Την ελληνο-ιταλική συνεργασία σε τρία επίπεδα ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια συνάντησης το μεσημέρι της Πέμπτης με την Ιταλίδα ομόλογό του, Στεφανία Τζιανίνι.

Συζητήθηκαν τα θέματα εκπαίδευσης προσφύγων, δεδομένου ότι και οι δύο χώρες αποτελούν πύλες εισόδου των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, εξέφρασαν την πεποίθηση οι γείτονες χώρες να συνεργαστούν σε ζητήματα τεχνολογίας και ανώτατης εκπαίδευσης αλλά και σε ζητήματα που αφορούν τον πολιτισμό τους, ενώ τονίστηκε η πρόθεση να υπάρξουν διμερή προγράμματα που θα αφορούν την εκμάθηση της ελληνικής και της ιταλικής γλώσσας.

Όπως τόνισαν στις κοινές τους δηλώσεις οι δύο υπουργοί, δεδομένου ότι οι δύο χώρες αποτελούν πύλες υποδοχής των προσφυγικών ροών, πρόκειται εφεξής να υπάρξει κοινός σχεδιασμός για την εκπαίδευση των νεαρών προσφύγων, ιδιαίτερα μέσα από τον θεσμό των ανοικτών σχολείων, που άρχισε να λειτουργεί αυτό το καλοκαίρι.

«Προσπαθούμε και στις δυο χώρες, μέσα από ένα σύστημα δημιουργικής απασχόλησης να απαντήσουμε στις ανάγκες που έχουν τα νέα παιδιά των προσφύγων», τόνισε ο κ. Φίλης, με την Ιταλίδα υπουργό να προσθέτει ότι κατά την συνάντηση υπήρξε ανταλλαγή απόψεων και στοιχείων πάνω στην ιδέα ενός ανοιχτού σχολείου, που θα είναι όχι μόνο φορέας εκπαίδευσης και παιδείας, αλλά και βαθιά δραστήριος μέσα στην κοινωνία. Επίσης, και οι δύο πλευρές επεσήμαναν ότι αν και το προσφυγικό είναι ένα ζήτημα που αφορά πρώτιστα στις μεσογειακές χώρες, είναι και ένα ζήτημα ευρωπαϊκό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι χώρες της Μεσογείου μπορούν να συντονίσουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να υπάρξουν ευρωπαϊκές αποφάσεις που θα αντιμετωπίζουν, όχι μόνο τις ανάγκες των προσφύγων στη χώρα μας, αλλά και την άρση των αιτιών που προκαλούν το ζήτημα», είπε ο κ. Φίλης.

Από τη πλευρά της, η κ. Τζανίνι τόνισε ότι μόνο η κοινή πορεία μέσα από την Ευρώπη μπορεί να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που έχουν προκύψει σε αυτή τη συγκυρία.

Δείτε βίντεο και φωτογραφίες


Βίντεο-φωτογραφίες: eurokinissi

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης