Φωτορεπορτάζ: Νίκος Χριστοφάκης

Η ανάπτυξη και τα νέα έργα φέρνουν και περιβαλλοντική επιβάρυνση, και ειδικά για έναν τόπο που στερείται του πρασίνου που αξίζουν οι κάτοικοί του, όπως το κέντρο της Αθήνας, οι παράπλευρες απώλειες μπορεί να προκαλέσουν μεγάλο πρόβλημα στο ήδη επιβαρυμένο ποικιλοτρόπως λεκανοπέδιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο λόγος για δέντρα που έχουν απομείνει σε διάφορες γειτονιές του κέντρου και τα οποία αναγκαστικά θα κοπούν, ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες του -επίσης απαραίτητου και για τους κατοίκους και για το περιβάλλον- μετρό. 

Στα εργοτάξια των νέων σταθμών θα αποψιλωθούν περισσότερα από 1.200 δέντρα -κάποιοι υπολογίζουν ότι θα είναι πολλά περισσότερα-, μια ενέργεια που προβάλλεται ως «απαραίτητη», αν και δεν λείπουν και οι ενστάσεις.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, για τον σταθμό Εξάρχεια θα πραγματοποιηθεί κατάληψη χώρου εμβαδού 3.230 τ.μ., που βρίσκεται επί της πλατείας Εξαρχείων στη συμβολή των οδών Σπ. Τρικούπη και Στουρνάρη, στον Δήμο Αθηναίων, με φερόμενους ιδιοκτήτες τον Δήμο Αθηναίων κ.ά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τον σταθμό Κολωνάκι, θα γίνει κατάληψη χώρου εμβαδού 4.090 τ.μ. που βρίσκεται επί της πλατείας Κολωνακίου στη συμβολή των οδών Π. Ιωακείμ και Κανάρη, στον Δήμο Αθηναίων, με φερόμενους ιδιοκτήτες τον Δήμο Αθηναίων κ.ά.

Για τον σταθμό Ευαγγελισμός, θα καταληφθούν οι εξής δύο χώροι:

-Χώρος εμβαδού 2.860 τ.μ., που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Βασ. Κωνσταντίνου στη συμβολή της με την οδό Σπ. Μερκούρη, στον Δήμο Αθηναίων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Χώρος εμβαδού 7.990 τ.μ., που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Βασ. Κωνσταντίνου στη συμβολή της με την οδό Ριζάρη, στον Δήμο Αθηναίων.

Τέλος, για το φρέαρ «Βεΐκου – Πλυντήριο – Συντήρηση» θα καταληφθεί χώρος εμβαδού 5.870 τ.μ. που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Βεΐκου στο ύψος του Άλσους Βεΐκου, στον Δήμο Γαλατσίου με φερόμενους ιδιοκτήτες τον Δήμο Γαλατσίου, την Περιφέρεια Αττικής κ.ά.

Δείτε ίσως τις τελευταίες εικόνες αυτών των πνευμόνων πρασίνου του κέντρου, όπως τους αποτύπωσε ο φακός και η εναέρια κάμερα του zougla.gr:

Ο Νίκος Ταχιάος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, αναφέρει τα εξής: «Για να ολοκληρωθεί το έργο, θα πρέπει να δημιουργηθούν εργοτάξια. Σε όλους τους σταθμούς θα κατασκευαστούν εργοτάξια, χώροι οι οποίοι θα καταληφθούν από μηχανήματα, σιλό, γερανούς, κι αυτό απαιτεί προφανώς να είναι ανοιχτό το πεδίο, δηλαδή θα γίνει κοπή δέντρων. Σε όλη τη φάση της κατασκευής αυτό το πράσινο δεν μπορεί να αποκατασταθεί, θα παραμείνουν κομμένα τα δέντρα αυτά όλο αυτό το διάστημα. Αυτό το πράσινο προβλέπεται ότι θα επανατοποθετηθεί, αλλά για ένα διάστημα οκτώ ετών και πιθανότατα και παραπάνω αυτά τα δέντρα θα λείπουν απ’ την Αθήνα.

»Ο ανάδοχος της εργολαβίας τώρα τα μετράει, δεν ξέρουμε πόσα θα είναι ακριβώς. Σε όλα τα εργοτάξια θα κοπούν δέντρα, όπου θα γίνει σταθμός, τα οποία θα αποκατασταθούν ολικώς μετά την ολοκλήρωση του έργου. Αν σε δέκα χρόνια οι δήμοι απαιτήσουν κάτι παραπάνω, η διοίκηση της Αττικό Μετρό θα το αντιμετωπίσει.

»Το είδος του δέντρου και η αποκατάσταση γίνεται σε συνεργασία με τους δήμους, είναι δική τους υπόθεση, αλλά αυτό θα ξεκινήσει να μπαίνει σε καλούπι μετά από οκτώ-δέκα χρόνια. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε μελέτες εφαρμογής, έχουμε προμελέτες, προκαταρκτικές κιόλας. Το έργο είναι μήκους δώδεκα χιλιομέτρων, μιλάμε για πολύ συγκεκριμένα σημεία, δεν είναι τόσο τρομακτικό το νούμερο των 1.200 δέντρων. Προφανώς υπάρχει ένα θέμα, αλλά γίνεται για καλό, αλλιώς δεν μπορεί να γίνει ένα έργο». 

Ωστόσο πολλοί θεωρούν ότι τα περισσότερα δέντρα κόβονται λόγω κόστους και ότι θα μπορούσαν να προκριθούν άλλες λύσεις, ενώ δεν πείθονται και με τη μεταφύτευση που υπόσχονται και η οποία ούτως ή άλλως θα διαρκέσει μία δεκαετία. Επίσης δέντρα ηλικίας 50 και πλέον ετών θα αντικατασταθούν με μικρά δενδρύλλια.

Επίσης το ήδη επιβαρυμένο μικροκλίμα της Αθήνας σίγουρα θα επιβαρυνθεί από την απώλεια τόσων δέντρων και σίγουρα θα πρέπει να αναζητηθούν βιώσιμες λύσεις αντικατάστασής τους.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης