Αίσθηση και οργή στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην κοινωνία προκαλεί η αποκάλυψη για την αναφορά στο βιβλίο Ιστορία της Τέχνης Γ’ ΓΕΛ περί «μεταφοράς» και όχι κλοπής των γλυπτών του Παρθενώνα.

Το επίμαχο απόσπασμα βρίσκεται στο σχολικό εγχειρίδιο του βιβλίου στο κεφάλαιο της γλυπτικής, όπου αναφέρεται αυτολεξεί ότι : «με τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έγλιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των ευρωπαϊκών χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της ελληνικής γλυπτικής».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συγγραφείς του εγχειριδίου προχωρούν σε δυο πολύ κρίσιμα λεκτικά ατοπήματα. Πρώτον κάνουν λόγο για «μεταφορά» και όχι για υφαρπαγή, ενώ με τρόπο ισοπεδωτικό αναφέρονται γενικά και αόριστα σε «μάρμαρα» σαν να επρόκειτο για οικοδομικά υλικά και όχι σε γλυπτό διάκοσμο και μάλιστα απαράμιλλης αισθητικής και καλλιτεχνικής αξίας.

Η νέα αυτή σχολική «ανορθογραφία» φέρνει και πάλι στη μνήμη την απαράδεκτη διατύπωση του σχολικού βιβλίου της ιστορίας περί «συνωστισμού» στη Σμύρνη, όταν η συγγραφέας του Μαρία Ρεπούση αναφερόταν στη Μικρασιατική καταστροφή.

Το θέμα έφερε στη δημοσιότητα ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης υποστηρίζοντας ότι «Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα “μεταφέρθηκαν”. Αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δήλωση Λοβέρδου

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε σχετικά με το θέμα: «Πρόκειται για τερατώδη διατύπωση. Είναι βιβλίο που εκδόθηκε το 2003. Έδωσα εντολή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) , να προχωρήσει άμεσα στην αποστολή πρότασης προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων , για οδηγίες διδασκαλίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα ́ ́Ιστορία της Τέχνης ́ ́ της Γ’ Λυκείου, να δίνουν τις ορθές πληροφορίες προς τους μαθητές. Άλλωστε το βιβλίο θα αποσυρθεί την επόμενη σχολική χρονιά».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης