Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011, 19:30
Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής
Τα βασικά στοιχεία του νομοσχεδίου για την εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών της Αττικής, παρουσίασε αργά το απόγευμα ο αρμόδιος υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας. Το νομοσχέδιο είχε συζητηθεί νωρίτερα στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου.

Όπως δήλωσε ο υπουργός, βασικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι:

- Η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών

- Η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών

- Ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης

- Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος

- Η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό

- Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρίες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επίσης ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές συγκοινωνίες.

Σε ότι αφορά το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς. Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.

Για το εισιτήριο και για την εισιτηριοδιαφυγή, ο υπουργός είπε ότι εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Μετρό η λαθρεπιβίβαση είναι 7%, όσο και ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος, ενώ για τα λεωφορεία φτάνει το 40%. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.



Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011, 19:30