Δεύτερη ημέρα της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία, όπου σύμφωνα με το πρόγραμμα επισκέφθηκε τη Θεολογική Σχoλή της Χάλκης και παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία στον Ναό της Αγίας Τριάδας. Σε δηλώσεις του αμέσως μετά αναφέρθηκε στο πάγιο αίτημα επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής τονίζοντας ότι «η επαναλειτουργία της δεν θα αποτελέσει αντικείμενο διχόνοιας αλλά μήνυμα φιλίας αλληλοκατανόησης και αδελφοσύνης ανάμεσα στους δύο λαούς».

Ο Έλληνας πρωθυπουργός τόνισε ότι «δεν αποτελεί αντικείμενο διμερούς συμφωνίας, διαπραγμάτευσης, συναλλαγής ή ανταλλαγής, αλλά πρόκειται για αυτόβουλη υποχρέωση των κυβερνήσεών μας να προασπίζουν και να υπερασπίζουν τα συμφέροντα, τις διεκδικήσεις και τα δικαιώματα των μειονοτήτων σε καθεμιά χώρα ξεχωριστά» και πρόσθεσε: «δεν αποτελεί αντικείμενο διμερούς διαπραγμάτευσης, αλλά αυτόβουλης υποχρέωσης και απόδειξης ότι είμαστε κράτη και κυβερνήσεις που σεβόμαστε την αρχή της ισοπολιτείας, της ισότητας και των θρησκευτικών ελευθεριών των πολιτών μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Απαράδεκτο να μην λειτουργεί η Χάλκη επί Τουρκικής Δημοκρατίας»

Από την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης.Νωρίτερα ο κ. Βαρθολομαίος στην ομιλία του, παρόντος του εκπροσώπου της Προεδρίας της Τουρκικής Δημοκρατίας Ιμπραχίμ Καλίν, οποίος συνοδεύει από το πρωί τον Αλέξη Τσίπρα, υπενθύμισε ότι η Θεολογική Σχολή της Χάλκης ιδρύθηκε επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ζήτησε την αποκατάσταση της αδικίας που υπέστη το Οικουμενικό Πατριαρχείο τονίζοντας ότι “είναι απαράδεκτο ένα ίδρυμα τέτοιο που λειτούργησε επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας να είναι κλειστό επί Τουρκικής Δημοκρατίας”.

Στην προσφώνηση του ο Μητροπολίτης Ελπιδοφόρος αφού αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του ιδρυτή της Μονής επεσήμανε ότι η αναστολή της λειτουργίας της δεν ήταν απώλεια μόνο για το Πατριαρχείο την Ορθοδοξία και την Τουρκία αλλά και για το Ισλάμ, διότι χάνεται η ευκαιρία κατηρτισμένοι κληρικοί που ξέρουν από τη συμβίωση με το Ισλάμ να υπηρετούν παγκοσμίως.
Πηγή: Deutsche Welle

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης