Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

Ερώτηση προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κατέθεσε η Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, κα Κατερίνα Παπακώστα-Σιδηροπούλου, με θέμα «την διαδικασία χορήγησης αναρρωτικής άδειας σε ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, η οποία ξεπερνά το χρονικό διάστημα των τριών ημερών».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά στην Ερώτησή της, η πρώην Υπουργός, ανέφερε: «Καθώς οι μισθωτοί – δικαιούχοι της αναρρωτικής άδειας είναι υποχρεωμένοι να προσκομίσουν την σχετική ιατρική βεβαίωση στον ασφαλιστικό τους φορέα, η Βουλευτής κάνει λόγο για μία γραφειοκρατική αγκύλωση, η οποία δεν είναι φιλική προς τον ασφαλισμένο και δημιουργεί επιπρόσθετη δουλειά στους υπαλλήλους. Σημειώνει επιπλέον, πως οι δικαιούχοι της αναρρωτικής άδειας συχνά αναμένουν σε πολύωρες ουρές, πράγμα που δυσκολεύει ιδιαιτέρως τις εγκυμονούσες, όσους είναι σε ανάρρωση, αλλά και όσους έχουν επιστρέψει πλέον στην εργασία τους και αναγκάζονται να λείψουν, προκειμένου να διευθετήσουν αυτό το θέμα’.

Παράλληλα τόνισε πως τέτοιου είδους διεκπεραιώσεις θα μπορούσαν να είχαν ήδη αυτοματοποιηθεί με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Συνεπώς, η προώθηση των απαραίτητων δικαιολογητικών θα μπορούσε να πραγματοποιείται από τον συμβεβλημένο ιατρό, ο οποίος χορηγεί την αναρρωτική άδεια, ή από τον ίδιο τον ασφαλισμένο και με ηλεκτρονικό τρόπο. Με αυτό τον τρόπο θα αποφορτιζόταν σημαντικά ο αριθμός των ασφαλισμένων που προσέρχονται στα υποκαταστήματα του ΕΟΠΥΥ και οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι δεν υφίστανται αυτή την αχρείαστη ταλαιπωρία.

Η Βουλευτής της ΝΔ, ζήτσε να ενημερωθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, αν προτίθεται να εκσυγχρονίσει την διαδικασία χορήγησης αναρρωτικής άδειας και να εισάγει την ηλεκτρονική κατάθεση βεβαιώσεων, ώστε να μειωθεί η ταλαιπωρία των μισθωτών – δικαιούχων αναρρωτικής άδειας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης που κατέθεσε η κα Παπακώστα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΘΕΜΑ: Ταλαιπωρία των ασφαλισμένων στον ΕΟΠΥΥ Μισθωτών για την Χορήγηση Αναρρωτικής Άδειας

Όπως είναι γνωστό, οι μισθωτοί οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι στον ΕΟΠΥΥ και στους οποίους χορηγείται από τον ιατρό αναρρωτική άδεια, που ξεπερνά το χρονικό διάστημα των τριών ημερών, είναι υποχρεωμένοι να προσκομίσουν την σχετική ιατρική βεβαίωση στον ασφαλιστικό τους φορέα.

Πρόκειται για μία γραφειοκρατική αγκύλωση, μη φιλική προς τον ασφαλισμένο, η οποία ταλαιπωρεί τους μισθωτούς – δικαιούχους αναρρωτικής άδειας και επιπλέον δημιουργεί επιπρόσθετη δουλειά στους υπαλλήλους, οι οποίοι εξυπηρετούν τους πολίτες. Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τους δικαιούχους, συχνά αναμένουν σε πολύωρες ουρές, προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Αυτό δυσκολεύει τόσο όσους είναι σε άδεια και αναρρώνουν όσο και όσους έχουν επιστρέψει πλέον στην εργασία τους και αναγκάζονται να λείψουν, προκειμένου να διευθετήσουν αυτό το θέμα, αλλά και τις εγκυμονούσες.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τέτοιου είδους διεκπεραιώσεις θα μπορούσαν να είχαν ήδη αυτοματοποιηθεί, ώστε η προώθηση των απαραίτητων δικαιολογητικών να πραγματοποιείται και με ηλεκτρονικό τρόπο από τον συμβεβλημένο ιατρό, ο οποίος χορηγεί την αναρρωτική άδεια ή από τον ασφαλισμένο. Αυτό θα διευκόλυνε σημαντικά τις υπηρεσίες, καθώς θα αποφορτιζόταν σημαντικά ο αριθμός των ασφαλισμένων οι οποίοι πάνε στα υποκαταστήματα των ασφαλιστικών φορέων για την προσκόμιση της σχετικής βεβαίωσης. Έτσι, οι ασφαλισμένοι δεν θα υφίστανται αυτή την αχρείαστη ταλαιπωρία.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε να εκσυγχρονίσετε την διαδικασία χορήγησης αναρρωτικής άδειας η οποία ξεπερνά τις τρεις ημέρες και να εισάγετε την ηλεκτρονική κατάθεση βεβαιώσεων, ώστε να μειωθεί η ταλαιπωρία των μισθωτών – δικαιούχων αναρρωτικής άδειας;».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης