Τη διευθέτηση του προβλήματος που έχει ανακύψει από την εφαρμογή της ΠΟΛ. 1177/19-09-18 που αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διενέργεια δραστηριότητας των πλοίων στην ανοιχτή θάλασσα, προανήγγειλε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης κατά τη διάρκεια της τακτικής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

Ο κ.Κουβέλης ανέφερε για το συγκεκριμένο θέμα ότι «η Κομισιόν δεν έλαβε υπόψη της την πολυνησία, που χαρακτηρίζει τη χώρα μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είπε ότι το ενδιαφέρον του για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι σταθερό, καθώς πρόκειται για τον βασικό αρμό της οικονομίας μας, ενώ στο μέτρο των αρμοδιοτήτων του υπουργείου τόνισε ότι θα στηριχθεί ουσιαστικά η επιχείρηση, που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. «Το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι ένα πολυθεματικό Υπουργείο, που συνεισφέρει 8% στο Α.Ε.Π. της χώρας. Στόχος μας είναι η αγαστή συνεργασία της θάλασσας και της πόλης. Μπορεί, να έχω στραμμένο το βλέμμα μου κυρίως στη θάλασσα, αλλά δεν ξεχνώ την ενδοχώρα…». υπογράμμισε.

Στις προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και εν γένει της ναυτιλιακής δραστηριότητας, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης: «…Προσδοκούμε στην πολύτιμη στήριξη του Υπουργού σε όλα τα κρίσιμα θέματα, που σχετίζονται με την ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και εν γένει της ναυτιλίας μας. Σε ένα εθνικό οικονομικό περιβάλλον, που δυστυχώς εξακολουθεί να παρέχει ελάχιστα επενδυτικά κίνητρα, ο τομέας της ελληνικής ναυτιλίας προσέφερε αυξημένα έσοδα σε ξένο συνάλλαγμα. Συγκεκριμένα, το 2017 οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών υπολογίζονται σε περίπου 9,14 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,91% σε σχέση με το 2016, όταν οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών ήταν 7,81 δισεκατομμύρια ευρώ. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως, η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα είναι πολύπλευρη και δεν περιορίζεται στις εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, αλλά περιλαμβάνει έμμεσες οικονομικές επενδύσεις, καθώς και ευκαιρίες απασχόλησης».

Τέλος, τόνισε πως, οι συνεπείς και εξωστρεφείς επιχειρήσεις, που έχουν δείξει στα χρόνια της κρίσης οικονομικό πατριωτισμό, θα πρέπει τώρα να επιβραβευθούν με μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι επιχειρηματίες- μέλη του Ε.Β.Ε.Π. έθεσαν στον Υπουργό μια σειρά καίριων ζητημάτων, όπως οι παραδόσεις – ο εφοδιασμός των πλοίων στην Ελλάδα να μην θεωρούνται ειδικός προορισμός, που ανεβάζει το χρόνο παράδοσης και αυξάνει το τελικό κόστος για τον πελάτη, αλλά εξαγωγή, η ορθή λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, η ανάγκη δημιουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στο Ε.Β.Ε.Π. για την έκδοση ηλεκτρονικής άδειας επισκευής και συντήρησης πλοίων, η άρση των εμποδίων για την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου στη χώρα μας, η ανάπτυξη των Maritime Logistics, θέματα Κρουαζιέρας, η καταπολέμηση της μάστιγας του παρεμπορίου και λαθρεμπορίου κυρίως καπνικών προϊόντων, οι εμπορικές χρήσεις εντός του λιμανιού κ.ά.

Την συνεδρίαση παρακολούθησαν επίσης, κάνοντας σχετικές παρεμβάσεις, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Χ. Λαμπρίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, κ. Γ. Γαβρίλης, ο Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Πλοιάρχων, κ. Α. Μαρινάκης, ο Πρόεδρος της Eνωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων ΕΕΝΜΑ,κ. Χ. Σημαντώνης, ο Πρόεδρος της Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), κ. Α. Στελλιάτος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης