Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

«Η Κυβέρνηση τα τελευταία δύο χρόνια έχει αποδείξει πως πορεύεται χωρίς στρατηγική στόχευση και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε δει καμία ολοκληρωμένη νομοθετική παρέμβαση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, μόνο εμβαλωματικού τύπου διευθετήσεις και αποσπασματικές ρυθμίσεις». Τα παραπάνω τόνισε η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, κατά την ομιλία της, στην 83η Τακτική Σύνοδο των Πρυτάνεων στην Αλεξανδρούπολη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα υπογράμμισε: «Μετά λύπης διαπιστώσαμε ότι και οι πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού στην έκτακτη σύνοδο των πρυτάνεων κινούνται στην ίδια κατεύθυνση, είναι εξαιρετικά ασαφείς και αφήνουν ερωτηματικά ως προς τη δυνατότητα και τις ουσιαστικές λεπτομέρειες υλοποίησής τους. Οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις δεν ανταποκρίνονται στις αρχές αυτονομίας και αξιοκρατίας που θεωρούμε ότι πρέπει να διέπουν τα εκπαιδευτικά μας πρότυπα. Μεταξύ άλλων, οι εξαγγελίες για το πλαίσιο των μεταπτυχιακών και η θεσμοθέτηση των «Περιφερειακών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης» προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία».

Η κ. Κεραμέως, στο πλαίσιο της ομιλίας της, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο» – «αυτόνομο Πανεπιστήμιο». Σχολεία και Πανεπιστήμια που μπορούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να διαφοροποιούνται και να αυτενεργούν».

Και επεσήμανε: «Στη Νέα Δημοκρατία, με κεντρική στόχευση την αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, εργαζόμαστε με πίστη και όραμα πάνω στο πρόγραμμα για την επόμενη μέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδεικτικά, κάποιες από τις κατευθύνσεις του προγράμματος αυτού:

1) Ουσιαστική ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων.

2) Αποκατάσταση της λειτουργίας των Συμβουλίων Ιδρύματος.

3) Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία.

4) Κίνητρα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού. Έμφαση στη δημιουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων.

5) Διαρκής τακτική αξιόλογηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων, καθώς και πιστοποίηση από μια ισχυρή Ανεξάρτητη Αρχή.

6) Καλύτερη αξιοποίηση, αλλά και διεύρυνση, των χρημοτοδοτικών εργαλείων για την επίλυση χρόνιων ζητημάτων.

Καταλήγοντας είπε: «Για τη Νέα Δημοκρατία, η αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου αποτελεί βασική προτεραιότητα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Θεωρούμε, βεβαίως, αναγκαία την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, καθώς θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης εν συνόλω, αλλά και θα δώσει την ευκαιρία να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης, προσελκύοντας σημαντικές επενδύσεις και δημιουργώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε από τη θλιβερή εσωστρέφεια και τις ιδεοληψίες που κρατούν δέσμιο το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ακυρώνουν την αναπτυξιακή του προοπτική. Με ισότητα ευκαιριών, με αξιοκρατία και διαφάνεια, με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης