Το «οριακό σημείο στο οποίο έχει φθάσει η εκπαίδευση εν μέσω της πέμπτης χρονιάς κρίσης», αφορά επερώτηση που κατέθεσε απόψε το ΚΚΕ στη Βουλή.

Το ΚΚΕ περιγράφει την κατάσταση στην παιδεία, διαπιστώνοντας μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και «συντριπτική υποχρηματοδότηση των σχολείων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η χρονιά ξεκίνησε με 16.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρσι» σημειώνεται.

«Έχουν ανοίξει οι «ασκοί του Αιόλου» για υποχρεωτικές μετακινήσεις, έχει δρομολογηθεί η διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση για χιλιάδες εκπαιδευτικούς» επισημαίνεται στην επερώτηση και προστίθεται:

«Χιλιάδες προνήπια βρίσκονται εκτός νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, και στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς η λαϊκή οικογένεια καλείται να πληρώσει ένα μεγάλο ποσό για υλικά. Τα επίσημα κενά στα νηπιαγωγεία είναι πάνω από 600 νηπιαγωγοί και η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει το ζήτημα με το πρόγραμμα των 5μηνων της λεγόμενης κοινωφελούς εργασίας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζεται, όπου «πολλοί φοιτητές και σπουδαστές παρατούν τις σπουδές τους, και πολύ περισσότερα παιδιά – από κάθε άλλη χρονιά – που πέτυχαν στις Πανελλήνιες, δεν θα γραφτούν γιατί οι λαϊκές οικογένειες δεν τα βγάζουν πέρα (…) Η μίζερη φοιτητική μέριμνα που υπήρχε γκρεμίζεται και παραδίδεται σε ιδιώτες. (…) Στα ΤΕΙ, το μισό πρόγραμμα σπουδών δεν θα διδάσκεται. Απολύουν σχεδόν όλους τους έκτακτους. Το αποτέλεσμα θα είναι να μείνουν χιλιάδες σπουδαστές έξω από εργαστήρια, κλινικές και πρακτικές, δεδομένου ότι θα προσληφθούν μόλις 150 έκτακτοι διδάσκοντες (…) 1.500 περίπου διοικητικοί υπάλληλοι τίθενται σε διαθεσιμότητα».

«Οι ανατροπές στο σχολείο, έρχονται από παλιά με τη σφραγίδα της ΕΕ και βρίσκουν τη συνέχεια τους και στο νέο νόμο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αποτελεί μια αντιδραστική απάντηση στις απαιτήσεις των καιρών για ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά» σημειώνει στην επερώτησή του το ΚΚΕ, αντιπαραβάλλοντας το μοντέλο της κεντρικά σχεδιαζόμενης οικονομίας, το οποίο, όπως αναφέρει: «με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, μπορεί να εγγυηθεί, για κάθε νέο και νέα πριν τελειώσει το σχολείο, την επαγγελματική σχολή ή το πανεπιστήμιο, να ξέρει πού θα βρει δουλειά, να έχει κατοχυρωμένο το δικαίωμα στο επάγγελμα και στην εργασία».

Πηγή: ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης