Όταν η σύζυγος τού Έλληνα Πρωθυπουργού

μετατρέπεται σε κακέκτυπο τής Ιωάννας Τούνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Γράφει ο Γιώργος Μιχάλακας

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επί 15 χρόνια -αρχής γενομένης από το 1994-

υπήρξα συντάκτης και αρχισυντάκτης σε τηλεπαιχνίδια·

ήταν η εποχή τής ανεμελιάς, τής τρυφηλότητας

και τής ακόρεστης κατανάλωσης των δανεικών

με τα οποία πορευόμασταν ως Νεοελληνική Κοινωνία.

 

Λεφτά υπήρχαν και διατίθεντο παντοιοτρόπως.

Επί παραδείγματι,

τότε δεν νοούταν τηλεπαιχνίδι που να μη διέθετε ανιματέρ·

οι ανιματέρς ήταν άνθρωποι με κωμική φλέβα και με επικοινωνιακό χάρισμα

(συνήθως, ηθοποιοί ή «stand-up comedians»),

που εντέλλονταν να ανέπτυσσαν σχέση οικειότητας

με τον κόσμο που παρίστατο στο στούντιο,

ενώ συνάμα έπρεπε να είχαν την προσοχή τους και σε όσα διαμείβονταν στο γύρισμα,

ώστε να καθοδηγούσαν με εύστοχο τρόπο

το -πάντοτε απαραίτητο στη δημιουργία ατμόσφαιρας- χειροκρότημα.

 

Οι καιροί άλλαξαν, τα λεφτά αποδείχθηκαν δανεικά και… γυριστά

(και μάλιστα, με τεράστιο τόκο),

οι ανιματέρς έχασαν τη θέση τους,

το έργο τους ανελήφθη υποτυπωδώς από τούς «floor managers».

Όμως, να που τώρα, εν’ μέσω Κορωνοϊού και Παγκόσμιας Πανδημίας,

έμελλε να βιώσουμε την «Επιστροφή τού Ανιματέρ»

στο πρόσωπο τής συζύγου τού Έλληνα Πρωθυπουργού.

 

«Μέτρον Άριστον», έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι,

αλλά η συγκεκριμένη σοφή ρήση δεν εμπίπτει -καθώς φαίνεται-

στη «γνωσιακή γκαρνταρόμπα» τής Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη.

Την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί φιλότιμα

να διαχειριστεί την Κρίση και να προστατέψει τη Δημόσια Υγεία,

η συμβία του συμπεριφέρεται ως κακέκτυπη ανιματέρ

και ως κακόγουστη γηπεδική καρικατούρα

που προσπαθεί να ξεσηκώσει τα πλήθη προκειμένου να προσποριστεί τον Ξεσηκωμό.

 

Η πρώτη φορά ήταν σεβαστή·

στις 15 Μαρτίου,

η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη προβαίνει στην ακόλουθη δημοσίευση,

συμμετέχοντας στο συγκινητικό «από μπαλκονιών χειροκρότημα»

που καθιέρωσαν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί

ως ελάχιστη ανταπόδοση στο νοσηλευτικό προσωπικό των χωρών τους.

Θεμιτή και θετική η κίνησή της·

η Αναγνωρισιμότητα δεν στερεί το δικαίωμα στο Συναίσθημα

και στη δημόσια έκφρασή του.

 

Όμως, η επιτυχία που εσημείωσε και στην Ελλάδα η εν’ λόγω κινητοποίηση,

φαίνεται ότι εξελήφθη από τη Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη

ως προσωπική της επιτυχία και ως πιστοποίηση τής μαρκετίστικης δυναμικής της.

Έτσι, η σύζυγος τού Έλληνα Πρωθυπουργού κατέληξε να χάσει το Μέτρο·

η Αναγνωρισιμότητα -ιδίως σε εξαιρετικές κοινωνικές συγκυρίες-

οφείλει να είναι μετρημένη και οφείλει να μην είναι μετρήσιμη.

 

Αντί, λοιπόν,

η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη να ψάξει να βρει καινούργιους τρόπους

για να συνεισφέρει στην Κοινωνική Ευαισθητοποίηση, Αφύπνιση και Επαγρύπνηση,

βολεύτηκε στην ήδη «πετυχημένη συνταγή»

(το «βολεύτηκε» είναι επιεικέστατη διατύπωση·

για την ακρίβεια, κατσικώθηκε).

Να ’τη πάλι στις 21 Μαρτίου…

(θαλασσίτσα -και ενίοτε γαλάζιος ουρανούλης- ως φόντο,

YOLO και ταυτόχρονες αναρτήσεις συμπόνιας στο Twitter·

ΖΩΑΡΑ)

 

Η συμμετοχή στο κάλεσμά της ήταν ελάχιστη· σχεδόν μηδαμινή.

Κάποια σκόρπια άτομα

-που πέρα από τον προσωρινό εγκλωβισμό που επιβάλλει ο Κορωνοϊός,

είναι ισοβίως εγκλωβισμένα στις κομματικές εμμονές τους-  

βγήκαν στα μπαλκόνια τους και χειροκρότησαν·

ευτυχώς,

στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι πολίτες

-ανεξάρτητα από τις πολιτικές πεποιθήσεις τους-

αντελήφθησαν ότι αυτό το χειροκρότημα

δεν θα είχε ως αποδέκτες

τούς ανθρώπους που αποτελούν το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό,

παρά μόνον τη Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη

και τούς λοιπούς απομυζητές δημόσιας προσοχής.

 

Επιμύθιο:

Κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη,

τηρουμένων των αναλογιών,

είχαμε να δούμε τέτοιαν επικοινωνιακή αστοχία

από τότε που η Ιωάννα Τούνη επόζαρε στο «Μνημείο τού Ολοκαυτώματος»  

με αποκλειστικό σκοπό

να προσέθετε κάποιες επιπλέον χιλιάδες «likes» στο… ενεργητικό της.

 

Όμως, κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη,

η Ιωάννα Τούνη δεν είναι η σύζυγος τού Έλληνα Πρωθυπουργού

και δεν έχει τις ίδιες υποχρεώσεις προς τη Σοβαρότητα

με αυτές που έχετε εσείς.

Ο Κορωνοϊός -όπως και το «Μνημείο τού Ολοκαυτώματος»-

δεν είναι χρυσή ευκαιρία για «likes», «favs» και «retweets»,

αλλά ιδανική ευκαιρία για Ενδοσκόπηση

και για αντίσταση απέναντι στο ίδιο μας το Ατενσιονχοριλίκι.

 

Κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη,

είστε ασυγχώρητη και κοινωνικώς ελεγκτέα,

διότι σε μία συνθήκη που απαιτεί Λακωνικότητα και Ουσία,

εσείς

-προφανώς επειδή δεν είχατε τι άλλο να κάνετε

και αισθανθήκατε να βαριέστε τη ζωή σας-

διαπράξατε το ολίσθημα τής Φλυαρίας.

 

Εν’ κατακλείδι,

όταν δυστυχεί η Ανθρωπότητα,

η Φλυαρία μετατρέπεται σε αμάρτημα·

όταν πεθαίνουν χιλιάδες άνθρωποι,

η Φλυαρία μετατρέπεται σε έγκλημα που τιμωρείται με Ισόβια Απαξίωση.

 

Επί τού Πιεστηρίου:

Ακριβώς στην εκπνοή τής συγγραφής τού παρόντος πονήματος,

εσυνειδητοποίησα ότι η παταγώδης αποτυχία τού δεύτερου καλέσματος

που απηύθυνε η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη στους πολίτες,

θα ξεγυμνώσει την πραγματική στόχευση τής συζύγου τού Έλληνα Πρωθυπουργού.

 

Θα περιμένω, λοιπόν,

να συνεχίσει να απευθύνει το ίδιο κάλεσμα

μέχρι τής οριστικής αντιμετώπισης τού Κορωνοϊού,

ώστε να μάς αποδείξει ότι οι δύο προηγούμενες αναρτήσεις της

ήταν εκφράσεις τού προσωπικού της συναισθήματος

και όχι η διάθεση για πρωτοκαθεδρία

σε ένα πρόσκαιρο πανηγυράκι με επίφαση ανθρωπιάς.

 

Συνελόντι ειπείν, κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη,

όταν αληθινά ο άνθρωπος αισθάνεται ευγνωμοσύνη,

βγαίνει στο μπαλκόνι του και χειροκροτά μόνος του,

χωρίς να επαιτεί συν-χειροκροτητές, κάμερες και «social media».

 

Κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη,

ο Ευγνώμων Άνθρωπος δεν χρειάζεται συνοδεία στο Χειροκρότημα.

 

Εμπρός, λοιπόν…

Σάς περιμένει το (προεκλογικό) μπαλκόνι σας…

 

Γιώργος Μιχάλακας

Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης