικό προς το περιβάλλον (!) αλλά επειδή η απίστευτη αποτελεσματικότητά του ως εκχυλιστικού μέσου εκτοξεύει στα ύψη τα κέρδη των εταιρειών.
Έχετε δίκιο ότι πρέπει εμείς να απεθυνθούμε στην ΕΕ για αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας. Μέχρι τότε όμως, εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για να μην εφαρμοστεί η μέθοδος εδώ, στην πατρίδα μας.

Θεωρώ ότι για να προστατευθεί αποτελεσματικά το περιβάλλον θα έπρεπε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ η ΕΕ να έχει θέσει περιορισμούς για το κυάνιο στη στερεά φάση των τελμάτων. Εκεί όμως μπήκαν οι οικονομικοί παράγοντες, δηλαδή η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Με τις προτεινόμενες μεθόδους «αποτοξικοποίησης» του κυανίου, η συγκέντρωση του στην υδατική φάση των τελμάτων πέφτει κάτω από το ανώτατο όριο που θέτει η ΕΕ – αν και μετριούνται μόνο συγκεκριμένες μορφές του κυανίου και όχι όλες. Όμως το κυάνιο μένει «ζωντανό» μέσα στα εκατομμύρια τόνων των στερεών αποβλήτων που πετιούνται «στην πίσω αυλή» της εταιρείας, δηλαδή σε κοιλάδες και ρέματα.

Στη χημεία του κυανίου, προφανώς δεν είμαι ειδική – επικαλούμαι, για το κυάνιο στην υγρή φάση των τελμάτων τις μελέτες του Dr Robert Moran και για τη στερεά φάση τον Δρ. Γιώργο Τριανταφυλλίδη.

·         antigoldgreece // 22 September, 2008 at 10:56 pm

Nαι, θεωρούμε ότι τα μεταλλεία χρυσού είναι οι «χειρότερες» περιπτώσεις μεταλλείων. Σε γενικές γραμμές, για δυο λόγους:

1. Φύση των πετρωμάτων (μικτά θειούχα). Η ρύπανση που προκαλείται από την εξόρυξή τους είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και, κυρίως, μακροπρόθεσμα. Πιστεύω ότι τα εξηγούμε αρκετά καλά στο antigold.

2. Μέγεθος της δραστηριότητας. Λόγω της εξαιρετικά μικρής περιεκτικότητας σε χρυσό (μερικά γραμμάρια ανά τόνο, χώρια τα «στείρα»), απαιτείται η εξόρυξη τεράστιων ποσοτήτων που, μετά τη αφαίρεση των μερικών «πολύτιμων» γραμμαρίων είναι όλο απόβλητο.

Δηλαδή τι κάνουμε; Κατεβάζουμε ολόκληρα βουνά (250 εκατ. τόνοι σε πρώτη φάση είναι οι Σκουριές, χώρια τα στείρα), τα αλέθουμε, τα ποτίζουμε χημικά και μετά ψάχνουμε να βρούμε χαράδρες με αρκετή χωρητικότητα για όλα αυτά τα απόβλητα (που δεν είναι και ό,τι πιο ακίνδυνο υπάρχει…). Και μετά ελπίζουμε ότι τα φράγματα που συγκρατούν αυτά τα απόβλητα (που συνήθως είναι κατασκευασμένα επίσης από απόβλητα) θα αντέξουν… για πόσο αφού φύγει η εταιρεία;

Και εν τω μεταξύ, επειδή η εταιρεία πρέπει να αναπληρώσει τα «αποθέματα» της για να συνεχίσει να υπάρχει, θα έχει ανοίξει ήδη μερικά ακόμα μεταλλεία σε διπλανές περιοχές – εδώ στη Χαλκιδική στην Πιάβιτσα, τη Φισώκα, και το Ζέπκο. Στη Θράκη, εκτός από τις Σάπες και το Πέραμα, υπάρχουν πολλές δεκάδες Οριστικών Παραχωρήσεων, στο Κιλκίς άλλες τόσες, στη Δράμα κ.λ.π.

Δε νομίζω ότι θα την λέγατε βιώσιμη την πρόταση… Τι θα έχει απομείνει από τη Χαλκιδική ή τη Θράκη μετά από αυτή την επιδρομή; Τι θα έχει απομείνει από υδατικούς πόρους, φυσικό κεφάλαιο, άλλα επαγγέλματα; Αγρότες, κτηνοτρόφοι ή ξενοδόχοι, δίπλα σε open-pits και λίμνες τελμάτων;

Θεωρώ ότι το περιβαλλοντικό (και οικονομικό, μακροπρόθεσμα) κόστος που θα πληρώσει η Ελλάδα – και που πληρώνει αυτή τη στιγμή μεγάλο μέρος του πλανήτη – είναι πολύ βαρύ για ένα άχρηστο μέταλλο. Τις επιπτώσεις της εκμετάλλευσης χρυσού τις έχουμε δει από την Αμερική μέχρι την Αυστραλία.

Νομίζω ότι υπάρχουν ορισμένες δραστηριότητες που, με βάση την αρχή της πρόληψης (όταν τα επιστημονικά δεδομένα είναι ασαφή, μη καταληκτικά ή αβέβαια κλπ), είναι καλύτερα να μην ξεκινήσουν ποτέ. Επαναλαμβάνω ότι δεν μιλάω για όλες τις μεταλλευτικές δραστηριότητες – μιλάω για τα μικτά θειούχα και ειδικά για το χρυσό.

Όπως όλοι ξέρουμε, η περιβαλλοντική νομοθεσία ή μάλλον η εφαρμογή της, είναι εξαιρετικά προβληματική στην Ελλάδα. Αυτό που πρέπει να αλλάξει δεν είναι η περιβαλλοντική νομοθεσία, είναι η μεταλλευτική νομοθεσία. Είναι η νομοθεσία που λέει ότι η εκμετάλλευση μεταλλείων είναι υπόθεση «εθνικής ωφελείας» χάριν της οποίας «παρακάμπτεται» το άρθρο 24 του Συντάγματος. Είναι η νομοθεσία που λέει ότι η μεταλλειοκτησία κατισχύει της ιδιοκτησίας και που αποκλείει όλες τις άλλες δραστηριότητες για να μπορούν να δουλέψουν τα μεταλλεία.

Απαγορεύσεις εκμετάλλευσης ενός ορυκτού σε εθνικό επίπεδο δε γνωρίζω να υπάρχουν. Υπάρχουν τοπικές απαγορεύσεις και απαγορεύσεις συγκεκριμένων πρακτικών. Θα γράψω κάτι σχετικό σύντομα.

·         antigoldgreece // 22 September, 2008 at 11:04 pm

Noμίζω ότι απάντησα και στο ερώτημά σας:
«Από ποιά εταιρεία τα παίρνουμε»…

·         TRY // 23 September, 2008 at 10:32 am

ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΝΝΗ? ΚΟΥΚΙΑ ΣΠΕΡΝΩ…

ΓΕΝΙΚΑ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΙΚΤΑ ΘΕΙΟΥΧΑ ΠΕΤΡΩΜΑΤΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΙΚΤΑ ΘΕΙΟΥΧΑ ΟΡΥΚΤΑ.

ΟΛΑ, ΜΑ ΟΛΑ, ΤΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ ΧΡΥΣΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΜΕΡΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΡΙΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΝΟ.

Η ΕΞΟΡΥΞΗ ΧΡΥΣΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΜΕΙΩΤΟ ΡΥΘΜΟ ΣΕ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΗ.

ΕΙΔΙΚΑ
1ον ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΟΤΙ «η ρύπανση που προκαλείται από την εξόρυξή τους (μικτά θειούχα) είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και, κυρίως, μακροπρόθεσμα. Πιστεύω ότι τα εξηγούμε αρκετά καλά στο antigold». ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΞΗΓΕΙΤΕ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ANTIGOLD. ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΤΕ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΞΟΡΥΞΗΣ? Η ΕΞΟΡΥΞΗ ΤΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΡΥΠΑΝΣΗ? ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΞΙΝΗ ΑΠΟΡΡΟΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΑΦΗΣ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ.

2ον ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΟΤΙ «Νομίζω ότι υπάρχουν ορισμένες δραστηριότητες που, με βάση την αρχή της πρόληψης (όταν τα επιστημονικά δεδομένα είναι ασαφή, μη καταληκτικά ή αβέβαια κλπ), είναι καλύτερα να μην ξεκινήσουν ποτέ. Επαναλαμβάνω ότι δεν μιλάω για όλες τις μεταλλευτικές δραστηριότητες – μιλάω για τα μικτά θειούχα και ειδικά για το χρυσό.». ΔΗΛΑΔΗ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΟΠΩΣ Ο ΧΑΛΚΟΣ, Ο ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΟΛΥΒΔΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΗ ΛΙΘΙΝΗ ΕΠΟΧΗ. ΚΑΙ ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ, ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΠΟΥΡΔΑ ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤE ΣΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ.

3ον «Απαγορεύσεις εκμετάλλευσης ενός ορυκτού σε εθνικό επίπεδο δε γνωρίζω να υπάρχουν. Υπάρχουν τοπικές απαγορεύσεις και απαγορεύσεις συγκεκριμένων πρακτικών. Θα γράψω κάτι σχετικό σύντομα». ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣΟΥΜΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΙΚΤΩΝ ΘΕΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΥ.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΑ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΠΟΥ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ.
ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΜΕΧΡΙΣ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ-ΑΛΛΑ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΣΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ.

·         antigoldgreece // 24 September, 2008 at 1:59 am

ΓΕΝΙΚΑ:
Η εξόρυξη χρυσού συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό σε Αυστραλία και Αμερική και με αμείωτες καταστροφές – για να μη μιλήσουμε για το τι γίνεται σε λιγότερο αναπτυγμένες χώρες.

ΕΙΔΙΚΑ:
Τα φράγματα με τα εκατομμύρια τόνους των ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ αποβλήτων της μεταλλουργίας χρυσού είναι μια μόνιμη απειλή τοξικής ρύπανσης.
Θέλετε αλήθεια να πιστέψουμε τις μελέτες που λένε ότι «θα αντέχουν σε πλημμυρικά φαινόμενα που παρουσιάζεται μια φορά στα 100 χρόνια» και σε «σεισμικά φαινόμενα που συμβαίνουν μια φορά στα 1000 χρόνια» κι άλλα τέτοια;

Προφανώς και ο πλανήτης χρειάζεται μεταλλεία βασικών μετάλλων. Αλλά οι σημερινοί φρενήρεις ρυθμοί εξόρυξης δεν αποσκοπούν στην ικανοποίηση των αναγκών του πλανήτη, αλλά των εταιρειών και μόνο. Δηλαδή να βγάλουμε όλα τα διαθέσιμα αποθέματα στο συντομότερο δυνατό χρόνο, για να δείξουμε κέρδη στους μετόχους μας.

Μεταλλεία χρυσού όμως, σίγουρα ο κόσμος ΔΕΝ χρειάζεται!

Σε γενικές γραμμές πιστεύουμε (όχι μόνο εμείς, αλλά και διεθνείς οργανισμοί) ότι απαιτείται μια αλλαγή πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία αντί να επιδοτεί (ΑΔΡΑ!) την εξόρυξη πρωτογενών μετάλλων, επιδοτεί τη συλλογή και ανακύκλωσή τους.

Έτσι θα χρειαζόταν συνολικά λιγότερα μεταλλεία, αλλά θα δημιουργούνταν πολλές δουλειές στον τομέα της ανακύκλωσής τους. Δεν το κατάλαβα δηλαδή, γιατί θα πρέπει να θυσιάσουμε τις Σκουριές για 0,7% χαλκού ανά τόνο! Προτιμώ να κρατήσω το δάσος!

Την κρίση σας για την αρχή της προφύλαξης μπορείτε να την απευθύνετε στο Συμβούλιο Επικρατείας και στην ΕΕ που τη δέχεται ως αρχή του διεθνούς δικαίου.
………………………….

 

Συνήθως αποφεύγω να σχολιάζω κείμενα που μιλάνε από μόνα τους. Αυτή τη φορά όμως, υπήρξε ένας αντίλογος που έχει να κάνει όχι με καλόπιστη κριτική, αλλά υπερβολική κομματική ευθιξία. Και επειδή προσωπικά έχω συνδέσει το συγκεκριμένο κόμμα με διάφορες φωνασκίες και προσωπικές επιθέσεις, αυτή τη φορά δεν μπορούσα να καταπιώ αμάσητη τη χοντράδα.
Ένα σύντομο σχόλιο. Βλέπω ένα φίλο με το όνομα TRY που προσπαθεί να μας πείσει ότι θέλουμε να γυρίσουμε στη λίθινη εποχή. Πολύ πρωτότυπο επιχείρημα. Την πρώτη φορά που το άκουσα ήταν στη 10ετία του 60, όταν φοιτητής τότε άκουγα να λένε για το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη, την καταστροφή του όζοντος και τη μόλυνση από τα πυρηνικά εργοστάσια. Υποψιάζομαι ότι τότε ο συνομιλητής μας ήταν όραμα του μέλλοντος στο νου της μαμάς του.

Με δυο λόγια:

Αν δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς σπάταλα μεταλλεία, χωρίς ορυκτά καύσιμα, χωρίς πυρηνική ενέργεια, χωρίς πλαστικά, χωρίς πολέμους, χωρίς καταστροφή δασών, χωρίς εξόντωση ζωικών και φυτικών ειδών, με μόνο κίνητρο την απληστία του υπερκέρδους και της εξουσίας, τότε ο πλανήτης θα αποστειρωθεί από το ανθρώπινο είδος και όλες τις μορφές ζωής, όπως ο πλανήτης Αφροδίτη. Αυτή είναι η αλήθεια και να την χωνέψει καλά ο φίλος μας. Κι αν ρωτάει που τα ξέρω και ποια επιστήμη σπούδασα, δηλώνω υπάλληλος σε περίπτερο και σ’ όποιον αρέσουμε.
Θα προσθέσω κάτι ακόμα. Επειδή η καταχώρηση αναφέρεται σε κόμμα που διεκδικεί έδρες στη Βουλή – και δε φταίω εγώ αν τις παίρνει κιόλας – κι επειδή πιστεύω ότι όλα τα θέματα συνδέονται με την πολιτική, έχω ορισμένες ερωτήσεις. Απευθύνονται στα παλικάρια που υπογράφουν με τα ονόματα george, TRY, geo, migge κλπ. Πριν αρχίσετε να κρίνετε τους άλλους, μπορείτε παρακαλώ να πληροφορήσετε αυτούς που σας διαβάζουν αν καταδικάζετε τη δικτατορία του Ιωάννη Μεταξά της 4ης Αυγούστου 1936 και το αντίστοιχο κόμμα 4ης Αυγούστου, με αρχηγό τον Κωνσταντίνο Πλεύρη, που έδρασε τόσο στην Καραμανλική περίοδο μέχρι την Απριλιανή χούντα, όσο και κατά τη διάρκεια της 7ετούς δικτατορίας των συνταγματαρχών. Το κόμμα αυτό έφτασε μέχρι να ζητάει κατάργηση της Βουλής και εγκαθίδρυση δικτατορίας, ενώ έκανε και ταραχώδη κωμικοτραγική εισβολή στη Βουλή, την περίοδο των Ιουλιανών. Και φυσικά αν καταδικάζετε την οπερετική απριλιανή δικτατορία των Παπαδόπουλου, Πατακού, Λαδά, Ιωαννίδη κλπ. και όλους όσοι συνεργάστηκαν με τους γελοίους και καταστροφικούς δικτάτορες. Παρακαλώ δηλώστε αν τους καταδικάζετε ξεκάθαρα και χωρίς «γκαγκαμπουμ ντιρλι γκαγκα». Διαφορετικά μην περιμένετε να σας πάρουν στα σοβαρά.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης